5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    svenb

hoe kan je e-books aangekocht via i-tunes lezen in imac pc of windows

Hoi,

Ik heb een cadeaubon van i-tunes gekregen en heb deze geregistreerd. Muziek of films download ik niet dus ik dacht er boeken mee te kopen. Nu blijkt dat je deze e-books enkel kan lezen op een ipad. Ik dacht, geen probleem. Ik koop met mijn tegoed dat ik in i-tunes heb staan gewoon een nieuwe cadeaubon en geef hem door, blijkt dat je geen cadeaubon kan aankopen met tegoed in i-tunes, enkel met externe middelen zoals visa en etc. Ik ben een grote fan van apple en ik zou geen andere pc meer willen, maar dit vind ik toch wel schandalig! Op deze manier moet je wel je tegoed opkopen aan dingen die je eigenlijk niet wil opkopen of je moet een ipad kopen! Dat lijkt mij sterk op monopolisering technieken, wat eigenlijk verboden is maar kom.

Nu komt mijn vraag;-) Is er een manier of programma om die boeken toch te kunnen lezen op mijn windows laptopje of in het minder interessante geval op mijn imac pc? Of weet er iemand hoe ik dit tegoed toch nog op de 1 of andere manier kan inruilen voor een nieuwe bon of hoe ik dit tegoed kan doorverkopen?

Alvast bedankt van een gefrustreerde mac gebruiker;-)
    groetjes

Bijdrager
    Targaryen

Als je nog een maand of drie geduld hebt kun je via OS X Mavericks al die gekochte boeken lezen via je iMac. In OS X Mavericks, de nieuwe versie van OS X die vorige week werd aangekondigd, zit de mogelijkheid om iBooks te openen op je Mac. Of dat ergonomisch is laat ik hier buiten beschouwing.

Om je te sparen van zulke pijnlijke vaststellingen kan het helpen om in het vervolg de kleine lettertjes lezen in de iTunes Store. Onder die iBooks staat duidelijk dat ze enkel werken op een iPhone, een iPad of een iPod touch. Met die kennis hoefde je de code niet in te geven en kon je de code doorverkocht hebben aan een vriend of kennis. Apple vindt inderdaad dat je je tegoed moet opmaken als je de code eenmaal hebt ingegeven.

Een alternatief is evt. Calibre. Dat programma opent e-boeken. Je kunt eens kijken of dat programma je boeken opent.

Bijdrager
    MacAnarie

Om boeken te kunnen lezen heb je iBooks nodig. Een app van Apple zelf, gratis te downloaden in de AppStore. Deze app is te gebruiken op alle iOS apparaten, dus niet uitsluitend op de iPad.

Daarnaast, bij de komende release van OSX 10.9 Mavericks komt iBooks ook naar de Mac. Het is afhankelijk van de leeftijd van de iMac of deze geschikt is voor OSX 10.9 (en dus iBooks).

Er zijn meer apps om boeken te kunnen lezen (voor zowel iOS als OSX), echter betwijfel ik ten zeerste dat dit werkt met via Apple aangeschafte boeken.

EDIT: Targaryen was mij net voor.

Inactief
    Anoniem

Ik heb de app Bookreader. Is erg mooi, werkt goed, maar best prijzig. Ik zou even wachten op Maaf. Als iBooks niks blijkt te zijn, kan je altijd nog Bookreader aanschaffen.

PS: zag net dat er ook een gratis lite versie van deze app is.

Bijdrager
    Hansi2124
    svenb op 19 juni 2013

Ik ben een grote fan van apple en ik zou geen andere pc meer willen

te kunnen lezen op mijn windows laptopje

Ergens klopt er hier iets niet…;-)

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.