8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Kees G

Hoe kan ik Bluetooth inschakelen (Uitschakelen)

Beste vrienden,

Mijn vraag is hoe kan ik bij Leopard bleutooth in of uitschakelen.

Ik gebruik reeds lange tijd bluetooth en heb eigenlijk nooit problemen gehad. Ik de afgelopen weken heb ik getracht een pocket PC HP iPAQ h2200 via bluetooth te koppelen met mijn G5 met bluetooth om de agenda te kunnen synchroniseren.
    Dat dat niet gelukt is is een ander probleem. Daarvoor moet eerst de HP maar een goed geinstalleerd worden.

Maar sinds die tijd ondervind ik problemen met bluetooth. Als de computer uitgeschakeld is geweest en ik doe hem aan dan werkt mijn bluetooth mighty mouse niet. Bij het bluetooth icon in de menubalk zie ik dan dat bluetooth uitgeschakeld is, idem in de bluetooth systeemvoorkeur. Ik zie echter geen mogelijkheid om hem aan te zetten. Dus dan maar weer de draadmuis gepakt.
    Ik heb inmiddels wel een mogelijkheid gevonden door het programma bluetooth bestandsuitwisseling te starten. Dat programma geeft dan aan dat bluetooth is uitgeschakeld en via een knop kan bluetooth ingeschakeld worden met als gevolg dat alles weer werkt en de draadmuis weer voor een dag weg kan. Als ik dan in de systeemvoorkeur van bluetooth kijk zie ik de vermelding bluetooth ingeschakeld met een vinkje. De tekst is echter grijs, idem in de menubalk icoon. Er is dan dus geen mogelijkheid om bluetooth uit te schakelen.

In Tiger op mijn macbook is het systeemvoorkeurpaneel van bluetooth anders georganiseerd en heb je drie mogelijkheden instelling, apparaten en delen en bij instelling ook de mogelijkheid om bluetooth in of uit te schakelen.
    Wie heeft voor mij de oplossing zodat ik als ik de mac aandoe gewoon mijn bluetooth muis kan gebruiken zonder eerst er een te nemen met een draad ?

Bedankt alvast voor de hulp.
    Kees

Bijdrager
    macmini

Bij mij staat er rechtsboven naast de klok een B staan waar dit geregeld wordt.

Bijdrager
    Josebo.

De TS heeft het hier over Tiger als ik het goed begrijp?

Bijdrager
    iJoost

Ik dacht Leopard. Daar begint ie z’n verhaal mee.;-)

Bijdrager
    demandiebakt

bij mij doet mn blauwe tand muis van apple het pas als ik na het opstarten wild ga lopen klikken en bewegen en knijpen in de zijkant van de muis, hij doet het dus niet als ik nergens aan kom en gewoon wil beginnen, werkt dat bij jou niet? mijn icoon ziet ook de muis niet als ik er niet even wat mee doe, dan pakt leopard m automatisch op en kan ik er mee werken.
    hoop dat je er iets aan hebt.

Bijdrager
    Kees G

In het menubalk icoon, de B waar macmini het over heeft, wordt het inderdaad geregeld, maar bij bij is dat grijs, en kan ik er niet bij komen.
    Het probleem doet zich voor na een herstart (of en dat is hetzelfde na een start op een nieuwe dag). Hij is dus geen probleem met een Mac die in sluimerstand staat. Dan kan je met je muis bewegen tot dat je een ons weeg, want de koppeling is door de sluimerstand verbroken. Om de mac uit de sluimerstand te halen druk ik op enter en alles komt tot leven idem maar iets later de bluetoothmuis.

Kees

Bijdrager
    Calpa
    ”groe3099″

In het menubalk icoon, de B waar macmini het over heeft, wordt het inderdaad geregeld, maar bij bij is dat grijs, en kan ik er niet bij komen.

Dat probleem heb ik op mijn macbook ook heel af en toe.. ik zet hem eigenlijk nooit uit (altijd slaapstand) en na een tijdje blijft het bluetooth icoon grijs.. een herstart helpt dan altijd, maar als het zo vasthoudend is als bij jou zou ik eens een bezoekje wagen aan de dealer.
    Op internet vond ik wel eens wat over de hardware problemen van de ingebouwde bluetooth bij macbooks..

Bijdrager
    the only way is up

Beste Kees G

Ik heb net hetzelfde probleem gehad met een Targus wireless mouse.
    Alles werkte tot ik m’n gsm synchroniseerde met m’n Mac.

Ook zitten prutsen met die Bluetooth bestandsuitwisseling als enige manier om Bluetooth terug geactiveerd te krijgen.

Na veel gepruts de muis gewoon uit het systeem gegooid en terug ge├»nstalleerd ( Apple ‘systeemvoorkeuren’, Bluetooth selecteren, de muis selecteren en op de – klikken, hop muis is weg en dan op de + klikken en terug installeren)

a herstart werkt alles terug als tevoren, ook m’n gsm blijft gesynchroniseerd.

Succes.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.