8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Geblokkeerd
    Alison

iTunes start niet

iTunes start niet meer op.

Tips zijn welkom.

Alison

• Dit onderwerp is gewijzigd 1 jaar, 1 maand geleden door  Alison.

Bijdrager
    hatolex

Deze vraag is een jaar of 5 geleden ook al gesteld, ik heb het antwoord hier even onder geplakt.

Stap 1: Sleep al je muziek die je in een andere bib wilt hebben, uit je iTunes in een map (op je bureaublad bevoorbeeld).
    Stap 2: Verwijder dan al deze tracks uit je huidige bib. (Alt + Delete)
    Stap 3: Sluit iTunes.
    Stap 4: Open iTunes met Alt ingedrukt en ‘Maak een nieuwe bibliotheek aan’.
    Stap 5: Sleep de map met de muziek naar iTunes.
    Stap 6: Verwijder de map.

Handig die zoekfunctie 😃

Met dank aan de oorspronkelijke beantwoorder.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  hatolex.

Bijdrager
    hatolex

De oorspronkelijke vraagsteller was blij met het antwoord, kennelijk is hem het gelukt.

Verder weet ik er weinig van. 😔

Bijdrager
    Pietje13

Je kan wel meerdere iTunes bibliotheken aanmaken maar er slechts 1 tegelijkertijd openen. Als dat volstaat voldoet de oplossing van Hatolex inderdaad.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Pietje13.
    • Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Pietje13.

Bijdrager
    abbenhui

Of alles op de interne schijf, of een grotere externe kopen; dat zijn volgens mij de opties.

Bijdrager
    hatolex

Alison, je zegt/ vraagt 2 verschllende dingen. Je wilt splitsen en toch 1 bieb houden, dat gaat niet natuurlijk.

Je wil de muziek op je HD houden de rest kennelijk niet, dan moet je dus splitsen.

Daarbij komt dat waar de rest staat dat voor iTunes niets uitmaakt volgens mij.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  hatolex.

Bijdrager
    Renzsz

Op zich zou je je muziek op een andere HDD kunnen hebben staan dan de rest van je media en toch 1 bibliotheek behouden. Het enige wat ik kan bedenken is dat je je iTunes Media map handmatig moet gaan bijwerken. Dus alsnog je muziek splitsen van de rest van je media, in iTunes ‘Werk map ‘iTunes Media’ bij uitvinken en je muziek vanaf de nieuwe locatie weer toevoegen en dan voortaan alles handmatig beheren.

• Deze reactie is gewijzigd 2 jaren, 11 maanden geleden door  Renzsz.

Bijdrager
    flierefluiter

Ik ben geen iTunes expert, maar wat ik doe is als volgt:

iTunes bibliotheek staat op de interne HD
    Mijn muziek staat in die bibliotheek (zoals regulier)
    Mijn video’s staan op een externe schijf en heb ik met ALT/OPTION knop ingedrukt toegevoegd aan mijn iTunes bibliotheek. Hiemee worden de video’s niet toegevoegd maar slechts een link aangemaakt naa het originele bestand (als ik het goed begrijp tenminste).

Resultaat is in ieder geval dat daardoor de iTunes bibliotheek niet groeit in volume (GB) maar ik toch gewoon uit 1 iTunes bibliottheek mijnmuziek kan lusiteren of mijn video’s kan afspelen.

Voor mij werkt het in ieder geval.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.