-
Een iPhone hoeft niet in het OS verwijderd te worden om ‘m veilig te kunnen ontkoppelen. Zelfs tijdens het synchroniseren kan je een iPhone ontkoppelen. Met iOS 5 loopt de synchronisatie dan zelfs gewoon door.
Een van de redenen waarom Apple dit gedaan heeft is dat de synchronisatie van een iPhone altijd onderbroken kan worden als je gebeld wordt.
De synchronisatie loopt via je eigen Wi-FI-netwerk.
De nieuwste versie van iTunes kan in combinatie met iOS 5 draadloos een iPhone, iPad of iPod touch synchroniseren, zolang die zich binnen het zelfde Wi-Fi-netwerk bevindt.
Om het te activeren sluit je het iOS-apparaat aan met de kabel. In het overzicht van dat apparaat in iTunes vink je onder het kopje ‘Opties’ de mogelijkheid “Synchroniseer met deze […] via Wi-Fi” aan.Tja, je moet die wifi sync wel eerst aanzetten. Verder staat er altijd in iTunes of op je iPhone wanneer je ‘m juist niet moet verwijderen (koppel niet los staat er dan). Als je wifi uitstaat is er natuurlijk geen sync mogelijk (maar waarom heb je je wifi uit vraag ik me dan af?) en zul je de wifi aan moeten zetten voor een sync.
Ik moet zeggen dat ik sinds iOS 5 helemaal over ben op het wifi syncen. Het gaat duidelijk sneller dan met het draadje en ik heb nooit dat mijn telefoon even niet bruikbaar is vanwege een synchronisatie. Daarnaast ben ik veel vaker gesynced dan voorheen (vond het draadje zo’n gedoe en lang duren).
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.