13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Q:
    Bijdrager
    Pixelpusher

Hoe iTunes organiseren?

Beste mensen,

Ik heb gisteren iTunes 8 gedownload wat mij gelijk aanzet om mijn iTunes libary goed te organiseren. Nu heb ik voor elk album gewoon één playlist gemaakt. Eigenlijk wil ik een beetje van dezelfde soort muziek in een playlist, dat ik ook wat minder naar beneden hoef te scrollen en met iTunes 8 is de albumweergave in de bibliotheek ronduit al geweldig. Eigenlijk zijn playlists al wat overbodig geworden heb ik het idee.
    Maar het is wel handig om hem zodoende te synchroniseren met de iPhone/iPod. Eigenlijk wel raar, je kunt of alles erop zetten of alleen playlists selecteren.

Hoe organiseren jullie het of hebben jullie tips voor mij?

Bijdrager
    KarelWillem

Voor elk album één playlist? Dat ontgaat me even. Waarom?

Ik heb 1112 albums. Zou een beetje onoverzichtelijk worden die lijst.

Wat syncen betreft met je iPod moet je veel meer gaan werken met een smart playlisyt.
    Dan kun je alles van en bepaald genre(s) er o zetten of alles wat je al drie dagen niet gedraaid hebt, etc.

Maar dat playlist-gedoe per album is onzin volgens mij.
    Daar maak je het jezelf erg moeilijk mee.

Bijdrager
    Pixelpusher

Nou omdat ik anders misschien een album op me iPhone/iPod zet die ik niet wil. Dit is toch de enigste manier dat ik selectief kan selecteren?

Bijdrager
    Mandarijntje

Nee je kunt ook een vinkje zetten bij “Synchroniseer alleen geselecteerde onderdelen”
    Als je dan voor een liedje het vinkje weg haalt komt hij niet op je ipod te staan.
    Werkt perfect.

Om voor elk album een playlist aan te maken is inderdaad best.. uhm.. onoverzichtelijk.

Bijdrager
    Pixelpusher
    ”Mandarijntje”

Om voor elk album een playlist aan te maken is inderdaad best.. uhm.. onoverzichtelijk.

Hoe heb jij het dan georganiseerd?

Bijdrager
    bartje

Vaag. Ik gebruik nooit een playlist

Ik zorg gewoon dat ik de ID3-tags compleet heb. iTunes staat de hele dag op shuffle. Of ik speel gewoon een album af.

Bijdrager
    Pixelpusher

Oke dat doe ik ook meestal maar uhmm hoe synchroniseer je dan met je iPhone/iPod?

Bijdrager
    MrAcid
    ”Emiel

Oke dat doe ik ook meestal maar uhmm hoe synchroniseer je dan met je iPhone/iPod?

Ik heb zelf een playlist gemaakt met “Current favorites” waar ik nummers en albums in sleep die ik op mijn iPhone wil hebben. Ik sync gewoon alleen die playlist.

Bijdrager
    Mandarijntje
    ”Emiel

Gewoon alles goed zetten in itunes. Bij het kopje “muziek”. Dus niet in playlists.
    Albumnamen, artiesten, etc. dus allemaal goed invullen.
    Voorbeeld hoe het er bij mij uit ziet: http://h4xr.org/zarz

Dan je ipod eraan hangen.
    Bij het tabblad muziek aan vinken dat die alle muziek synchroniseert: http://h4xr.org/5lc5
    En bij het tabblad ‘samenvatting’ aan vinken dat die alleen de geselecteerde nummers synchroniseert.

Bijdrager
    KarelWillem
    ”Emiel
    ”Mandarijntje”

Hoe heb jij het dan georganiseerd?

Dat is als het kopen van een kast voor elke cd apart.
    Dat je 1200 kasten in je kamer zet, zodat je niet in een kast naar een cd hoeft te zoeken.

Het mooie van iTunes is echter het gebruik van de sorteerkolommen, het gebruik van Playlists en Smart playlistst.

En zo synchroniseer je dus ook.
    Je sleept gewoon in een playlist (genaamd iPod Playlist?) wat je op je iPod wilt hebben en die synchroniseer je.

Bijdrager
    PaneVino

Ik heb een playlist die heet “iPod Touch” … en precies die playlist wordt naar de iPod Touch gekopieerd….

Ik heb, natuurlijk, veel meer muziek dan er op mijn ipod past, dus moet ik selectief zijn. En dat gaat prima op deze manier.

Voor de rest heb ik nog 2 playlist’s. 1 met muziek voor mij vrouw en 1 met muziek vor de kinderen. Die sync ik soms met de overgebleven iPod Nano….

Een afspeellijst gebruiken om muziek af te spelen … nah, daar gebruik je dat toch niet voor:)

Goed de ID3-categorieen instellen bij de albums en meteen de goede album-art erbij plaatsen (als dat niet automatisch gebeurd). Dan kun je met het browse-window perfect je muziek vinden.

Bijdrager
    bartje
    ”Mandarijntje”
    ”Emiel

Gewoon alles goed zetten in itunes. Bij het kopje “muziek”. Dus niet in playlists.
    Albumnamen, artiesten, etc. dus allemaal goed invullen.
    Voorbeeld hoe het er bij mij uit ziet: http://h4xr.org/zarz

Dan je ipod eraan hangen.
    Bij het tabblad muziek aan vinken dat die alle muziek synchroniseert: http://h4xr.org/5lc5
    En bij het tabblad ‘samenvatting’ aan vinken dat die alleen de geselecteerde nummers synchroniseert.

Die h4xr linkje svan jouw werken nooit:P

Bijdrager
    Mandarijntje

Dan doe je denk ik iets niet goed hoor.
    Ze doen het namelijk bij iedereen wel gewoon.

13 berichten aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.