10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    dbsven

Hoe IPod synchroniseren met meerdere bibliotheken?

Beste Apple vrienden,

Een vraagje. Ik heb een Ipod shuffle gekocht voor mijn klein broer maar ik zit met een probleem. Ik wou nummers vanuit mijn ITunes bibliotheek overzetten op zijn ipod. Maar ik wou ook muziek overzetten vanuit de laptop van ons vader naar zijn shuffle. Ik wou dus vanuit 2 verschillende bibliotheken muziek overzetten maar hij staat dit niet toe. Hij zegt dat dit niet gaat en vraagt ofwel om te annuleren ofwel om te wissen en synchroniseren.

Mijn concrete vraag: kan ik vanuit verschillende bibliotheken muziek overzetten (synchroniseren) naar 1 Ipod?

Als ik me niet vergis kon dit met ITunes 7 wel en met de 8 niet meer (ze gaan dus achteruit). Ze maken het dus zeker ongebruiksvriendelijk.

Groeten,
    Sven

Bijdrager
    kleini

Ik dacht dat dit met 7 ook niet kon hoor!

Je zal de nummers die je er op wilt zetten moeten overzetten op 1 pc en dan zo toevoegen aan de shuffle.

Bijdrager
    victor93
    ”dbsven”

Beste Apple vrienden,

Een vraagje. Ik heb een Ipod shuffle gekocht voor mijn klein broer maar ik zit met een probleem. Ik wou nummers vanuit mijn ITunes bibliotheek overzetten op zijn ipod. Maar ik wou ook muziek overzetten vanuit de laptop van ons vader naar zijn shuffle. Ik wou dus vanuit 2 verschillende bibliotheken muziek overzetten maar hij staat dit niet toe. Hij zegt dat dit niet gaat en vraagt ofwel om te annuleren ofwel om te wissen en synchroniseren.

Mijn concrete vraag: kan ik vanuit verschillende bibliotheken muziek overzetten (synchroniseren) naar 1 Ipod?

Als ik me niet vergis kon dit met ITunes 7 wel en met de 8 niet meer (ze gaan dus achteruit). Ze maken het dus zeker ongebruiksvriendelijk.

Groeten,
    Sven

heb je niet toevallig automatisch synchroniseren aanstaan ? zoja, probeer het eens uit te zetten en probeer het nog eens.

Bijdrager
    dbsven

De automatische synchronisatie staat zowel af bij het menu “voorkeuren” als bij de instellingen als je de Ipod aansluit. Maar dan nog werkt het niet met meerdere bibliotheken hetgeen zéér onpraktisch is. Het zou véél handiger zijn als je met meerdere pc’s, laptops of apples kunt werken en muziek toevoegen aan uw Ipod.

Bijdrager
    Pieterr

Een iPod gebruiken op meerdere computers

Opmerking: iPod shuffle is bedoeld voor gebruik met één computer. U kunt geen muziek van meerdere computers of iTunes-bibliotheken kopiëren naar een iPod shuffle zoals bij andere iPods wel mogelijk is.

Bijdrager
    RobinH

En anders moet je gaan ‘Draggen en Droppen’ in iTunes
    (van je Bibliotheek naar je Shuffel…)

Of is dat niet iets wat handig is voor jou?

Bijdrager
    dbsven

Het is met géén enkele Ipod meer mogelijk, meerdere bibliotheken op verschillende pc’s gebruiken voor één ipod. Ons vader z’n Ipod kan ik niet meer aansluiten en gebruiken op mijn Itunes bibliotheek (op mijn laptop).

Wat ik zal moeten doen is de muziek overzetten van mijn laptop naar een andere laptop via het netwerk. En dan idd drag en droppen de muziek. Maar zéér gebruiksvriendelijk is het toch niet.

Bijdrager
    Pieterr
    ”dbsven”

Het is met géén enkele Ipod meer mogelijk, meerdere bibliotheken op verschillende pc’s gebruiken voor één ipod.

Heb je dit artikel gelezen? Er zijn hele volksstammen die hun iPod met meerdere iTunes bibliotheken gebruiken.

Bijdrager
    dbsven

Het is idd wel mogelijk met alle mogelijk Ipods (ik had het zelf ook ondervonden) maar niet met de Ipod shuffle wat toch spijtig is… Waarom wel met alle Ipods maar niet met de shuffle.

Ik heb uw artikel gelezen Pieterr maar volgende opmerking staat onderaan: “Opmerking: iPod shuffle is bedoeld voor gebruik met één computer. U kunt geen muziek van meerdere computers of iTunes-bibliotheken kopiëren naar een iPod shuffle zoals bij andere iPods wel mogelijk is.”

Vele volkstammen kunnen dus idd gebruiken buiten de eigenaars van shuffle (deze zijn benadeelt als enige).

Bijdrager
    Pieterr

Tja. De iPod Shuffle is de goedkoopste van de hele zwik, en dientengevolge met bepaalde beperkingen.

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.