6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Q:
    Bijdrager
    iAntalya

Hoe instellen?..Miniatuur Fotos in een Map…?

Beste mensen,

Ik heb 2 mappen met dezelfde soorten plaatjes. Beide mappen zijn als lijst weergegeven. Maar in de ene map zie je de miniatuurversie van elke plaatje en in de andere map zie je de icoontjes van een jpg (voorvertoning).. Ik wil van elke map met plaatjes de miniatuurversie zien… Waar kan ik dit instellen….?…

Groetjess…:oops:

Bijdrager
    marloez

bij mij gooit ie dat wel eens door elkaar…de ene foto als plaatje, de andere met jpg icoontje. Dacht eerst dat het aan de grootte lag, maar dat is het niet. Als ik ze open in PS en dan opsla hebben ze wel allemaal een miniatuurtje….

Geen idee waar het verschil door komt!

Bijdrager
    Buzz

Die icoontjes moeten volgens mij door een programma aan de resource forks van de file worden toegevoegd, dat zit dus blijkbaar niet automatisch in het OS. Photoshop doet dat bijvoorbeeld inderdaad, maar er zijn ook handigere programma’s voor als je het voor al je foto’s wilt. Bijvoorbeeld deze:
    http://www.stalkingwolf.net/software/cocothumbx/

Ik heb het alleen zelf nog niet uitgeprobeerd.

[edit]Nu heb ik het wel uitgeprobeerd, en het werkt perfect! Het voegt zelfs echte thumbnails toe aan tekst en PDF files[/edit]

Bijdrager
    iAntalya

ik heb even gekeken bij voorkeuren van voorvertoning, tab Algemeen… Maar daar klopt ook geen ene bal aan…

Bijdrager
    Buzz

Voorvertoning (Preview) staat natuurlijk los van de Finder. De thumbnails waar het in de preferences van Preview over gaat zijn de thumbnails in de uitschuifbalk, bijvoorbeeld bij een PDF-document van meerdere pagina’s.

Voor de duidelijkheid, in de Finder ligt het er dus aan vanuit welk programma de file afkomstig is, en of dat programma de thumbnail aan het bestand heeft toegevoegd. Bestanden zonder deze informatie worden automatisch gekoppeld aan Preview, en krijgen dus het Preview icoontje toebedeeld, in plaats van een thumbnail.

Bijdrager
    lsmisch

Pic2icon downloaden,en dan kan je de hele map op het progje gooien.Er staan nadien netjes van alle pict een voortoningkje.

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/13226

6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.