6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:

Bijdrager
    peejee2

hoe kan ik retrospect een ‘slapende client’ wakker schudden?

is het mogelijk dat retrospect 6.1 een andere Apple client uit de standby stand haalt? Ik kan het ook via een programmatje doen dat Wake on Lan heet maar dat vind k ook weer onhandig.

Bijdrager
    macpro

Retrospect kan dat niet doen.
    Dus Wake On Lan blijft over als je het zelf op een willekeurig moment wilt doen.
    Ik gebruik zelf Retrospect ook om ’s nachts backups te maken.
    Via Systeemvoorkeuren > Energiestand heb ik een schema ingesteld om de Mac wakker te maken, vlak voordat Retrospect met de backup begint.
    Die combinatie werkt hier al geruime tijd zonder problemen.

Bijdrager
    Mrzl

Ik doe hetzelfde als Macpro en dat werkt inderdaad zonder problemen.

Bijdrager
    Alwin

Kan retrospect ook automatisch inloggen op een andere mac zonder dat er al een partitie/map gemount is? En hoe zit het met de bevoegdheden?

Bijdrager
    macpro

Retrospect heeft een eigen client applicatie die op elke Mac moet worden geïnstalleerd.
    Deze zorgt ervoor dat Retrospect op de server toegang krijgt tot de bestanden.
    Met bevoegdheden zit het daarom wel goed.
    Niet gemounte volumes kan Retrospect niet aan.
    Dus je moet er zelf voor zorgen dat die aanwezig zijn voordat de backup begint.

Bijdrager
    Alwin

Dan blijf ik bij iMacsafe. Deze moet wel met niet-gemounte volumes om kunnen gaan. Alleen ben ik er nog niet uit hoe dan de bevoegdheden ingesteld dienen te worden. Als je een tip hebt dan hoor ik het graag.

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.