12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Q:
    Bijdrager
    DaanS

hoe iPhone backup iOS4.1 na retour garantie iOS4.3

Ik heb het volgende probleem:

Na een garantie reparatie mijn iPhone 3gs terug gekregen met iOS 4.3
    Ik had er zelf iOS 4.1 op staan toen ik hem heb opgestuurd.

Op mijn iMac heb ik OSX 10.4 staan met iTunes 9 en daar syncte ik altijd mijn telefoon op.
    in die iTunes staat dus ook als het goed is de backup van mijn iPhone
    Nu wil ik mijn terug gekregen iPhone weer sync, maar dat gaat niet omdat mijn itunes te oud is.
    alleen ik kan geen nieuwere itunes op mijn iMac G5 zetten.

Hoe krijg ik al mijn apps en data weer op mijn iPhone?

Bijdrager
    Vaio

Mmm… Dat is wel pech!
    Misschien kan je eventjes deze video volgen.

Bijdrager
    DaanS

hey

ze zeggen daar dat je een SHSH code? moet hebben..
    die heb ik niet.

Kan ik hier achter komen?
    het toestel dat ik retour heb gehad van garantie is niet mijn oude toestel,
    maar een nieuwe met iOS 4.3

Bijdrager
    Vaio

Dan vrees ik voor het ergste. Je kan proberen de IPSW van 4.1 te downloaden en dan Alt+Restore maar de kans is groot dat je een error krijgt. Krijg je een 1015, dan heb je meer geluk want dan kan je gewoon je iPhone uit recovery mode halen doormiddel van RecBoot. Zodra hij eruit is zou je normaal 4.1 moeten hebben. Maar die kans is klein want downgraden laat Apple helaas niet toe.

Bijdrager
    Pieterr

De minimumeisen voor iTunes 10.2 (nodig voor iOS 4.3) staan hier: http://www.apple.com/itunes/download/

Jouw iMac G5 is voldoende om iTunes 10.2 te kunnen draaien. Je hebt alleen wel Leopard (10.5) nodig ipv Tiger (10.4).

Door te upgraden van Tiger naar Leopard zou je dus nog even mee kunnen doen met de laatste stand van zaken op iTunes en iOS vlak.

Bijdrager
    Vaio

Oh ja, dat was ik inderdaad even vergeten.:-)

Bijdrager
    DaanS

Ik heb een leopard (10.5) cd liggen, alleen als ik die installeer op mijn iMac dan gaat ben ik bang de backup van mijn iPhone in iTunes verloren.
    een update werkt namelijk niet met die cd, enkel een fresh install, wist alle HDD…

of is er een mannier om die backup uit itunes 9 op osx10.4 te halen en weer importeren in de nieuwe itunes 10 op osx 10.5?

Bijdrager
    Pieterr

Als je OS X gaat upgraden op je Mac is het sowieso altijd aan te raden om eerst een volledige backup te maken van je schijf. Dat kan met een programma als SuperDuper.

Als je een volledige backup hebt, kun je eventueel naderhand alle gegevens (zoals je iTunes bibliotheek) weer terugzetten op je Mac. Wel een veilig gevoel.

Het enige wat je hoeft te doen is je complete iTunes map terug te zetten van de backup op je nieuwe Leopard installatie. Als je dan de nieuwe iTunes opstart, zal je iTunes bibliotheek omgezet worden naar het nieuwere formaat. Al je liedjes, apps etc. blijven bewaard.

Bijdrager
    DaanS

Pietertje bedankt, ga ik proberen:)

Bijdrager
    Vaio

En als het niet lukt kan je nog steeds je back-up inlezen en de bestanden er zo uithalen. Apps ben je uiteraard wel kwijt dan.

Bijdrager
    Pieterr

Backup van je Apps staan in je iTunes map, dus als je een complete backup hebt, ben je die niet kwijt.

Zie iTunes/Mobile Applications

Bijdrager
    Vaio

Inderdaad! Die staan er sowieso nog in. Maar als je een upgrade doet ben je toch helemaal niks kwijt? Back-up is sowieso wel nog aan te raden dan.

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.