11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    MacAanZee

Hoe kan ik PJPEGS zichtbaar maken? En een .SMIL file??

Ik heb vandaag een flink aantal foto’s via email ontvangen – die ik wel in de email kan zien (Yahoo-email), maar als ik ze download naar mijn bureaublad kan ik ze niet openen. Dan staat er “Het document kan niet worden geopend. Colorsync-hulpprogramma kan geen bestanden van dit type openen. Dit gebeurt me steeds vaker. Hoe kan dat en wat kan ik eraan doen. In de mail staat bij File type: image/pjpeg
    Verder heb ik een videobestandje, een .smil file – die ik op geen enkele manier kan openen of converteren. Ik heb ’t geprobeerd met Quicktime, Realplayer, iSquint, Viddy-Up, maar geen resultaat.
    Ik ben niet erg technisch….. Wie kan me vertellen wat ik hieraan kan doen?

Bijdrager
    MacAanZee

Het eerste probleem heb ik al opgelost. ik kreeg ineens het simpele idee de email te forwarden van mijn Yahoo account naar mijn (Apple) MAIL-account en zowaar: de .PJPEGS waren ineens gewone .JPG’s geworden. Dus ‘gewone’ foto’s Nu nog de .SMIL video. Dat zou ik ECHT niet weten!

Inactief
    Anoniem
    ”MacAanZee”

In de mail staat bij File type: image/pjpeg

Verander het achtervoegsel van .pjpeg in .jpg… is weer iets stoms van Microsoft.

”MacAanZee”

een .smil file – die ik op geen enkele manier kan openen of converteren.

Dat moet je met QuickTime Pro kunnen openen.

-> http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=42651

Bijdrager
    iJoost

Als ik zoek met Google dan krijg ik de indruk dat het gewoon jpegs zijn. Op welke extensie eindigt de naam van die bestanden?

En rare video-bestanden kun je in de regel met VLC wel afspelen.

Bijdrager
    MacAanZee

Met Quicktime Pro lukte het niet: bestand kan niet loaden, stond er.

De foto’s zijn dus al gelukt, stomweg door naar mijn Apple mailaccount door te mailen.
    Waar kan ik de VLC vinden – is dat ook een videospeler?

Inactief
    Anoniem
    Bijdrager
    MacAanZee

De VLC player speelt de .SMIL videofile ook NIET af….!

Bijdrager
    iJoost

OK Dat komt niet vaak voor, dat VLC het niet kan. Maar dan gebruiken we even Google… Hopla SMIL-speler voor MacOS X:

http://www.w3.org/AudioVideo/

Veel plezier ermee.

Bijdrager
    MacAanZee

Bedankt voor de tip. Ik had er nog nooit van gehoord. ik heb de link gevolgd, ben naar de SMIL pagina gegaan, maar zie daar bij players alleen Ambulant players voor MacOS. Die heb ik wel gedownload – maar het werkt nog niet. Nog steeds: ERROR!! Volgens mij is die Ambulant player ook – zoals het woord al aangeeft – bedoeld voor mobiele telefoons, PDA’s etc. een player voor een desktop computer heb ik niet kunnen vinden.

Sleutelbeheerder
    Night

En als je ‘m als streaming file opent in Quicktime, in plaats van ‘gewoon’ openen?

Bijdrager
    Togassa
    ”iJoost”

OK Dat komt niet vaak voor, dat VLC het niet kan.

Gebeurt idd niet vaak dat VLC het bestand niet af kan spelen. Voor mij meestal een reden om de bestanden dan maar niet af te spelen, of op zijn minst te wantrouwen.
    Heb je een van de hier genoemde speler al geprobeerd? Realplayer schijnt het ook af te kunnen spelen.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.