5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:

Bijdrager
    StephenN

Hoe kan ik een Foto's project verplaatsen naar een andere Mac?

Wie weet hoe ik een project (een fotoboek) binnen Foto’s kan verplaatsen naar een andere Mac?

Op mijn iMac was ik in Foto’s bezig een fotoboek te maken. Omdat ik komende week voor m’n werk op reis ben en wel wat tijd over heb, wil ik het fotoboek afmaken op mijn laptop, m’n MacBook Pro, waarop ik ook alle foto’s heb staan die ik voor mijn fotoalbum nodig heb.
    Ik heb geen idee hoe ik het ‘project’ van m’n iMac op m’n MacBook kan krijgen… Iemand anders wel?

Dank alvast!

Bijdrager
    tarun

Je kan de hele bibliotheek van Fotos kopiëren naar je MacBook.

Moderator
    Night

je moet die bibliotheek alleen niet combineren met jouw eigen bibliotheek, maar apart ervan. Je kan dan door Foto’s op te starten met de optie toets de nieuwe bibliotheek selecteren en daarin verder werken.

Meer info:
    http://www.imore.com/how-create-multiple-libraries-photos-os-x

Bijdrager
    StephenN

Dank voor jullie antwoorden. Probleem is dat mijn Foto’s-bibliotheek op mijn iMac ruim 90GB groot is, en ik die ruimte niet over heb op m’n MacBook…
    Ik zou natuurlijk nog de bibliotheek kunnen splitsen m.b.v. Power Photos o.i.d., maar het is makkelijker om het fotoboek gewoon maar opnieuw aan te maken en te vullen op m’n MacBook.

Toch blijf ik het vreemd vinden dat je een Foto’s project niet in iCloud kunt bewaren en/of kunt exporteren.

Bijdrager
    Beech

Je kunt je Foto kopiëren naar een andere plek op je iMac, deze openen met de option ingedrukt, alles verwijderen wat niet tot je projekt behoort en wat er dan overblijft verplaatsen of kopiëren naar je macbook. Overigens is het niet vreemd dat het kopiëren van een projekt niet aangezien je een database niet in stukken kunt knippen.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.