25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)
  • Q:
    Bijdrager
    Yarosi

Hoe kan je een harde schijf compleet wissen van een MacBook Pro?

Wanneer ik mijn installatieCD in mijn Mac stop en hem weer opstart blijven alle gegevens wel staan na de installatie. Ook kan ik via systeemvoorkeuren de schrijft niet wissen…

Moderator
    unSOUND

Je moet de schijf wissen met het schijfhulpprogramma wat ook op de installatie DVD staat.

Bijdrager
    Yarosi

Op die DVD kan ik kiezen tussen “Mac OS X-installatie”, “DVD or CD Sharing Setup”, een map “optionele software” en “instructies” Welke moet ik kiezen?

Moderator
    unSOUND

Je moet ten eerste opstarten van de DVD, niet hem openen vanuit een reeds draaiende OS X.

Eenmaal opgestart van de DVD krijg je eerst de keuze welke taal je wilt gebruiken. Kies jouw taal, en in het volgensde scherm ga je naar de menubalk bovenin, daar kun je dan kiezen voor Hulpprogramma’s, daar staat ook het Schijfhulpprogramma bij.

Bijdrager
    Hansi2124

Mac OS X installatie.
    Ik neem aan dat je een nieuw systeem erop wilt zetten.

Bijdrager
    Yarosi

Klopt, maar dat heb ik al twee keer geprobeerd. Zonder resultaat, want al mijn documenten stonden nog op de laptop

Bijdrager
    Hansi2124

Is het Snow Leopard?

Moderator
    unSOUND

Als je de schijf wist, is alles toch echt weg… Heb je het verhaal van mij hierboven dus al geprobeerd ?

Bijdrager
    Yarosi

Klopt. Het probleem is echter dat ik niet weet hoe ik mijn schijf wis..

Bijdrager
    1984

Zo wis je de schijf http://docs.info.apple.com/article.html?path=DiskUtility/10.5/nl/duh1011.html

Selecteer in Schijfhulpprogramma de schijf die u wilt wissen en klik op ‘Wissen’.
    Geef een volumestructuur en naam op voor de schijf.
    Klik op ‘Beveiligingsopties’ en selecteer de gewenste optie. Klik op ‘OK’.
    Klik op ‘Wis’.

Als u de opstartschijf selecteert, kunt u geen knoppen kiezen omdat het niet mogelijk is de opstartschijf te wissen. Als u de opstartschijf van de computer wilt wissen, moet u opstarten vanaf een andere schijf. Hiervoor kunt u de installatie-cd of de softwareherstel-cd van Mac OS X gebruiken.

Bijdrager
    Hansi2124
    Moderator
    unSOUND
    Yarosi op 02 juni 2011

Klopt. Het probleem is echter dat ik niet weet hoe ik mijn schijf wis..

Dat beschreef ik dus hierboven… opstarten van de DVD en het Schijhulpprogramma opstarten…

Bijdrager
    Yarosi

Ook al naar gekeken, maar die optie staat niet open…

Bijdrager
    Yarosi

Op de beveiligingsopties en de “wis” is het niet mogelijk om op te klikken.

De “wis vrije ruimte” dan weer wel, maar die heb ik al geprobeerd

Bijdrager
    Yarosi

Moderator
    unSOUND

Maar dat is neem ik aan niet vanaf de DVD… Want alleen dan kun je de schijf wissen.

Bijdrager
    Hansi2124

Ik denk dat je de [c]-toets niet lang genoeg hebt ingedrukt tijdens de herstart van je Mac.

Bijdrager
    1984
    Yarosi op 02 juni 2011

Op de beveiligingsopties en de “wis” is het niet mogelijk om op te klikken.

Als u de opstartschijf selecteert, kunt u geen knoppen kiezen omdat het niet mogelijk is de opstartschijf te wissen. Als u de opstartschijf van de computer wilt wissen, moet u opstarten vanaf een andere schijf. Hiervoor kunt u de installatie-cd of de softwareherstel-cd van Mac OS X gebruiken.

Bijdrager
    Hansi2124

Het is al enige minuten stil; het zal wel lukken nu:wink:

Bijdrager
    JaNiintendo

Of hij heeft het verkloot. Ik hoop dat hij andere computers heeft met een internetverbinding.:sarcastic:

Bijdrager
    Oppie

Wat ook nog een optie is, is een andere gebruiker maken, daarin inloggen en de andere gebruikers wissen via Systeemvoorkkeuren>Accounts en vervolgens in Schijfhulpprog. de vrije ruimte veilig wissen…

Bijdrager
    Yarosi

Het is al gelukt met de C-knop! Hartelijk bedankt!

Bijdrager
    Yarosi

Het duurde de hele nacht omdat ik hem 35 keer liet overschrijven…;-)

Moderator
    unSOUND

Dus de schijf is nu gelijk versleten ?:grin:

Bijdrager
    Yarosi

Nee, hij is alleen stuk kleiner geworden;-)

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 25)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.