9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Roosje

(opgelost) Hoe kan ik mijn engelse openingspagina omzetten naar een Nederlandse?

Sinds de laatste update staat deze in het engels. Wie kan mij helpen om deze op mijn iMac om te zetten naar het Nederlands? Dank voor het meedenken.

https://cdn.onemorething.nl/uploads//hm_bbpui/reply/50429/ubjwuavuq4t66cppbqcxjtqirnsyfpul.png

Bijdrager
    Moriarty

Systeemvoorkeuren -> Taal en regio -> kijken of links in beeld Nederlands als bovenste optie staat, mocht dat niet zo zijn dan kun je Nederlands omhoog slepen.

Of in het Engels: System Preferences -> Language and Region (uit het hoofd gezegd)

Succes!

Bijdrager
    McPim

En mocht je meerdere gebruikersaccounts hebben dan werkt bovenstaande misschien niet, lees dan dit (tweede hoofdstuk).

Bijdrager
    Roosje

Moriaty,

Dank voor je advies. Alles staat volgens mij goed ingesteld. Of zie ik iets over het hoofd?

Bijdrager
    McPim

Heb je meerdere accounts op je Mac?

Bijdrager
    Roosje

McPim,

Heb je tip gelezen. Heb om te testen ook een andere gebruiker ingesteld. Zal een keer inloggen als andere gebruiker. Dan volgens de lijst alles nalopen. Dank voor het advies.

Bijdrager
    McPim

Ook eerder hielp dat, dat ‘sudo languagesetup’ Terminal commando. Zo gebeurd toch? Het is wel belangrijk dat je inlogt als beheerder.

Bijdrager
    Roosje

McPim,

Hartelijk dank voor je hulp. Heb eerst als andere gebruiker in de systeemvoorkeuren de taal en regio aangepast. Daarna als beheerder ingelogd en vervolgens de lijst afgewerkt van meerdere gebruikersaccounts. Uitgelogd en weer ingelogd. Alles staat nu weer in het Nederlands. Weer wat bijgeleerd over systeembeheer. Nogmaals hartelijk dank.

Bijdrager
    McPim

Goed gedaan Roosje! 😉

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.