10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    cles

Hoe Itunes delen met andere accounts binnen een mac.

Maccers

Heb de handleiding gevolgd die op apple staat.

bij account A: de itunes library verplaatst naar shared en binnen Itunes de nieuwe locatie aangewezen.
    daar werkt itunes zoals heet hoort

bij account B: de itunes op de normale plek verwijdert en bij instellingen verwezen naar de nieuwe shared library die dus bij account A staat.

maar het werkt niet voor account B, blijft de oude library herkennen, zelfs de 2 nummers kunnen worden afgespeeld terwijl de itune library in de prullenbak ligt

wat doe ik fout?

alvast bedankt voor het antwoord

Cles

Bijdrager
    Leander
    ”cles”

wat doe ik fout?

Waarschijnlijk had je iTunes open staan toen je de library verplaatste naar de prullenmand.
    Bij dit soort acties altijd eerst je programma sluiten.

Bijdrager
    cles

wellicht, maar hoe krijg ik het nu weer goed?

gr cles

Bijdrager
    yamarnez

volgens mij moet je de bestanden die op je shared folder staan nu effectief ook terug importeren in je library.

Eerst iTunes uit, prullenbak leegmaken, naar instellingen gaan en verwijzen naar shared folder, en bestanden van daar terug importeren.

Het is volgens mij ook zo dat elke user zijn eigen “library” heeft, die welliswaar verwijst naar de zelfde bestanden op de shared folder.

Maar het is een “eigen” library. Als je score’s geeft aan nummers enz, zullen die niet overgenomen worden op de andere account. (is toch wat je wil ?)

Opgelet: Volgens mij is het ook zo dat als de andere account nummers toevoegd in zijn library, jij NIET onmiddelijk in je eigen library die nummers ook zult zien… Je zal die ook moeten “importeren” (Gewoon volledige shared folder “regelmatig” volledig in je itunes kieperen, dan worden de nieuwe bestanden toegevoegd, en blijven de oude gewoon staan.)

my 2 cent.

Bijdrager
    nookie

En je prullenbak legen dus.
    Hij blijft linken naar de map, ook al staat ie in de prullenbak.

Bijdrager
    cles

maccers

het werkt

merci

gr cles

Bijdrager
    Uzbad

Cles,

Waar op de Apple-site heb jij die uitleg gevonden over het delen van de iTunes-bibliotheek door meerdere accounts? Ik heb zojuist even gezocht, maar kan het niet vinden. Zou je dankbaar zijn voor een link.

Groet & dank

Bijdrager
    cles

here you go

http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=93195

ook om the sharen met meerdere computers

gr cles

Bijdrager
    Uzbad

He Cles, hartelijk dank! Ik ga dat eens opvolgen.

Leuke avatar heb je trouwens. Frank Zappa is een idool van mijn broer (geweest) en hij probeerde me altijd voor diens muziek te interesseren. Ik kon er niet echt waardering voor opbrengen, maar wel voor de idealen van de man. Ook te vroeg heengegaan…

Bijdrager
    iJoost

Kan die even ergens in een sticky dan? Want dat wordt nogal eens gevraagd…;-)

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.