11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Yarosi

Hoe kan ik mijn iPhone veilig verwijderen van mijn MacBook?

Ik haal nu de kabel uit mijn pc, zonder de iPhone, net als een harde schijf veilig te verwijderen. Hoe verwijder je deze veilig? Hij is gesynchroniseerd met iTunes.

Bijdrager
    moller

gewoon naar de prullenbak slepen.

Moderator
    Koen van Tongeren

Een iPhone hoeft niet in het OS verwijderd te worden om ‘m veilig te kunnen ontkoppelen. Zelfs tijdens het synchroniseren kan je een iPhone ontkoppelen. Met iOS 5 loopt de synchronisatie dan zelfs gewoon door.

Een van de redenen waarom Apple dit gedaan heeft is dat de synchronisatie van een iPhone altijd onderbroken kan worden als je gebeld wordt.

Bijdrager
    Yarosi

Loopt die synchronisatie dan over het internet door? En wanneer internet uitgeschakeld is?

Moderator
    Koen van Tongeren

De synchronisatie loopt via je eigen Wi-FI-netwerk.

De nieuwste versie van iTunes kan in combinatie met iOS 5 draadloos een iPhone, iPad of iPod touch synchroniseren, zolang die zich binnen het zelfde Wi-Fi-netwerk bevindt.
    Om het te activeren sluit je het iOS-apparaat aan met de kabel. In het overzicht van dat apparaat in iTunes vink je onder het kopje ‘Opties’ de mogelijkheid “Synchroniseer met deze […] via Wi-Fi” aan.

Moderator
    Strifer

Tja, je moet die wifi sync wel eerst aanzetten. Verder staat er altijd in iTunes of op je iPhone wanneer je ‘m juist niet moet verwijderen (koppel niet los staat er dan). Als je wifi uitstaat is er natuurlijk geen sync mogelijk (maar waarom heb je je wifi uit vraag ik me dan af?) en zul je de wifi aan moeten zetten voor een sync.

Ik moet zeggen dat ik sinds iOS 5 helemaal over ben op het wifi syncen. Het gaat duidelijk sneller dan met het draadje en ik heb nooit dat mijn telefoon even niet bruikbaar is vanwege een synchronisatie. Daarnaast ben ik veel vaker gesynced dan voorheen (vond het draadje zo’n gedoe en lang duren).

Bijdrager
    Yarosi

Bedankt voor de reacties, ik wist niet dat syncen zonder draad kon. Ga ik gelijk uitproberen, scheelt weer dat ik het draad niet meer uit het stopcontact hoef te halen!

Bijdrager
    FotoDirk

Wifi sync is inderdaad niet slecht. Maar er zijn 2 voorwaarden.

1) je iOS apparaat moet aan het opladen zijn. Dus dan met draad verbonden aan het stopcontact.
    2) iTunes moet uiteraard openstaan op je Mac/PC.

Bijdrager
    Sascha

Mijn iDevices verschijnen anders keurig in iTunes zelfs als deze niet aan het stopcontact hangen. En zodoende kan ik dus de synchronisatie starten. Zowel vanuit iTunes als vanop het iDevice zelf…

Bijdrager
    pim939

hij sync alleen automatisch als je hem in het stopcontact doet.

Bijdrager
    FotoDirk

Inderdaad net getest. Als je iOS apparaat niet in het stopcontact zit, kan je de synchronisatie manueel opstarten. Weer iets bijgeleerd.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.