30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)
  • Q:

Bijdrager
    Roosje

(Opgelost) Hoe kan ik in Safari deze pagina toch openen?

Beste OMT-ers,

Hulp gevraagd. Op mijn iMac kan ik elke pagina in Safari openen behalve de ABN-AMRO homepage. Activeer de items ‘Producten, Uw situatie of Internet en Mobiel’ dan lukt het wel.

Heb de geschiedenis gewist. De cache geleegd. Zoekmachine DuckDuckGo veranderd in Google. Open ik als een andere gebruiker dan lukt het wel.

Hoe kan ik dit oplossen? Alvast heel veel dank voor het meedenken.

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  Roosje.

Bijdrager
    Shmoo

Je AdBlock en Privacy tooltjes in de browser eens uitschakelen?

Bijdrager
    Roosje

Shmoo,

Dank voor je advies. Wat bedoel je met Privacy tooljes, welke zijn dat?

Bijdrager
    Shmoo

Je hebt geen extensies geïnstalleerd naast een AdBlock om trackers, cookies en soort dingen te blokkeren?

Of iets van VPN’s en dat soort ongein. Alles dat jou zo anoniem mogelijk maakt, zeg maar.

Bijdrager
    Roosje

Shmoo,

Heb in Safari bij Extensies alles uitgevinkt. Safari afgesloten. Opnieuw opgestart. Helaas kan niet in de home-page van de bank komen. Wel in de andere items. Heb je nog een advies?

Bijdrager
    GoeieDag

Shmoo wilt zeggen: check eens in Safari voorkeuren>Extensies welke extensies je hebt geïnstalleerd, en zet ze eventueel eens allemaal uit om te kijken of daar de boosdoener zit.

EDIT: zie nu pas je laatste reactie. Dat hielp dus niet.

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  GoeieDag.

Bijdrager
    GoeieDag

Kan ook zijn dat je in de Safari voorkeuren>Websites even moet kijken of er iets bij Materiaalblokkering en Pop-upvensters staat van deze site.

Bijdrager
    Roosje

Shmoo,

Heb zoals je aangaf de AdBlock uitgezet. In de voorkeuren alle extensies uitgezet. Weet niet wat VPN’s zijn. Kan je me dit uitleggen? Het gekke is dat ik als een andere gebruiker inlog gewoon bij de home-page kan komen.

Bijdrager
    Roosje

GoeiDag,

Heb in de voorkeuren>Websites de bank weggegooid. Zoek dan met Google of DuckDuckGo de pagina van de bank op. Dan verschijnt het bericht wat ik eerder heb bijgesloten. Heb je nog een tip?

Bijdrager
    GoeieDag

Het is duidelijk dat je iets hebt draaien, of ingesteld, in de thuismap/gebruiker, waardoor de site wordt geblokkeerd o.i.d.

Is Little Snitch soms actief?

Bijdrager
    Shmoo

Als je niet weet wat een VPN is dan maak je er ook geen gebruik van. Dat is het dus niet.

Ik denk niet dat je nog veel kunt doen dan gewoon afwachten en later nogmaals proberen. Als het dan nog steeds niet lukt zou ik de bank bellen. Ook omdat je een hele specifieke code onderaan de pagina krijgt die je moet vermelden bij de klantenservice. Dat wijst er volgens mij wel op dat je bent ‘gelogd’ door de bank. Mogelijk sta je tijdelijk op een blacklist, daar val je ook weer vanzelf vanaf na een x aantal uur.

Bijdrager
    KarelWillem

Ik heb een hele zwik blockers e.d. draaien, maar bij mij opent die site probleemloos in zowel Safari als Google Chrome.

Probeer hem eens in een andere browser?

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 2 dagen geleden door  KarelWillem.

Bijdrager
    Roosje

KarelWillem,

Dank voor het advies. Het gekke is dat ik als een andere gebruiker wel de home-page kan zien.

Welke browser zou ik nog kunnen testen?

Shmoo,

Hoop dat ik met hulp van OMT-ers het kan oplossen. Anders bel ik donderdag de bank en geef het aangeven nummer aan door. Wellicht kunnen zij dit oplossen.

Bijdrager
    aartjan.nl/blog

Altijd Chrome gebruiken voor dat soort dingen. Dit komt best vaak voor.

Bijdrager
    McPim

aartjan.nl/blog op 12 februari 2019 om 13:39
    Altijd Chrome gebruiken voor dat soort dingen. Dit komt best vaak voor.

Dat kun je proberen, maar levert niet de oorzaak op. In Safari moet de ABN-AMRO site natuurlijk gewoon werken. Zelfs in 5.1.10 onder Snow Leopard lukt dat gewoon..

Roosje, je gebruikt Wipr en UBlock las ik eerder. Heb je die al eens verwijderd? Wipr is geen extensie maar een app, misschien ligt het daaraan. En verder: wat is de exacte URL als je op de pagina met de foutmelding bent, kopieer die hier eens (klik op de balk waar ABN-AMRO staat bovenin Safari).

Bijdrager
    Roosje

McPim,

Dank voor het meedenken. Wipr gebruik ik niet. UBlock had ik ook al een keer uitgezet, dat hielp niet. Op advies van aardjan.nl/blog heb ik Google Chrome geïnstalleerd. En dat heeft geholpen.

aartjan.nl/blog,

Hartelijk dank voor de tip. Heb Google Chrome geïnstalleerd en dat werkt. Kan nu wel de homepage bekijken.

Bijdrager
    McPim

Mooi dat het zo opgelost is Roosje. Waarom het met Safari niet lukt zullen we dan wel nooit achter komen 😉.

Bijdrager
    GoeieDag

Het was natuurlijk al opgelost toen ze in een andere gebruiker wel de site op kon.

Ik wil maar zeggen: dit soort ‘oplossing’ is op het niveau van ‘koop een nieuwe computer’ als je Mac problemen geeft.

Afijn.

Bijdrager
    McPim

😂🙄. Exact….

Bijdrager
    Roosje

GoeieDag en McPim,

Waarom zou ik een nieuwe computer moeten kopen?

Bijdrager
    Shmoo

Hihi 🤗

Bijdrager
    GoeieDag

Omdat die van jou het toch niet goed deed?

Nee hoor Roos, blijf jij maar op je Macje werken. Het was meer een algemene opmerking naar mensen die mee zoeken naar oplossingen.

Bijdrager
    Roosje

GoeieDag,

Stel dat ik een nieuwe iMac wil kopen. Welke zou jij dan adviseren? Met welke specificaties?

Bijdrager
    TheBigZ

Roosje op 12 februari 2019 om 11:28

Het gekke is dat ik als een andere gebruiker inlog gewoon bij de home-page kan komen.

Dan is het toch echt een van de aan de ingelogde gebruiker gekoppelde settings die verkeerd staat. Meestal te verhelpen door een .plistje weg te knikkeren.

Bijdrager
    TheBigZ

Roosje op 13 februari 2019 om 13:26
    Stel dat ik een nieuwe iMac wil kopen. Welke zou jij dan adviseren? Met welke specificaties?

Ik zou eerst willen horen wat je er allemaal mee wilt doen, en hoeveel geld je maximaal wilt uitgeven.

Bijdrager
    Roosje

TheBigZ,

Dank voor je tip. Waar kan ik .plistje vinden?

Concepten ontwikkelen. Ook woordmerken ontwerpen. Deze daarna uitwerken in Adobe CS. Of in Affinity Designer en Affinity Photo. Het is voornamelijk drukwerk. Het bedrag wat ik wil besteden is maximaal € 1.800,00. Zelf werk ik nu op een 21 inch model. Bij voorbaat dank voor het advies.

Bijdrager
    TheBigZ

Roosje op 13 februari 2019 om 18:42
    Het bedrag wat ik wil besteden is maximaal € 1.800,00.

Als €1849 (BCC, BOL, Coolblue) ook nog kan zou ik zoiets nemen:

Apple iMac 27″ Retina 5K (2017) Core i5 3,4GHz, 8GB, 1TB sshd Fusion Drive

Bijdrager
    Roosje

TheBigZ,

Hartelijk dank voor je snelle advies. Ga er naar kijken.

Moderator
    Night

Fusion Drive ???

Ik zou eerder kiezen voor een gewone interne SSD en voor opslag van alle drukwerk-orders (en andere data) een externe USB harddisk.

Bijdrager
    McPim

Nee geen Fusion Drive! Zéker een SSD, dan maar een kleinere..

30 berichten aan het bekijken - 1 tot 30 (van in totaal 33)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.