4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Q:

Bijdrager
    Pombal12

Hoe kan dat nou?! (printprobleem)…

Beste mensen,

Wie heeft voor mij de gouden tip voor het volgende probleem? Mijn gloednieuwe Brother HL-2030 zw-w. laserprinter vertoont ineens een raar probleem. Tot voor kort werkte alles naar grote tevredenheid. Ik heb diep nagedacht, maar ik kan me niet heugen dat ik een instelling hebt verknoeit…

Alle printjes, ongeacht uit Word, Excel, foto’s uit iPhoto, noem maar op, echt allemaal beginnen ineens tussen de 7,5 en 9 centimeter vanaf de bovenkant van het papier (portrait). Als ik echter een TEST print laat draaien (rechtstreeks op de printer), dan is die okay.

Ik vermoed nu dat het een instellingsprobeem is in het OS (ik draai onder 10.2.8), maar,…waar kan ik dat aanpassen?

Alvast reuze bedankt!
    Pombal.

Bijdrager
    computer space

Klikt bijna alsof de standaard papiermaat niet klopt. Die staat dan bijvoorbeeld op Letter terwijl er A4 in zit.

Bijdrager
    Geedee

Kijk eens bij een printopdracht in het printvenster of het juiste papierformaat en de gewenst marges staan ingegeven. Een systeeminstellingsfout lijkt me dit niet te zijn.

Bijdrager
    Pombal12

Dank je wel.

Ik heb allicht jullie tips ter harte genomen, en daarbij heb ik (wederom) geen afwijkingen kunnen vinden.

Ik heb gisteren met sticker adresvellen zitten experimenteren (merge in Word uit Excel). Dat werkte in eerste instantie goed, maar nu dus niet meer… Ik heb de papierdikte aangepast; geen resultaat. De print previews zijn foutloos, ook in .pdf. Wat ik wel raar vind is het feit dat foto’s geimporteerd op een Word blad ook niet meer worden afgedrukt. Lettertekens daarentegen wél.

Iemand een ‘clou’???

Zou het helpen indien ik de printer driver her-installeer?

Pombal

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.