7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    janjonkerr

Hoe installeer je een macbook pro weer met de begin-installatie DVD?

Beste Mensen,
    Mijn Macbook Pro start niet meer. Maar via allemaal gedoe wil ik hem starten met de 10.6.8 software via de DVD. Maar hoe werkt het want hij start niet. het is mij per ongeluk gelukt maar toen had ik hem niet in de oplader.. dus viel hij uit.. Hij blijft hangen bij het witte scherm en het apple logo en dat radertje blijft eeuwig lang draaien. Kan iemand mij helpen?

Groet,
    Jan

Bijdrager
    jgmkoster

Alt of c ingedrukt houden bij het opstarten,

Bijdrager
    janjonkerr

ja ik wil het nu installeren maar dan zegt hij dat hij niet kan worden opgestart door deze schijf (Mijn Macintosh HD). Wat moet ik nu doen?

Bijdrager
    jgmkoster

Hoort de DVD wel bij die desbetreffende mac (in het geval het een grijze dvd is) of is het een los aangeschafte versie van Mac os X?

Bijdrager
    Rickje

Je moet dan terwijl je opgestart bent met de installatie cd, bovenin naar hulpprogramma’s. Vervolgens kun je met schijfhulpprogramma je schijf formatteren. Daarna moet het mogelijk zijn een installatie te doen.

Let op. AL je data is dan van je schijf af. Dus indien mogelijk zorg voor een backup!

Bijdrager
    ndunsbergen

Dat probleem heb ik helaas ook gehad met mijn macbook. (meerdere keren)
    Ik heb de mac voor laptop onderwijs dus ben bij de ict geweest bij mij op school.
    Die hebben de boel opnieuw geïnstalleerd. Ik zou dus zeggen dat je de installatie cd er weer in zo moeten doen. Als je hem hebt gekocht met OS X Lion wordt het een ander verhaal…

Ik weet trouwens niet hoe dat precies in zen werk gaat met de installatie cd.

Probeer bij het opstarten eens de Alt (option) toets in gedrukt te houden. Krijg je ”recovery hd”? Via hier kan je terug gaan via een back-up met bijv. time machine of iets…

Vragen?
    stuur me maar een mailtje. suc6

Nick Dunsbergen

Bijdrager
    Dwee8le

Nog even voor de duidelijkheid: je moet alleen de knop C indrukken voordat je het opstartgeluid (BOING) hoort en stop dan zo snel mogelijk de DVD in de sleuf. Door deze knop ingedrukt te houden tijdens het opstartproces, wordt er niet gestart vanaf de HD, maar vanaf de DVD-speler.

Je kan ook kiezen voor de knop OPTION (die op je toetsenbord “alt” heet, maar in de literatuur altijd option wordt genoemd). Ook deze knop moet ingedrukt en vastgehouden worden voordat je BOING hoort en nu krijg je een keuze tussen bepaalde schijven waar vanaf geboot kan worden (dit heet de Startup Manager Mode). De Recovery Boot van Lion staat hier bijvoorbeeld tussen, maar ook de eventuele DVD die in je speler zit en de verschillende partities van je HD, bijvoorbeeld als je BootCamp hebt geinstalleerd.

Succes!

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.