9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    winoldi

hoe kan ik iTunes library van mac naar pc kopieren?

het gaat me om de nummers die ik op mn mac in de amerikaanse music store gekocht heb, die wil ik op een pc met itunes zetten, maar die lijken niet naar CD te branden!?
    mischien weet iemand een handiger directer manier van kopieren dan via cds, via firewire/harddisk oid?

Bijdrager
    ronald

Klopt, het formaat van de nrs is neem ik aan aac en dat kan je niet vanuit itunes zomaar branden.
    mp3 importeren en dan kan je audio cd branden.

als je mac hebt kan je de nrs naar je buroblad slepen, die cd kan je wel branden. dan heb je echter nog steeds verkeerd formaat. je zult dat eerst moeten omzetten.

Bijdrager
    winoldi

los; als files branden kan,
    het formaat blijkt .m4p te zijn, met Hymn geprobeerd dat om te zetten naar mp3, maar die vindt geen iTunes-key?!

losse m4p’s branden op disc en dan op andere mac in itunes afspelen lijkt te lukken..

nu nog op windhoos

Bijdrager
    AmpelMac

Ik weet het niet zeker, maar misschien dat je hier:

http://www.macnews.de/news/54783

iets mee kan?

Bijdrager
    winoldi

iTunes store is geweldig maar ik vindt het zwak dat je er later (pas toen ik $500 lichter was) achter komt dat je de officieel gekochtte muziek alleen op je eigen machine draaien kan. ik ben tegen piraterij maar hier moeten ze nog even aan sleutelen

Bijdrager
    boekeloo

Ik heb begrepen dat je de gekochte muziek van de Store op drie systemen kan draaien. Als je het van een computer verwijdert kanje dit melden en dan kan je t weer op een andere zetten. Steeds max 3

Bijdrager
    winoldi

aha! dat klinkt goed, waar en hoe meld ik dit?

Bijdrager
    Erik Joling

Als je in iTunes even in de iTunes en Music Store Help zoekt, dan kan je lezen:

+++++
    Een computer machtigen of de machtiging intrekken

U kunt meerdere computers machtigen om de bestanden af te spelen die u bij de iTunes Music Store hebt aangeschaft. Dit kunnen Macintosh computers of Windows-computers zijn, of een combinatie van beide. Ook kunt u een machtiging intrekken om te voorkomen dat de aangeschafte muziek of bestanden met gesproken tekst worden afgespeeld op een bepaalde computer, of om de muziek of bestanden met gesproken tekst te kunnen afspelen op een andere computer (bijvoorbeeld wanneer u uw computer verkoopt en op een nieuwe computer naar uw muziek wilt luisteren). U kunt de machtiging van een computer ook intrekken als u niet wilt dat hierop Audible-bestanden met gesproken tekst worden afgespeeld die van de Audible-website zijn gedownload.

Om een computer te kunnen machtigen of de machtiging van een computer te kunnen intrekken, moet de computer een verbinding hebben met het internet.

• Om een computer te machtigen tot het afspelen van muziek of bestanden met gesproken tekst die u bij de iTunes Music Store hebt aangeschaft, selecteert u het desbetreffende onderdeel in de bibliotheek of in de afspeellijst met aangeschafte muziek en klikt u vervolgens op de afspeelknop.

Als de computer al is gemachtigd voor uw account, wordt het nummer afgespeeld.

Als de computer nog niet is gemachtigd, wordt gevraagd uw ID en wachtwoord in te voeren. Voer uw ID en wachtwoord in voor de account waarmee u het nummer hebt aangeschaft.

Als u al vijf andere computers hebt gemachtigd om de gekochte muziek af te spelen, kunt u de muziek pas op deze computer afspelen als u de machtiging van een van de al gemachtigde computers intrekt.

• Om de machtiging in te trekken van een computer tot het afspelen van muziek of bestanden met gesproken tekst die u bij de iTunes Music Store hebt aangeschaft, kiest u ‘Geavanceerd > ‘Trek machtiging computer in’. Vervolgens selecteert u ‘Trek machtiging computer voor Music Store-account in’ en voert u de ID en het wachtwoord van uw Apple of AOL-account in.

Als u de machtiging van de computer niet kunt intrekken, gaat u naar de iTunes-klantenservice op de ondersteuningswebsite op http://www.apple.com/support/itunes/authorization.html.

• Om de machtiging in te trekken van een computer tot het afspelen van muziek of bestanden met gesproken tekst die u bij de Audible-website hebt aangeschaft, kiest u ‘Geavanceerd’ > ‘Trek machtiging computer in’. Vervolgens kiest u ‘Trek machtiging computer voor Audible-account in’ en klikt u op ‘OK’.

+++++

Veel succes.

Bijdrager
    winoldi

prachtig; ik ga lezen, dank

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.