12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    thueske

Hoe kan ik zien op welk tijdstip men mac heeft opgestaan ?

Hallo,

Ik vroeg mij af ofdat het mogelijk is te zien wanneer men mac heeft opgestaan. Zodat ik bvb kan zien dat hij gisteren van 12 tot 15 uur heeft opgestaan enzo.

groetjes Senne

Bijdrager
    WouterP

Volgens mij is dit niet mogelijk, maar ik weet t niet zeker, misschien zijn er programmaatjes voor ofzo? Ik weet t niet

Wouter

Bijdrager
    PietjePuk

Omdat je van België bent, telkens als mijn computer aanstaat staat mijn internet aan.
    Ik heb ADSL maar bvb bij Telenet moet je dat ook wel kunnen,je kan je verbindingstijden opvragen.
    Zo kan je vlug zien wanneer je internet aan heeft gestaan en dus ook wanneer je achter je computer hebt gezeten.

Bijdrager
    thueske

Dat van die internet tijd opvragen heeft geen zin. Ik zou de tijd willen weten of hij gisteren heeft aangestaan, er was toen geen verbinding met internet. Ik wil eigenlijk gewoon weten of hij gisteren heeft aangestaan en of mijn broer hem heeft gebruikt, want er stond deze morgen namelijk een vette kras op men iBook. Nu zou ik willen weten of men broer dat heeft gedaan door s’nachts een film te kijken op men iBook. Hij zegt dat hij hem niet heeft gebruikt, maar hij liegt constant dus ik geloof em niet :D .

Bijdrager
    maceddy

Geen antwoord op je vraag maar..

Wachtwoord erop zetten?
    Zodat hij niet meer kan inloggen of het ding gewoon kan gebruiken.

Bijdrager
    himac

in de terminal en dan type je “uptime” zonder de haakjes, dan kan je zien hoelang je computer aan staat….:roll:

Bijdrager
    Jaapjxs

Het bestand system.log in Systeemprofiel? Daar staan verschillende activiteiten in gelogd. Daar moet ook in te zien zijn wanneer de mac actief is gegaan..

Bijdrager
    Buzz

De system.log inderdaad. Je moet wel even weten waar je dan naar moet zoeken. Dan kan je het filter in de Console (onder Applications -> Utilities) gebruiken.

Hier een voorbeeldje van het uitzetten en aanzetten van mijn computer:
    [code:1:80fb61594c]Apr 8 16:24:51 localhost syslogd: exiting on signal 15
    Apr 8 18:27:04 localhost syslogd: restart[/code:1:80fb61594c]

En hier een voorbeeldje van slapen en weer wakker worden van mijn PowerBook:
    [code:1:80fb61594c]Apr 9 14:56:06 localhost kernel: System Sleep
    Apr 9 14:56:08 localhost kernel: System Wake[/code:1:80fb61594c]

Bijdrager
    vhbart

Je kan natuurlijk ook eens kijken in finder, appeltje+f (find), en dan als criteria opgeven “Zoek naar “bewerkingsdatum” “ligt voor” en daar vandaag en dan ook “ligt na” bv. eergisteren. De gevonden lijst sorteer je op “bewerkingsdatum”. Als je Mac aangezet is zullen er tijdens die nachtelijke uurtjes die je vermoedt zeker enkele files te vinden zijn die “bewerkt” zijn.

Moderator
    Strifer

goed, het moet dus te achterhalen zijn en nu wil ik dus ook wel weten of hij op het bewuste tijdstip dat jij er zelf niet achter zit wel heeft aangestaan…… dus.. is er iemand die je mac heeft gebruikt???

Bijdrager
    Joopmicroop
    ”Strifer”

goed, het moet dus te achterhalen zijn en nu wil ik dus ook wel weten of hij op het bewuste tijdstip dat jij er zelf niet achter zit wel heeft aangestaan…… dus.. is er iemand die je mac heeft gebruikt???

Gebruikt?

MISBRUIKT!!! een dikke kras der in hoe durven ze en dat dan nog in een appel!
    Jongens komaan de dingen zijn mooi en duur ok maar het zijn gebruiks voorwerpen!

Laten we nu maar eens erachter komen wie het gedaan heeft en dan zullen we hem!

Bijdrager
    Deskman

Kan hij zelf inloggen??

Hoe dan ook, je kunt in de terminal intikken:[code:1:924a11fea1]who[/code:1:924a11fea1]

De gegevens van de mensen die inloggen worden bewaard in var/log/wtmp

Als je [code:1:924a11fea1]who –f /var/log/wtmp[/code:1:924a11fea1] krijg je een heel lijstje voor je neus.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.