8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    Patrick Stam

Hoe iTunes opnieuw inrichten, schone lei beginnen?

We heeft er een paar bij-de-hante tips om mijn grote (20.000 stuks mp3, 154 GB) iTunes library opnieuw op te bouwen. M.a.w. behoorlijke vervuiling, nummer die ik achteraf toch niet meer wil weg laten. Een soort van schone lei. Maarrrrr er staat genoeg in wat ik nog wel wil en ook niet kwijt wil.
    Ik heb er toen ter tijd voor gekozen om iTunes de muziek te laten beheren, ik denk dat het daardoor lastig is om met een schone library alles wat ik wel wil terug te vinden.
    Dus wie weet er wat tips?

Bijdrager
    KarelWillem

Slimme afspeellijsten maken met artiesten die je echt strontzat bent?
    En daar de inhoud van wegkieperen.

Ik zou niet opnieuw beginnen, maar echt uitgaan van wat je weg wilt gooien.

Moderator
    unSOUND

Ik zou een playlist maken met daarin muziek die je niks vind. Die gooi je vervolgens uit de library. Dat is juist het mooie van iTunes alles laten beheren, ook het opruimen kan dan heel makkelijk.

Je kunt sorteren op het laatst beluisterd, of meest overgeslagen, dat zijn vaak al mooie indicaties.

Bijdrager
    iMad

Extra gebruiker aan maken en de beide users inloggen en iTunes opstarten.
    Via thuisdeling kan je nu een nieuwe Libary aanmaken door alleen de muziek te selecteren die je wilt hebben.
    Daarna de gehele oude Libary weggooien en de nieuwe Libary onder de oude gebruiker plaatsen.

Je bent dan alle dubbele kwijt en en je begint weer schoon.

Bijdrager
    PvdO

Misschien helpt de knop File/Archief -> Display Duplicates/Laat dubbele nummers zien ook met het opruimen, dan worden alle nummers met dezelfde naam bij elkaar gezet en kan je ze makkelijk weggooien.

Moderator
    unSOUND

Maar in de openings-post staat dat het hem gaat om muziek die hij niet meer luistert, niet om dubbele items.

Bijdrager
    KarelWillem

Elke post verder worden er alleen maar een paar regels van de laatste post gelezen.
    Zodat je op het eind van een topic over iets totaal anders praat.

Een bekend verschijnsel.

De oplossing is door mij (en als herhaling door unSOUND) al duidelijk gegeven.
    Op die manier ruim je het beste gestructureerd op, zonder al te veel poespas.

Bijdrager
    iMad

Geachte leden,

Daar KarelWillem het juiste antwoord heeft gegeven, heeft hij liever niet dat andere mensen reageren!

Blijkbaar dat hij en Unsound alleen kunnen lezen en dus anderen beter niet kunnen reageren!

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.