7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Janvw

Hoe kan deze animatie het makkelijkste maken?

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.
    Ik zoek de snelste manier om een animatie te maken. De animatie zal bestaan uit één lijn die steeds qua vorm veranderd. Zeg maar zo’n golvende lijn van een osciloscoop(?) die steeds veranderd in een figuur, bijvoorbeeld van golfvorm naar een tekening van een figuurtje of een letter.

Nu heb ik wel eens met Flash een animatie gemaakt, waarbij je zo’n potloodje iets ziet schrijven, maar dat is behoorlijk veel werk kan ik mij herinneren, aangezien elk frame moet “kloppen”.

Aangezien dit een lange animatie moet worden (3 minuten) vroeg ik mij af er ook een andere manier is. Bijvoorbeeld een programmatje die opneemt wat ik “live” teken.

Als jullie het niet snappen hoor ik het wel.

thx.

Bijdrager
    moller

ik weet niet, maar in de tijd dat je wacht op een antwoord op je vraag had je best die 3 minuten kunnen maken…

Even serieus: Ik weet naast flash zo 1-2-3 geen andere programma’s..

Succes!

Bijdrager
    Janvw

Ik weet naast flash zo 1-2-3 geen andere programma’s..

tja, daar ben ik al bang voor, maar toch. Er zal toch wel een prg. zijn die live registratreert wat je tekent? Zo worden wellicht ook die les-video’s gemaakt…

Bijdrager
    hahaha… wat slecht

ik studeer animatie
    en ik kan je verzekeren dat op welke manier je er ook aan begint er gaat hoe dan ook een hoop tijd in zitten. even snel iets maken is er helaas niet bij.

Als ik kijk in welke technieken er bestaan dan is de meest snelle/bevredigendste techniek stopmotion.

stopmotion (gebaseerd op een foto reeks die je neemt. denk dan aan een touwtje dat je per foto in een iets andere houding legt)

is nogsteeds tijdrovend vergt gevoel voor timing maar dat is precies waar het in animatie om te doen is

succes

Bijdrager
    sedikit

(Wat je wilt, doet mij denken aan die prachtige “la Linea”-tekenfilmpjes. Google er maar eens op). Wat betreft een programmaatje zoals jij wilt, dus het registreren van de bewegingen van het potlood, vemoed( dus :vermoed!) ik dat je het moet zoeken in de combinatie van een tekentablet(als je dat hebt) en Snapz.

Bijdrager
    Double_UK
    ”Janvw”

Ik hoop dat ik een beetje duidelijk ben.
    Ik zoek de snelste manier om een animatie te maken. De animatie zal bestaan uit één lijn die steeds qua vorm veranderd. Zeg maar een stroboscoop die steeds veranderd in een figuur, bijvoorbeeld van golfvorm naar een tekening van een figuurtje of een letter.

Nu heb ik wel eens met Flash een animatie gemaakt, waarbij je zo’n potloodje iets ziet schrijven, maar dat is behoorlijk veel werk kan ik mij herinneren, aangezien elk frame moet “kloppen”.

Aangezien dit een lange animatie moet worden (3 minuten) vroeg ik mij af er ook een andere manier is. Bijvoorbeeld een programmatje die opneemt wat ik “live” teken.

Als jullie het niet snappen hoor ik het wel.

thx.

Ik roep maar wat: Anime Studio.
    Daar kan je heel makkelijk dergelijk animaties maken.
    Dit voorbeeldje heb ik even in een paar minuten gemaakt.

In Flash kan het natuurlijk ook maar ik ben hier iets meer in thuis.

Bijdrager
    Janvw

Geweldig! Ik heb een Wacom en dacht dus inderdaad op zo’n manier direct de beweging goed te krijgen. Een beetje tijd vind ik trouwens niet erg, al ik maar niet na een paar dagen merk dat het 2 x zo snel had gekund. Van dat anime studio ga ik gelijk even een demo-prg zoeken, dit is inderdaad precies wat ik wil. Nogmaals bedankt!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.