7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    jruizeveld

[Opgelost] Hoe kan ik een interne HD die nu extern gemaakt is, geheel wissen?

Ik wil graag een oude interne harde schijf die ik nu extern gemaakt heb, geheel wissen, maar ik krijg OS X er niet vanaf. Daardoor is maar 1/3 van totale 1T beschikbaar. Hoe kan ik zorgen dat ik het wel kan wissen en de volledige schijf kan gebruiken?

• Dit onderwerp is gewijzigd 11 maanden, 1 week geleden door  Night. Reden: Topic opgelost

Bijdrager
    KarelWillem

1 partitie van maken, en dan formatteren:

https://www.macworld.com/article/2087881/turning-two-partitions-into-one.html

Dat verhaal moet je wel een beetje aanpassen aan het nieuwe Schijfhulpprogramma, maar de strekking is duidelijk.

Bijdrager
    jruizeveld

Thanks. Dat heb ik geprobeerd maar hij zegt: “663,7 MB van dit volume is in gebruik. De grootte van het volume wordt gewijzigd.
    Je kunt het eerste volume op de schijf niet verwijderen.”. Dus een partitie van 1000 maken lukt niet.

Bijdrager
    Mac Hammer Fan

unmount je harde schijf. Gebruik vervolgens disk utility.

Bijdrager
    jruizeveld

unmount je harde schijf: √
    Gebruik vervolgens disk utility: ?
    Moet ik de schijf dan opnieuw mounten. En wat moet ik kiezen bij disk utility?

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

In het Schijfhulpprogramma klik je eerst op het knopje Weergave links bovenaan en kies je om de apparaten te zien in plaats van de volumes (dit is voor 10.13 High Sierra; onder 10.12 en eerder was die keuze er volgens mij niet, en zag je altijd de apparaten). Dan klik je de schijf aan, niet de partitie — die hangen eronder — en kies je om hem te partitioneren.

Bijdrager
    jruizeveld

Aha!
    Schijfhulpprogramma klik je eerst op het knopje Weergave: √
    Kies je om de apparaten te zien: √
    Klik je de schijf aan: √
    Helemaal duidelijk en het werkt! Thanks voor de goede uitleg!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.