11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Q:
    Bijdrager
    Psmiles

Hoe kan ik materiaal halen van een vreemde ipad OPGELOST

Voor een cursus zou ik als docent graag materiaal die de cursisten in een bepaalde app maken, willen binnenhalen op mijn mac. Kan dat via iTunes zonder gedoe met Apple Id?

Of is bluetooth een optie?

Bijdrager
    Buzz

Ik denk dat we daar niet zoveel over kunnen zeggen zonder te weten om welke app het gaat. En van wie zijn de iPads? Van de cursisten zelf? Ik zou mijn iPad niet graag afstaan zodat iemand anders hem aan iTunes hangt. De maker van die app moet de mogelijkheid voor het uitwisselen van informatie in die app hebben ingebouwd, anders zal het niet gaan. Dus misschien kan je hiervoor het beste contact opnemen met de maker van de app.

Bijdrager
    tarun

Als je invloed hebt op het maken van de app zou ik een mailfunctie laten inbouwen. Een (duurder?) alternatief is de data op een server laten neerzetten. Je moet dan wel toegang tot die server hebben.

Moderator
    Mac Daddy

Geen idee hoe gevoelig de informatie is, maar zou de meest eenvoudige manier niet een dropbox map zijn waarin de leerlingen het plaatsen? Dan zie jij het gelijk op de Mac.

Bijdrager
    Buzz

Dropbox lijkt me niet zo’n goede optie voor zo’n situatie. Dan moeten ze namelijk wel een Dropbox account (willen) hebben, en als ze al een account hebben moeten ze een map met je delen. Als je één Dropbox account voor dit doel gebruikt moeten gebruikers die al een account hebben zich afmelden en met jouw account inloggen. Ook moet je dan duidelijke afspraken maken om bij te kunnen houden welk bestand in de map van wie is, en zorgen dat ze niet per ongeluk of expres elkaars bestanden wissen. Ik weet niet of je dat allemaal wil gaan opleggen, en wil gaan organiseren en ondersteunen. Email lijkt me dan makkelijker.

Moderator
    Mac Daddy

Oh ja. Dat iedereen aan account moet hebben, is er niet zo handig aan nee. Kan je zo’n map in dropbox niet maken dat anderen enkel er wat op kunnen zetten en niks af kunnen halen? Maar goed. Het account gebeuren is al punt 1 wat lastig is.
    Verder is mappen delen geen enkel punt. Je kan met de leraar account een map maken waar iedereen bij kan. Ook met zijn eigen account.

Daarnaast kan je je leerlingen gewoon verplichten om de bestanden met hun naam of initialen te benoemen.

Ouderwetsche email is inderdaad ook een goeie ja.

Bijdrager
    Psmiles

Ik denk dat het Dropbox wordt. Bedankt voor de reacties!!

Bijdrager
    jf

WeTransfer werkt ook prima. Heeft tegenwoordig een mooie app voor het uploaden vanaf iDevices en vereist geen account. De ontvanger krijgt mooi een mailtje met een downloadlocatie.

Bijdrager
    Beech

Ik denk dat je hier eens moet kijken, Apple Configurator.

Bijdrager
    Beech

En wellicht is dit ook de moeite waard om te lezen.

Bijdrager
    Psmiles

Bedankt voor alle reacties.

Maar uiteindelijk bleek het heel eenvoudig: ik heb de iPads aangesloten op mijn iMac en als de eigenaar op de iPad aangaf mijn computer te vertrouwen, kon ik via iTunes de bestanden binnenhalen.

Dus eigenlijk supersimpel.

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.