27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)
  • Q:

Bijdrager
    erwin33

Hoe installeer je een Apple TV 4 zonder remote?

Ik heb een Apple TV 4 gekregen maar zonder remote erbij. Hoe installeer ik deze?

Bijdrager
    nnsa

Via de AppleTV app op je iPhone / iPad ?  Ook de “oude” remote werkt op ATV4.

Bijdrager
    McMeller

Apple TV-app? Ik denk dat je de Remote-app bedoelt, maar die zul je altijd eerst moeten koppelen.

Het is veel simpeler. Je hoeft de Apple TV alleen maar aan te zetten, daarna kun je de Apple TV Remote-app gebruiken: https://support.apple.com/nl-nl/HT201664.

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>nnsa op 6 november 2018 om 16:50</p>
    Via de AppleTV app op je iPhone / iPad ?  Ook de “oude” remote werkt op ATV4.

Die heb ik niet.

<p class=”cite”>McMeller op 6 november 2018 om 16:53</p>
    Apple TV-app? Ik denk dat je de Remote-app bedoelt, maar die zul je altijd eerst moeten koppelen.

Het is veel simpeler. Je hoeft de Apple TV alleen maar aan te zetten, daarna kun je de Apple TV Remote-app gebruiken: https://support.apple.com/nl-nl/HT201664.

Nee de hardware remote.

Bijdrager
    McMeller

Ik volg je niet.

Bijdrager
    erwin33

Het is precies hoe het er staat. Ik mis de hardware remote en moet een Apple TV 4 installeren. Hoe doe ik dit? Remote app installeren kan inderdaad zoals aangegeven maar doet deze het al als je van scratch gaat installeren?

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  erwin33.

Bijdrager
    McMeller

Zet de Apple TV aan en lees het artikel dat ik stuurde. Je zult zien dat je geen fysieke afstandsbediening nodig hebt om je iPhone te koppelen.

Bijdrager
    erwin33

Ok bedankt. Dan komt het goed. Inmiddels is de  hardware afstandsbediening ook onderweg van de vorige eigenaar heb ik begrepen.

Ander vraagje wat ik me afvroeg over die remote app: stel ik ben wat aan het kijken naar mijn TV en ik krijg op mijn iphone een inkomend telefoongesprek. En de app staat open. Gaat de Apple TV dan automatisch op pauze stand?

• Deze reactie is gewijzigd 1 week, 1 dag geleden door  erwin33.

Bijdrager
    erwin33

Probeer de Apple TV te installeren maar nadat ik de stekker er in gestoken heb kom ik gelijk al in het ‘herstel’ menu om terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Maar kan niets aanklikken. Mijn telefoon herkent nu de Apple TV nog niet in dit stadium. Hoe kan ik nu verder?

Bijdrager
    veenbeest

Elke Apple TV heeft ook bluetooth voor setup met een iOS device. Je moet dan je iPhone aanraken aan de Apple TV https://9to5mac.com/2013/10/05/how-to-automatically-set-up-an-apple-tv-by-touching-it-to-your-ios-device/

Bijdrager
    erwin33

Ik kom nu als ik mijn Apple TV in de stroom doe op een ander scherm ineens. ‘Gegevens en Privacy’. Ik moet op ‘ga door’ klikken. Maar mijn iPhone blijft maar zoeken naar mijn Apple TV als ik hem op mijn Apple TV leg. Gebeurd niets dus.

Bijdrager
    Shmoo

<p class=”cite”>veenbeest op 7 november 2018 om 11:18</p>
    Elke Apple TV heeft ook bluetooth voor setup met een iOS device. Je moet dan je iPhone aanraken aan de Apple TV https://9to5mac.com/2013/10/05/how-to-automatically-set-up-an-apple-tv-by-touching-it-to-your-ios-device/

Maar dan moet de Apple TV wel ‘nieuw’ zijn. Oftewel NIET ingesteld. Als je een Apple TV uit de doos haalt dan wordt er gevraagd tijdens de eerste opstart of je interstellingen van een ander (iOS10) device wilt overzetten, Maar dan moet de Apple TV wel eerst naar fabrieksinstellingen zijn hersteld.

Stel deze Apple TV komt gewoon uit iemands huis terwijl de bewoner niet thuis was dan gaat dat hele verhaaltje niet op. Aan de andere kant, als iemand je een Apple TV 4 geeft, die dan niet zo cheap en koop een nieuwe afstandsbediening.

https://www.apple.com/nl/shop/product/MQGD2/siri-remote

Bijdrager
    erwin33

Apple TV 4 is inderdaad 2e hands.  Afstandsbediening is onderweg, maar wellicht kon ik hem via mijn mobiel instellen. Maar niet dus….:-(

Bijdrager
    McMeller

In tegenstelling tot Shmoo ben ik toch echt in de veronderstelling dat je een Apple TV met de in iOS ingebouwde afstandsbediening kunt bedienen, ongeacht in hoeverre al hij is ingesteld. Dat zal hoogstens niet lukken als die functie hardhandig geblokkeerd is, maar daar ga ik even niet vanuit.

Eerst dacht ik dat ze elkaar automatisch zien via wifi en Bluetooth, zoals AirDrop ook werkt. Maar bij nader inzien lijkt het mij logisch dat verbinding met hetzelfde netwerk vereist is. Anders zou het te gemakkelijk zijn om ongevraagd andermans Apple TV te bedienen, wanneer je alleen maar in de buurt bent.

Je zult de Apple TV nog niet middels wifi met je netwerk verbonden hebben, aangezien het bedienen niet lukt. Maar heb je hem al eens bedraad aangesloten op je netwerk? Dan moet de Remote-app in iOS de Apple TV automatisch zien. Daarna is het een kwestie van de code van het scherm overnemen om te koppelen. Vervolgens zou je de Apple TV kunnen terugzetten naar de fabrieksinstellingen. En geen zorgen, daarna is koppelen weer net zo eenvoudig. In nieuwstaat gaat koppelen op precies dezelfde manier, eenzijdig vanaf je iPhone.

Volgens mij heb je geen fysieke afstandsbediening nodig om aan de slag te gaan, ook niet in dit geval.

Bijdrager
    erwin33

Ik heb de netwerkkabel van mijn KPN TV kastje ingeplugd en toen deed de afstandsbediening app het ineens wel, maar bluetooth zag mijn iphone mijn Apple TV niet, bleef maar zoeken maar zonder succes dus handmatig de instellingen doorlopen, Apple ID invullen dus. Ik heb de kabel nu weer terug gedaan in het TV kastje waardoor gelijk de verbinding met mijn remote app weer verbroken is. Hoe kan ik nu zorgen dat WiFi ingeschakeld wordt?

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  erwin33.

Bijdrager
    McMeller

De conclusie is dus dat de Remote-app inderdaad automatisch werkt, zodra de Apple TV en iPhone op hetzelfde netwerk zijn aangesloten. Ook als de Apple TV al is ingesteld. Met Bluetooth heeft dit niets te maken, maar die verwarring heb ik wellicht zelf gezaaid in mijn vorige antwoord. Laat dat maar links liggen.

Nu kom je even in een kip-ei-situatie. Je kunt een Apple TV namelijk niet met wifi verbinden zolang hij bedraad verbonden is. En als je de kabel eruit trekt, kun je hem niet meer bedienen omdat de verbinding weg is.

Maak het jezelf makkelijk. Sluit de Apple TV bedraad aan en gebruik je iPhone als afstandsbediening om naar de instellingen te gaan. Ga dan naar Systeem, Herstel, Herstel en werk bij, om je Apple TV bij te werken en te resetten, en met een schone lij te beginnen. Trek de netwerkkabel eruit zodra hij weer opstart. Je zult zien dat hem nu met je iPhone kunt instellen en met wifi kunt verbinden, zonder afstandsbediening.

Bijdrager
    erwin33

<p class=”cite”>McMeller op 7 november 2018 om 21:40</p>
    De conclusie is dus dat de Remote-app inderdaad automatisch werkt, zodra de Apple TV en iPhone op hetzelfde netwerk zijn aangesloten. Ook als de Apple TV al is ingesteld. Met Bluetooth heeft dit niets te maken, maar die verwarring heb ik wellicht zelf gezaaid in mijn vorige antwoord. Laat dat maar links liggen.

Nu kom je even in een kip-ei-situatie. Je kunt een Apple TV namelijk niet met wifi verbinden zolang hij bedraad verbonden is. En als je de kabel eruit trekt, kun je hem niet meer bedienen omdat de verbinding weg is.

Maak het jezelf makkelijk. Sluit de Apple TV bedraad aan en gebruik je iPhone als afstandsbediening om naar de instellingen te gaan. Ga dan naar Systeem, Herstel, Herstel en werk bij, om je Apple TV bij te werken en te resetten, en met een schone lij te beginnen. Trek de netwerkkabel eruit zodra hij weer opstart. Je zult zien dat hem nu met je iPhone kunt instellen en met wifi kunt verbinden, zonder afstandsbediening.

Dat heb ik dus gedaan maar mijn iphone gaat dan zoeken naar de Apple TV als ik die kabel eruit hebt gehaald, dus stekker eruit gehaald en weer bekabeld opgestart. Heb ook geprobeerd toen de netwerkkabel nog aangesloten was in het installatieprocess (ja ik heb hem al eens bekabeld naar fabrieksinstellingen terug gezet en nieuwe software ingeladen), maar kon deze toen niet vinden of installeren. In dat installatieprocess kom je dan op het punt dat je de iphone op je apple TV moet leggen. Toen kreeg ik een schermpje op mijn telefoon met daarop ‘toegangscode verreist’ in rode letters toen ik mijn telefoon probeerde te verbinden. Maar welke toegangscode is dat?

Nog wat vreemds, probeerde de Netflix app en de Youtube app te installeren vanuit de store maar dat lukte ook maar niet, bleef maar kringelen. Dat was ook toen hij bekabeld zat aangesloten.

Bijdrager
    McMeller

Dat zal de toegangscode van je iPhone zijn.

Bijdrager
    erwin33

Ik gebruik geen toegangscode voor mijn iphone.

Bijdrager
    erwin33

Heb zojuist de remote ontvangen per post. Deze doet echter helemaal niets, ook niet bekabeld tijdens het opladen. Hoe kan dit?

Het is me eerder vanmiddag wel gelukt om met een toegangscode die ik aangemaakt heb om iphone te verbinden met de Apple TV dit allemaal bekabeld. Ik heb ook geprobeerd het downloaden van apps, dit ging met horten en stoten, soms moet ik diverse keren proberen uiteindelijk staan er toch een aantal op. Software updaten lukt nog steeds niet, hij download wel maar geeft steeds ‘download mislukt’. Ook geprobeerd om te herstellen en software update uit te voeren dit lukte ook niet. Herstel lukte ook niet, duurt heel lang en aan het eind bleef het statusbalkje hangen. Stekker eruit en weer in kom ik weer in de herstelmodus maar kan hier dus niets mee want mijn iphone reageert niet en ook de net gekregen remote reageert niet op herstel alle instellingen of herstart button.

Ik weet het even niet meer… Wie wel?

• Deze reactie is gewijzigd 1 week geleden door  erwin33.

Bijdrager
    nnsa

Wel eens van Google gehoord ?

https://support.apple.com/nl-nl/HT203777

Bijdrager
    erwin33

Helpt niet, maar mijn remote reageert wel als ik het menu en TV symbool tegelijkertijd indruk. Het statuslampje gaat dan heel snel knipperen. Als ik de buttons dan weer los laat geeft mijn TV een zwart beeld met steeds in de hoek het resolutie teken in beeld. Dat gaat aan en uit.

Bijdrager
    nnsa

Misschien dat dit nog helpt, i.c.m. een goede HDMI-kabel:

tvOS: Apple TV herstellen

Anders zou ik een Google Chromecast nemen…

Bijdrager
    Rick

@nnsa een apple tv 4 is totaal iets anders als een chromecast.
    Ik denk eerder dat er iets mis is met de Apple tv. Misschien een keer langs een amac ofzo gaan om te kijken of ze je daar kunnen helpen

Bijdrager
    erwin33

Ik heb hem inmiddels draaiend. Alleen download hij geen app’s uit de app store en de laatste software update mislukt steeds, het draait nog steeds op 11.4 etc.. Hoe kan dit opgelost worden?

• Deze reactie is gewijzigd 6 dagen, 20 uur geleden door  erwin33.

Bijdrager
    Rick

@erwin33 Misschien toch even aan je Mac hangen

Bijdrager
    erwin33

Gedaan, maar kreeg een nummer (14) foutmelding in itunes. Kon niet hersteld worden.

Verklaard ook dat de update vanuit Apple TV aangesloten op de TV wel download maar niet installeert en steeds ‘installatie mislukt’ weer geeft, verklaard ook dat het soms wel en soms niet lukt app’s uit de app store downloaden. Als ze het doen is het erg onstabiel crashen om de haverklap (Videoland en Netflix), slecht blokkerig beeld in Netflix vaak terwijl WiFi signaal gewoon volle bak is want er voor een Chromecast gehad en die deed het vlekkeloos. Het is allemaal erg onstabiel. Op de beginscherm van Apple TV kreeg ik bij een beweging met het trackpad van de remote af en toe een hele vreemde paarse strepen horizontaal aan de onderkant van het scherm, deze verdwenen ook wel weer spontaan als ik weer een herstart had gedaan. Dat is ook al niet goed. En met de nieuwste versie zou het allemaal beter moeten gaan maar krijg die TV OS 12 er dus niet op en blijft op 11.4.1. Het houdt op denk ik….

• Deze reactie is gewijzigd 5 dagen, 13 uur geleden door  erwin33.
27 berichten aan het bekijken - 1 tot 27 (van in totaal 27)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.