21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)
  • Q:
    Bijdrager
    rbrtbklr

Hoe kan ik mijn mac-gebruik door mijn kinderen beperken

Ik heb vier kinderen die regelnatig achter mijn Mac zitten. Hoe langer hoe liever, maar er zijn meer dingen in het leven (zoals huiswerk bijvoorbeeld). Is er iemand die mij kan helpen met een script of zoiets waarmee de gebruiker zonder pardon er na een uur wordt afgegooid en die dag er ook niet meer op kan?
    Het zou mijn leven een stuk aangenamer maken. Minder discussies en meer tijd achter mijn Mac.

Bijdrager
    Walkingfingers

Da’s leuk om te lezen. Ik heb er 2 en zat met hetzelfde euvel. Hieronder een link naar een gratis progje wat precies datgene kan wat jij wilt. Simpel in te stellen. De hoeveelheid tijd per dag met zelfs de begin- en eindtijd, wat wil je nog meer. Ik ga er wel van uit dat je je mac met meerdere gebruikers hebt ingericht.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/18283

Succes

Bijdrager
    Es

Wat dacht je van gewoon zeggen dat ze niet langer dan een uur achter de computer mogen…?

Toevoeging; ik heb ook kinderen en ik ben nog van de ouderwetse mening dat je kinderen ook gewoon dingen kunt verbieden. Maar ja, dat is misschien meer een onderwerp voor een ander forum. :D

Bijdrager
    sypie

Nog geen kinderen zeker? De kids van vandaag de dag hebben een een paar oren die het nog slechter doen dan de ogen van een blinde (om maar een domme vergelijking te maken). Kinderen luisteren vandaag de dag niet meer zoals ik dat vroeger deed… Nu ben ik groot(volgens de wet) en denk ik wel eens: Wat was ik vroeger een braaf jongetje…
    Gestudeerd voor docent, niet geworden. Reden: Kids luisteren niet…

Moderator
    Mac Daddy

Oplossingen weet ik niet, maar je topic titel heeft door 1 verkeerde letter wel een grappige insteek gekregen.

[size=9:67a9efd651]Hihihi.[/size:67a9efd651]

Bijdrager
    sypie

Door zou eigenlijk voor moeten zijn..

Zoals het er nu staat vraag je om raad om je kids nog langer op de mac te late nwerken..

Nou dat is heel simpel: zet er wat leuke spellen op, zeg niet dat ze moeten stoppen (helpt toch niet, zo post boven), en geef ze nog wat tips waar ze wel kunnen kijken voor informatie over hun idool…

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”Es”

Wat dacht je van gewoon zeggen dat ze niet langer dan een uur achter de computer mogen…?

Toevoeging; ik heb ook kinderen en ik ben nog van de ouderwetse mening dat je kinderen ook gewoon dingen kunt verbieden. Maar ja, dat is misschien meer een onderwerp voor een ander forum. :D

Heb je helemaal gelijk in. Alleen als ze ouder worden worden ze ook mondiger en gaan ze grenzen verkennen. En als die grens gevonden is toch maar weer eens proberen of er nog andere grenzen zijn. En als die gevonden zijn dan…….
    Met loginmanager was ik ineens van het geze…… af. Iedereen blij en ze weten waar ze aan toe zijn, ook als ik niet thuis ben.

Moderator
    Mac Daddy
    ”sypie”

Door zou eigenlijk voor moeten zijn..

Zoals het er nu staat vraag je om raad om je kids nog langer op de mac te late nwerken..

Nee eigenlijk staat er nu, dat hij zijn kinderen wilt gebruiken om zijn eigen mac gebruik te beperken.:wink:

Maar goed, genoeg off-topic nu.

Bijdrager
    Erik Joling

Wij zetten af en toe de kookwekker.

Bijdrager
    BlackMAC

tijdschakelaar:P
    Na een uur alles uit!

Bijdrager
    rbrtbklr

De oplossing van Mike (LoginManager) is helemaal top. Het programmaatje geƮnstalleerd en het werkt. Nu maar hopen dat ze geen discussies met de computer aan gaan.

De overige opvoed- en taalkundige adviezen heb ik ter kennisgeving aangenomen. Ik heb een oplossing. Dank

Ik kan nu het mac-gebruik voor mijn kinderen laten beperken…

Bijdrager
    Xenophon

Handig, eens proberen.

Bijdrager
    cles

Begrijp van een kennis dat er voor Windhoos een programma is waar je kunt instellen dat jantje maar 1,5 per dag mag en pietje 2 uur per dag. Als ze in MSN vloeken of dirty words intypen dat die automatisch veranderen in sterretjes. Dat een range van sites excluded zijn.

Is er ook zoiets voor apple ???

Bijdrager
    Lothian
    ”Es”

Mee eens , gewoon verbieden !

Bijdrager
    fistkikker

In Leopard zitten o.m. mogelijkheden om een avondklok en een rantsoen voor een account in te stellen. (bijv. niet na 21:00, niet meer dan 7 uur per week). Lijkt me precies wat je zoekt.

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”fistkikker”

In Leopard zitten o.m. mogelijkheden om een avondklok en een rantsoen voor een account in te stellen. (bijv. niet na 21:00, niet meer dan 7 uur per week). Lijkt me precies wat je zoekt.

Nog ff een paar maandjes wachten dus.

Bijdrager
    Brent146

Er is een programma om de tijd in te stellen wanneer je Mac automatisch uitlogt. Dan moet je alleen instellen dat je je wachtwoord moet ingeven om opnieuw te kunnen inloggen. Ik zal even zoeken voor je en als ik het vind, zal ik het melden. Ik kan je er al bij vermelden dat het gratis is.

Bijdrager
    J.C.

Handig, misschien moet ik dat programmatje maar eens voor mezelf gebruiken. :evil:

Bijdrager
    Brent146

Ik heb het weer gevonden. Het programma heet Power Manager. Hier is de link: http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/powermanager.html

Ik heb me vergist in mijn vorige post hier. Het is niet gratis, het is shareware. Je kan het eerst een tijdje proberen. 1 licentie kost 20 EUR. Het hangt nu van jou af of je 20 EUR over hebt voor meer Mac-tijd en kinderen met een goed rapport. :wink:

Moderator
    Mac Daddy

Je Mac zichzelf uit laten zetten of in sluimerstand? Dat zit standaard in MacOSX.

Systeemvoorkeuren –> Energiestand –> (rechttsonderaan) Schema

Bijdrager
    Brent146
    ”Mac

Je Mac zichzelf uit laten zetten of in sluimerstand? Dat zit standaard in MacOSX.

Systeemvoorkeuren –> Energiestand –> (rechttsonderaan) Schema

Nee het is om uit te loggen…

21 berichten aan het bekijken - 1 tot 21 (van in totaal 21)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.