9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ivanwoerkom

Hoe kan ik iCal verwijderen en een nieuwe erop zetten?

Ik heb MobileMe geactiveerd en gesynchroniseerd met o.a. de agenda. Helaas werkt iCal nu niet meer. Hij start op en zegt dat ik niet de juiste bevoegdheden heb en dan wordt iCal afgesloten.

Eigenlijk is nu mijn vraag hoe ik iCal eraf kan halen en hoe ik een nieuwe erop kan zetten.

Helaas zit dit programma op de computer als je deze koopt en de iCal 1.5.5.pkg die ik heb gedownload kan ik niet op de computer zetten. De melding is ‘iCal-software’ kan niet op deze computer worden ge├»nstalleerd. Deze software kan niet op deze computer worden ge├»nstalleerd.

Ik heb iCal naar de prullenbak gesleept en software-update gedraaid, maar dan wordt gezegd dat die er niet zijn.

Heeft iemand een tip?

Ingrid

Bijdrager
    Nihilist

M.i. zou je beter even kunnen proberen de bevoegdheden aan te passen van iCal. Dat doe je daar naar iCal te gaan in de programmamap (wellicht dus even terugzetten vanuit de prullenbak) en via command+i bevoegdheden aan te passen. Zie screenshot

Bijdrager
    ivanwoerkom

Helaas, heb ik al tig keer gedaan. Toegevoegd wie je maar kan toevoegen; iedereen rechten voor alles gegeven. Noem maar op ….

Hoe voeg je dat screenshot toe? Ik krijg alleen maar een link in dit vakje te staan.

Ingrid

Bijdrager
    St. Mobbs

Afbeeldingen plaatsen kun je bijvoorbeeld met deze beschrijving

http://forum.onemorething.nl/viewtopic.php?t=36496

Bijdrager
    Dbakker

Probeer eens met het programma ‘schijfhulpprogramma’ -> schijf EHBO -> hd selecteren -> herstel schijfbevoegdheden

Succes
    Douwe-Jan

p.s. ’t schijfhulpprogramma staat in je map ‘hulpprogramma’s’

Bijdrager
    ivanwoerkom

Hallo Douw-Jan en anderen,

Ik werd helemaal blij, hij zag dingen ‘verkeerd’ in iCal. Maar toch bleef de melding. Ik heb nog een keer de schijfhulp gedaan (je weet maar nooit) en zag alleen nog dit:

ACL gevonden maar niet verwacht op ‘Applications/iCal.app’.

Heb je enig idee hoe ik dat ACL iets er dan af kan halen?

Ik werk met MobileMe (daarna kwam de foutmelding)

Ingrid

Bijdrager
    Dbakker

heb je in het schijfhulpprogamma al ‘problemen oplossen’ oid gedaan?
    Dat zou moeten helpen.
    Vervolgens de iCal weer opnieuw op Mobile-me zetten.
    Dat doe je met Systeemvoorkeuren -> mobile-me -> Synchronisatie -> geavanceerd -> stel synchronisatiegegevens opnieuw in -> vervang: -> ical selecteren -> pijltje naar mobile me -> vervang

Douwe-Jan

Bijdrager
    ivanwoerkom

Hoi,

Ik heb alles in dat programma al gedraaid. Ik werk sinds kort met time-machine, dus ik had zoiets van gaat het fout dan zet ik het gewoon terug.

Helaas werkte ik nog niet met time-machine voordat iCal ermee stopte :cry:

Ik heb nu besloten om gewoon niet meer met iCal te werken. Ik heb een agenda in MobileMe als ik op de Mac werk.

Wat ik wel raar vind is dat ik nergens een iCal programma kan downloaden wat op mijn Leopard past. Er staat bij downloads bij Apple wel een iCal, maar dat is een oude versie en die kan niet op Leopard 10.5.5. Beetje slechte service van Apple, zeker omdat het een programma is wat op de computer hoort en niet een gekocht programma. Maar goed, dat is weer een andere topic :P

Ik wil je wel hartelijk bedanken voor je steun. Ik heb weer veel geleed over de Mac. Het programma schijfhulp had ik anders nooit gebruikt.

Misschien tot in een ander topic
    Ingrid

Bijdrager
    ivanwoerkom

Het probleem is opgelost. Sinds ik een clean install heb gedaan i.v.m. Snow Leopard kan ik iCal weer gewoon gebruiken. Helaas kan ik nu niet meer synchroniseren met MobileMe, maar iCal werkt wel:-)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.