7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    MacbookTo

Hoe kan ik spraak opnemen met Garageband? (Opgelost)

Ik heb veel problemen in iMovie HD 06 met commentaar inspreken. Het gaat prima maar op een gegeven moment krijg ik de geluidsgolven niet meer te zien en wordt het commentaar niet meer afgespeeld. Nu raadde iemand mij aan om het in Garageband (onder Leopard) op te nemen.
    Ik heb een half uurtje gekeken en geprobeerd maar ik kom er met de helpfunctie niet uit. Ik moet kiezen voor piano e.d, maar ik wil alleen spraak. Wie o wie kan mij helpen?

Bijdrager
    me.com

Je kan in de menubalk ergens kiezen “Nieuw spoor” geloof ik. Dan klik je op de knop met het rode balletje erin en dan kan je volgens mij opnemen.

Heb Garageband hier niet op de computer momenteel dus kan het helaas ook niet direct checken.

Bijdrager
    MacbookTo

Ondertussen had ik onze zoon aan de iChat die al zei dat ik me maar beter met borduren bezig kon gaan houden omdat ik zulke domme vragen stel. Hij vertelde dat als ik wat ingesproken heb, moet ik het exporteren via deel naar iTunes. Inderdaad is het nu te herkennen in iMovie. Het geluid lijkt me ook beter dan dat het opgenomen is in iMovie.
    Waarom is de helpfunctie niet duidelijker?
    Hartelijk dank voor het meedenken.

Bijdrager
    Josebo.

Heb je het wel eerst opgeslagen?

Bijdrager
    MacbookTo

Ja, maar dan was het niet zichtbaar. Het blijkt dus via ‘delen’ te moeten.

Een nieuw spoor moest ik maken via Alt en appeltje en N en dan kiezen voor fysiek spoor.
    Dan inspreken, naam geven en delen naar iTunes

Bijdrager
    Josebo.

Hm, ik meen toch echt dat ik hier net een reactie van Yaris zag staan.

Bijdrager
    MacbookTo

Had ik niet gezien.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.