10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    Geitekaas

Hoe kijken jullie 4K (o.a. Netflix) op je Mac?

Mensen,

Zoals de titels al aangeeft, ben ik op zoek naar dé manier om via o.a.Netflix maar ook gedownloade .mkv’s in 4K kwaliteit op een Epson 9300 beamer te kijken.
    Is een Macmini (laatste uitvoering met i7 en 16 Gb) geschikt? Deze hebben we namelijk al. Of dan toch een Apple TV 4K kopen?
    De films staan op een USB schijf maar kunnen uiteraard op de hd van de mini gezet worden. Is VLC genoeg of moet er een apart programma gekocht worden?
    Netflix kan in 4K alleen op Windows dacht ik dus dat moet dan een Apple TV worden.
    Graag jullie ervaringen.

Alvast dank

Moderator
    Night

Netflix via Chromecast met iPhone als AB (of via Chrome webbrowser) en VLC via HDMI en (in mijn geval) seperate audio kabel. En dat alles op een gewone ‘standaard’ 4K TV. Heb je een 3D TV? Ook daar kan VLC mee overweg:-D

Bijdrager
    Niels

Die beamer ondersteunt toch alleen 1080p?

Bijdrager
    KarelWillem

Yep. Geen 4K op de 9300.

Bijdrager
    Geitekaas

Ik dacht dat je wel native 4K kunt spelen en dat de Epson er met 4K E shift iets van maakt dat fijner is dan ‘normaal’ HD. Ook UHD.
    Of ben ik nu abuis?

Bijdrager
    Geitekaas

Nu wil ik niet zinloos gaan strooien met quotes en het is voor mijn vragen verder niet zo van belang. Ik stel het tevens op prijs dat je de moeite neemt om te kijken en te antwoorden maar er staat toch duidelijk op de door jouw geleverde link:
    “Bereid u voor op een echte bioscoopervaring bij u thuis met deze projector met 4K- beeldverbetering, die Full HD, UHD BD en HDR-ondersteuning biedt.”

Nou ja, allez, mijn vragen staan nog steeds.
    Is de mini met bv VLC genoeg? Ook voor Netflix?
    Wat gebruiken jullie?

Bijdrager
    TheBigZ
    Geitekaas op 28 november 2017

…er staat toch duidelijk op de door jouw geleverde link: …

.
    Ik lees daar ook:

Resolutie
    Full HD 1080p, 1920 x 1080, 16:9

De beamer heeft “4K-beeldverbeteringstechnologie” die een 4K-gevoel moet geven. Het is een schitterende beamer, maar de native resolutie is wel 1920×1080 en geen 4K.

http://www.trustedreviews.com/reviews/epson-eh-tw9300w

The first thing you need to understand about the EH-TW9300W’s picture features is that while it will receive and play 4K images, it doesn’t use native 4K LCD chips. Instead, it converts incoming UHD signals to HD, then passes them through a ‘pseudo’ 4K system similar to JVC’s e-shift technology to recreate something approaching a 4K effect.

Pixel Shifting info.

Bijdrager
    TheBigZ
    Geitekaas op 28 november 2017

Nou ja, allez, mijn vragen staan nog steeds. Is de mini met bv VLC genoeg?

Ja. Je kunt gewoon een FullHD (1920×1080) signaal op de beamer aanleveren vanuit je Mac mini. Het HD signaal zal door de “4K-beeldverbeteringstechnologie” van de beamer opgepoetst worden. Pak een zak chips erbij en ga genieten.

Bijdrager
    madcat

En om antwoord op je vraag te geven, mocht je wel een beamer hebben die dit ondersteund is het een kwestie van een 1.4b hdmi kabel inpluggen en de resolutie controleren.
    Voor je huidige beamer is dat dus 1920*1080, maar voor een nieuwere beamer zou dat dus wel op 3840 x 2160 moeten staan.

zie: https://support.apple.com/nl-nl/HT206587

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.