8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:
    Bijdrager
    mowat

hoe iPhoto album exporteren naar MP4

Ik zou een compleet iPhoto album vanΒ  een reisoverzicht ( + de overgangen en muziek e.d. erbij ) willen exporteren naar een MP4 ( of .mov) filmpje.

Ik heb dat enkele jaren geleden eens gedaan met zo’n overzicht maar kan niet meer terugvinden hoe ik dat gedaan heb. Ook op het internet heb ik geen methode gevonden. Via exporteren zie ik geen mp4 als bestemming.

Waarschijnlijk weet iemand van jullie wel hoe dat moet.

Dank bij voorbaat

Bijdrager
    McPim

Lees je eigen draadje van 10 jaar geleden nog maar eens, vooral de tweede pagina πŸ˜‰:

https://www.onemorething.nl/community/topic/iphoto-diavoorstelling-muziek-opslaan-in-1-bestand/

Je maakt eerst een diavoorstelling en vervolgens exporteer je die, Appletje-eitje.

Bijdrager
    mowat

Bedankt McPim,

Je ziet dat mijn geheugen nog (een beetje) werkt want ik wist dat ik het ooit gedaan had. Maar blijkbaar werkt dat van jou een stuk beter want je kon dat 10 jaar oude draadje nog terugvinden.

We gaan aan de slag. ( Misschien kom ik binnen 10 jaar nog eens met die vraag πŸ˜‰

Bijdrager
    McPim

Haha, nee dat van mij begint ook gaten te vertonen hoor 😜. Ik vermoedde al dat je een diavoorstelling bedoelde maar gelukkig hebben we Google: ‘iPhoto album overgangen muziek‘ gaf jouw oude draadje (*) als derde resultaat. Succes πŸ‘πŸ».

(*) inmiddels is dat dit draadje geworden omdat dezelfde woorden nu hier genoemd worden. Verbazingwekkend hoe snel dit gaat. DuckDuckGo verwerkt dit trouwens niet zo vlot.

Bijdrager
    mowat

Ik heb dat hele oude draadje nog eens gelezen. Het heeft me toen blijkbaar meer moeite gekost als nu.

Ditmaal was het op enkele minuten in orde. Eerst wel een m4v-tje maar dat was snel geconverteerd naar een mp4.

En ja , het lijkt me ook dat DuckDuckGo iets trager is bij het verwerken dan Google , maar een mens kan niet alles hebben.

m.vr.gr.

Bijdrager
    McPim

mowat op 9 december 2019 om 13:13
    Ditmaal was het op enkele minuten in orde.

Goed om te horen πŸ‘πŸ»!

Bijdrager
    GoeieDag

mowat op 9 december 2019 om 13:13
    Ik heb dat hele oude draadje nog eens gelezen.

Ik ook. Godallemachtig, wat een zware bevalling was dat, zeg! πŸ€ͺ

Bijdrager
    McPim

Onvoorstelbaar veel geduld had die Oppie πŸ˜†πŸ‘πŸ».

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.