16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    BBB

Hoe is dit logo gemaakt?

Kan iemand mij vertellen hoe je die letters zo mooi krijgt in dit logo? http://www.emporium2000.nl/

Ik heb zitten pielen in Illustrator met 3d-instellingen/licht enzo, maar het komt niet echt uit de verf.
    Iemand tips?

Bijdrager
    dennie

zelf zou ik dit maken in strata 3D of in maya daar krijg je perfect deze effecten in

ik denk dat het in illustrator echt onmogelijk is photoshop zou nog wel lukken als je er een beetje handig in bent

Bijdrager
    QriZ24

het is gemaakt met behulp van illustrator, daarna geimporteerd in een 3D programma (2D max, cinema 4d) waar het geextrudeerd is. Daarna is het in photoshop nog nabewerkt

Suc6;)

Bijdrager
    QriZ24

het is gemaakt met behulp van illustrator, daarna geimporteerd in een 3D programma (2D max, cinema 4d) waar het geextrudeerd is. Daarna is het in photoshop nog nabewerkt

Suc6;)

Bijdrager
    profclimber

Waarschijnlijk in Photoshop gemaakt, ben er laatst nog met zoiets bezig geweest. Werkt onder andere met selecties opslaan en daar een belichtings rendering overgooien.

Als je het precies wil weten moet je ff wachten dan zoek ik het ff uit tenzij iemand anders op het forum een tutorial weet.

greetz maarten

Bijdrager
    MacBeer

Extruderen kun je tegenwoordig ook in Illustrator.

Nadat je de basis in Illustrator hebt gemaakt importeer je het in Photoshop waar je de structuur aanbrengt. Beter is toch een 3D programma. Hierin kun je texturen beter ‘mappen’ (om de vorm heen vouwen).[/i]

Bijdrager
    BBB

Dus eigenlijk heb ik hier nog een apart programma voor nodig? Dan stop ik even met proberen in Illustrator…

Wat adviseren jullie? :roll:

Bijdrager
    kristo

Heel éénnvoudig aan te maken in Photoshop. Heb je geen Illustrator voor nodig. Het vraagt wel een beetje tijd. De volgende keer kan het sneller als je handelingen opslaat als action.

Stroke gebruiken in PS, veel layers, gradiënts, opacity, shadow,… Met kennis van zaken zo gepiept. Tracht zo’n illustratie te analyseren vanwaar je zelf zou starten. Lettertype, rand errond, rand vullen, nog een rand, stroke kan maar hoeft niet persé.

Via gelijk welk 3D programma kan ook uiteraard. Die beschikken vaak over ingebouwde extrude opties en licht/schaduw effecten. Maar enkel via PS kom je er uiteraard ook altijd.

Bijdrager
    QriZ24

zoals bjorn al aangaf zit er sinds kort een een vrij aardige 3D functie in illustrator zelf.
    Ik gebruik die functie zelf veel voor pack shots.

Bijdrager
    DoppieDoppie

Ja, voor packshots is het ideaal, maar dit soort dingen moet je er niet mee gaan maken.
    Ik zou de tekst wel plaatsen in illustrator, dan omzetten naar krommen, plaatsen in photoshop als vormlaag en op die vormlagen de effecten toepassen, dit alles in een mapje voor jezelf duidelijk onderverdelen en op deze manier heb je het geheel ook nog schaalbaar.

:lol: leip :lol:

Bijdrager
    QriZ24
    ”Dennis

Ja, voor packshots is het ideaal, maar dit soort dingen moet je er niet mee gaan maken.
    Ik zou de tekst wel plaatsen in illustrator, dan omzetten naar krommen, plaatsen in photoshop als vormlaag en op die vormlagen de effecten toepassen, dit alles in een mapje voor jezelf duidelijk onderverdelen en op deze manier heb je het geheel ook nog schaalbaar.

:lol: leip :lol:

Het blijft inderdaad een beetje hangen bij het niveau Dimensions, wie heeft daar nog mee gewerkt:)

Bijdrager
    Sunneh

Het 3D achtige, kun je ook maken in photoshop. Gewoon de lagen paar keer met :apple: +t doen, dan krijg je op een gegeven moment al aardig een 3D effect.

Ik moet toch volgende keer stage gaan lopen bij die lui.. lijtk me wel vet!

Bijdrager
    MacBeer
    ”Sunneh”

Het 3D achtige, kun je ook maken in photoshop. Gewoon de lagen paar keer met :apple: +t doen, dan krijg je op een gegeven moment al aardig een 3D effect.

Ik moet toch volgende keer stage gaan lopen bij die lui.. lijtk me wel vet!

Dat is geen perspectief… tenminste niet echt perspectief. Je trekt alles uit het verband. Echt perspectief doe je in een 3D applicatie

Bijdrager
    mekker

Dat soord lelijkheid maak je in illustrator 8 met kpt filters, fluitje van een cent daarna in photoshop, maar aan zulke typografische lelijkheid wil je je toch helemaal niet schuldig maken, letter verkrachting heet zoiets zou verboden moeten worden !!.

Bijdrager
    Jef Peeters

edit

Bijdrager
    QriZ24

offtopic:

het kan zijn dat het je smaak niet is, maar dit is geen lettervervorming hoor.
    In de Amerikaanse filmindustrie worden dit soort effecten vaak gebruikt (lord of the rings, gladiator etc). Ik vind het toch altijd wel een zekere ‘swoeng” hebben.
    op de trailersite van apple kan ik toch altijd wel genieten van de sites van nieuwe films, erg mooi gemaakt allemaal.

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.