26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)
  • Q:

Bijdrager
    OMT

Hoe kan ik mij office pakket verplaatsen van mijn HDD naar mijn SSD?

Van mijn officepakket ben ik de codes kwijt.

Ik heb begrepen dat je het pakket desondanks kan verplaatsen en deze zonder codes weer in gebruik kan nemen.

De vraag is hoe doe ik dat?.

Tijdens de schone installatie heb ik alle programma s opgegegeven om te installeren.

Echter als ik het officepakket gebruik, wordt nu om de codes gevraagd en die heb ik helaas niet meer

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  Pete.Z.

Bijdrager
    nnsa

Zou je die codes niet gewoon opvragen bij de helpdesk van Microsoft ? (als je er de legitieme eigenaar van bent > dan ben je ook bij Microsoft gerigistreerd).

Als ze op de HDD niet werken, waarom zouden ze dan wel werken op een externe SSD ?

En Office verplaatsen naar een andere schijf is niet heel simpel m.b.t. de ingewikkelde installatie in de diverse bibliotheken en application support directories.

Bijdrager
    OMT

Ik heb ingelogd met mijn accountnaam bij microsoft en krijg de volgende melding

Het gaat om office2011. Die ik ca 2013 heb ontvangen van mijn organisatie. Het wordt lastig, denk ik, om via hen het probleem op te lossen.

Met betrekking tot de volgende opmerking van NNSA=>

Toen de HDD als interne schijf in mijn computer zat werkte het gewoon.

Ik heb de clean install van Mac OSX Mojave op de als de externe schijf gekoppelde SSD uitgevoerd.

Daarna heb ik op de vervolgvraag gekozen alle gegevens van de HDD op de SSD te zetten.

Vervolgens heb ik de SSD daarna als interne schijf in de computer geschroefd.

Het resultaat een snelle computer maar een office2011 pakket die niet meer werkt!

x

Bijdrager
    JoopJoopJoop

Je blijft wel erg vaag, “van mijn organisate” ??? heb je nu een licentie gekocht of niet…?

Het antwoord van Microsoft lijkt me duidelijk….

Bijdrager
    OMT

Dat is inderdaad duidelijk. Ik heb het pakket op legale wijze gekregen van mijn werkgever destijds (mijn organisatie volgens het bericht van microsoft).

In een apple winkel heb ik ooit begrepen dat je het pakket van de Time Machine kan terughalen en dat je in dat geval geen code nodig hebt.

In dit geval heb ik een andere schijf (SSD ipv HDD) geinstalleerd.

Bijdrager
    OMT

Ik heb de oude HDD schrijf er weer ingeschroefd. Office 2011 werkt dus wel.

Met de oude schijf heb ik ook reeds een clean install van Mac OSX Mojave gedaan en daarna alle gegevens van

de Time-capsule gehaald met programma’s/hulpprgramma’s/migratieassistent

Toen had ik dus een positief resultaat. Office 2011 werkte.

Nu ik een SSD aan het installeren ben zoek ik naar een oplossing.

Bijdrager
    Shmoo

Als je dit allemaal leest ga je bijna terugverlangen naar die goeie tijd dat we gewoon clouddiensten kochten. Voor een X bedrag per jaar en klaar was je. Dat waren nog eens tijden.

Bijdrager
    OMT

Goedendag,

Ik heb de SSD nu extern aangesloten. Als ik vanuit de extern aangesloten schijf

SSD/programma’s/Microsoft Office 2011/Excel  opstart (met de HDD intern aangesloten) .

Dan werkt het ook. Ik heb daarna de interne schijf eruit geschroefd en

SSD/programma’s/Microsoft Office 2011/Word  opgestart.

Word start dan niet op. Echter alle andere programma s werken ook niet via deze manier.

Bijdrager
    LeRu

Ik heb het volgende gedaan: Geen clean install maar met Carbon Copy Cloner een opstartbare kloon gemaakt, en daarbij aangegeven dat niet alle bestanden, maar alleen het systeem en het ‘huisje’ overgezet moeten worden. daarna via slepen Office [2008 in mijn geval] naar de nieuwe schijf getrokken.

Alles werkt.

Bijdrager
    janverweij

Je hebt dus geen officiele licentie meer als ik het goed begrijp. Je hebt idd opties om office ook prive te gebruiken op een zakelijke licentie, dit stopt dus als je weggaat bij die werkgever. Je licentie is technisch niet meer geldig. Het blijft wel werken zolang je het niet opnieuw moet installeren.

De eerder genoemde CCC optie is de betere optie als je de (verouderde) office wilt blijven gebruiken.

Bijdrager
    OMT

Ik heb de Carbon Copy Cloner gedownload vanaf downloaden.nl. Het is gratis voor 30 dagen uitproberen.

Daarna heb ik de SSD gewist met het schijf-hulpprogramma.

Vervolgens heb ik de Carbon Copy Cloner gebruikt op alle gegevens vanaf de HDD naar de SSD te klonen.

Na opstarten via de interne SSD blijkt office zonder codes niet te werken. Het pakket vraagt weer om code s.

Jammer dat ik die codes heb weggegooid met andere dvd’s omdat ik destijds dacht met de timecapsule voldoende middellen te hebben om programma s terug te kunnen zetten.

Als ik de HDD, na dit te hebben ingesteld via systeemvoorkeuren, extern opstart werk het office pakket ook niet.

Jammer. IK ga kijken of de manier van LeRU meer resultaat oplevert

Bijdrager
    OMT

<p class=”cite”>LeRu op 13 januari 2019 om 18:08</p>
    Ik heb het volgende gedaan: Geen clean install maar met Carbon Copy Cloner een opstartbare kloon gemaakt, en daarbij aangegeven dat niet alle bestanden, maar alleen het systeem en het ‘huisje’ overgezet moeten worden. daarna via slepen Office [2008 in mijn geval] naar de nieuwe schijf getrokken.

Alles werkt.

Ik heb dus de Corbon Copy Cloner gedownload.

Het betreft versie 5.1.7 (5627). Deze info verkregen via de informatie opvraag net een pulldown menu met de suggestie “over carbon copy clooner”. Ik kan 30 dagen over het programma beschikken.

Daarna heb ik het volgende gedaan:

Met het Schijfhulpprogramma de SSD als externe schijf geformatteerd in de structuur APFS.

Vervolgens op deze externe schijf met de CCC “systeem” met bijbehorende directories (UST, bin, etc, private, sbin, tmp en var) en het “huisje” overgezet.

Daarna heb ik de finder van de HDD geopend en de finder van de SSD en heb ik de microsoft files van de HDD naar de SSD gesleept.

Als ik de SSD dan in mijn computer schroef en word probeer te openen wordt helaas weer om codes gevraagd. Ik heb wel een licentienummer en een licentienaam die kan je bij word of excel opvragen maar de 25 cijferige code dus niet meer.

Bijdrager
    LeRu

Had je een opstartbare kloon gemaakt?

Daarna kun je aan programma’s en documenten weggooien wat je maar wil, als je Office maar laat staan.

Bijdrager
    OMT

Beste LeRU,

Goedendag,

Aangezien ik alles gedaan heb wat je eerder aan mij schreef, begrijp ik niet echt wat je bedoelt met de vraag: Of ik een opstartbare clone heb aangemaakt?.
    Met CCC heb ik namelijk ”systems” overgezet die het opstarten moet regelen.

Laat weten hoe je dit bedoeld. Dank alvast,

Bijdrager
    Beech

Als ik dit allemaal zo lees zou ik bij Nandu Software gewoon een Office 365 pakket kopen. Voor één pc rond € 53,-. Je krijgt dan ook gratis 60 belminuten via Skype en je hebt de nieuwste versie (2016).

Bijdrager
    LeRu

Is je doelvolume opstartbaar?

Bijdrager
    OMT

Eerder heb ik dus met CCC “systeem” + op aanraden van CCC de volgende bestanden

+ het “huisje” overgezet naar de SSD.

Dus ik had onderstaande selectie (+ het huisje) gemaakt

Als ik nu met deze selectie nogmaals naar het taakplan kijk zie ik onderstaande afbeelding.

Nu geen tekst met “het deelvolume is opstartbaar” dus.

In de praktijk kan ik de SSD wel opstarten

Als ik de SSD weer gewist heb.

Krijg ik in CCC bij de selectie systeem + de volgens CCC vereiste bestanden + huisje

het volgende in beeld

Ook dan geen vermelding “het doelvolume is opstartbaar” !!.

Leru, hoe stel ik het zo in dat dit wel het geval is?

Bijdrager
    OMT

Ik zie inmiddels dat ik het bestand bibliotheek ben vergeten aan te vinken

Nu ik dat wel gedaan heb krijg ik het volgende

Bijdrager
    OMT

Na bovenstaande actie heb ik Microsoft van HDD naar SSD gesleept

Zie ook onderstaand fragment

Bijdrager
    nnsa

En werkt het nu na verplaatsen ?

Is de oorspronkelijke Bibliotheek ook naar de SSD gezet, met daarin Application Support met daarin cruciale bestanden van MS Office ?

Bijdrager
    OMT

nnsa: Inderdaad de bibliotheek met daarin Application support is ook overgezet met CCC

Zie hieronder de directories in Application Support, met daar weer in de mappen van microsoft.

Helaas krijg ik na opstarten van excel weer het venster waarin om codes wordt gevraagd.

Bijdrager
    nnsa

Het is niet uittesluiten dat Microsoft een op hardware gebaseerde code heeft gegenereerd. Als je de harddisk vervangt, werkt die code niet meer. U zegt dat U een licentie naam en nummer hebt. Waarom de helpdesk van Microsoft niet gebeld ?

Bijdrager
    OMT

Voor de duidelijkheid: Ik krijg bijgaande melding.

Ik hoop dat de helpdesk van microsoft soelaas biedt.

Bijdrager
    OMT

Helaas heb ik pas nadat ik een nieuw pakket heb aangeschaft de oude met codes weer teruggevonden.

Bijdrager
    nnsa

Ben je er toch in ieder geval wat mee opgeschoten…

Bijdrager
    Shmoo

Ach ja, we komen er wel….

26 berichten aan het bekijken - 1 tot 26 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.