12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    Gitta M

hoe kan ik wijzigingen aan mijn website online krijgen?

Hallo,

Ik heb recent een website gemaakt in iWeb. Daarna heb ik ze geüpload met Cyberduck naar Alphamega hosting.
    Maar het is een website waar ik aan sommige pagina’s toch zeker wekelijks wijzigingen ga aanbrengen.
    Hoe krijg ik die wijzigingen online? Moet ik telkens alles terug uploaden? Heb dat daarnet geprobeerd en kreeg dan nog een error van Cyberduck.
    Ik heb al veel gelezen op fora hierover, maar ik ben een leek hierin en het klinkt me allemaal Chinees in de oren.
    Dus als iemand mij in simpele taal kan uitleggen hoe ik dat het best doe, graag!
    Heb al geprobeerd met synchroniseren, maar er is niets gewijzigd.

Met vriendelijke groeten,
    Gitta

Bijdrager
    Hansi2124

Welkom op dit Apple forum.
    Ik heb je topic verplaats van subforum One More Thing naar dit subforum.

Is er een reden dat je niet de ingebouwde ftp-upload van iWeb gebruikt? Of het je een oude versie van iWeb misschien?
    Als je via Cyberduck upload, moet je inderdaad de hele iWebfolder opnieuw uploaden.

Je vertelt niet wat dan die foutmelding is en heb je dan inderdaad de hele folder geupload? Naar de juiste directory neem ik aan?

Bijdrager
    Gitta M

Ik heb iweb ’08 2.0.4
    Dat zal misschien inderdaad een oudere versie zijn.
    Ik krijg altijd de melding dat de folder niet volledig geupload is. Heb vandaag al 3x geprobeerd.
    Is toch wel tijdrovend dan als je altijd alles moet uploaden, niet?

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat wel.;-)
    Heb je nog genoeg ruimte op de server dan? Het is net als bij een hd op je computer: eens zit het vol.

Bijdrager
    Nick Nack

Je kunt in iWeb ook je FTP gegevens ingeven. Als je dat goed hebt gedaan, kun je iedere keer wanneer je een pagina hebt bijgewerkt op ‘bijwerken’ klikken en het wordt automatisch op het internet gezet.

Moderator
    Strifer

je kunt toch ook gewoon enkel de bestanden uploaden die gewijzigd zijn en die overschrijven (nieuw voor oud)? dat zijn namelijk ook de bestanden die iWeb wijzigt. je hoeft niet steeds alle bestanden van de iWeb pagina te uploaden – enkel de onderdelen die je dus gewijzigd hebt.

via iWeb uploaden is makkelijk natuurlijk. Een extern FTP programma geeft je wat meer vrijheid in je doen en laten op FTP gebied.

Bijdrager
    Hansi2124

Gitta heeft aangegeven dat ze een oude versie heeft van iWeb (“Ik heb iweb ’08 2.0.4“). Hierin is het dus waarschijnlijk niet mogelijk om de ingebouwde FTP-functie te gebruiken…….

Alleen bestanden uploaden die gewijzigd zijn is vragen om moeilijkheden met iWeb. Je moet wel heel precies weten wat iWeb allemaal wijzigt als je bijv. een foto vervangt of een pagina toevoegt. Zo simpel zit het niet in elkaar…

Moderator
    Strifer

Nu je het zo stelt moet ik het inderdaad wel zeggen dat afzonderlijk uploaden wellicht niet handig is. Dat gaat alleen werken bij kleine wijzigingen.

Ik gooi altijd de hele map erop (met Cyberduck) en het uploaden is relatief zo snel dat het meestal gedaan is als ik terugkom van het toilet bij wijze van spreken. Dit zijn geen mini websites, maar ook geen mega websites natuurlijk.

Dan lijkt Cyberduck toch nog de beste optie. Die error die de TS krijgt is dan wel gek. Ik heb daar nooit problemen mee. Wellicht kunnen we iets meer informatie krijgen over de betreffende error, zodat we kunnen zien wat er precies aan de hand is om zo tot een oplossing te komen?!

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb vele websites in iWeb, en gooi ook altijd gewoon de hele output via FTP online.

Je hoeft er niet op te gaan zitten wachten.
    Dus laat het eens 10 minuten duren of 30. Wat maakt het uit?

Ik ben echter ook benieuwd naar de error die Cyberduck geeft.

Bijdrager
    Gitta M

Hallo allemaal,

Dank voor de snelle reacties!
    Heb het net nog eens geprobeerd, het is te zeggen, ik heb eerst alles verwijderd en heb dan een nieuwe upload gedaan en het is gelukt. Geen error gekregen.
    Omdat ik dat toch een beetje omslachtig vind, heb ik nadien nog een wijziging gedaan en vanuit de folder waar ik de website bewaar op mijn Mac enkel die pagina geüpload. Kreeg dan een vraag om te overschrijven, heb bevestigend geantwoord en dat ging ook zonder problemen en zeer snel.
    Dus ik weet niet wat er gisteren haperde, misschien was het een ‘bad Mac day’.

De error die ik kreeg was dat de upload onvolledig was en dan nog iets met een nummer bij, maar dat heb ik niet onthouden :s.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    Hansi2124 op 09 september 2011

Alleen bestanden uploaden die gewijzigd zijn is vragen om moeilijkheden met iWeb. Je moet wel heel precies weten wat iWeb allemaal wijzigt als je bijv. een foto vervangt

Gelukkig is daar niet zo heel moeilijk achter te komen door de Finder op kolomweergave te zetten en dan te sorteren op aflopende bewerkingsdatum, zodat de nieuwste bestanden bovenaan komen. Dan doe je in je FTP-programma hetzelfde, en upload je alle bestanden met een nieuwere datum dan die al op de server staan.

Maar nog makkelijker is het om gewoon alles te uploaden, en wanneer je een vraag krijgt over of een bestand vervangen moet worden, geef je aan dat dat alleen moet als het bestand dat geüpload wordt, nieuwer is dan het bestaande, en dat dat voor alle bestanden geldt:)

Bijdrager
    Hansi2124

Ja, dat laatste is gewoon het makkelijkst. Dat is waar KW en ik (was er misschien niet zo duidelijk over) dan ook de voorkeur aan geven.
    Maar het is gelukt, dus da’s mooi voor Gitta.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.