8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Q:

Bijdrager
    Hannah

Hoe installeer je Boot Camp op de nieuwe macbook pro?

Hoi,

Ik heb een tijdje terug een topic aan gemaakt: http://www.onemorething.nl/community/topic/problemen-met-boot-camp-en-de-capaciteit/ . En toen had ik geprobeerd om zelf windows 10 op mijn macbook te zetten. Nu dat probleem eigenlijk is opgelost wil ik het opnieuw proberen, maar ik durf niet zomaar wat te doen.. want dat was echt te veel gedoe.

Ik heb windows 10 dus nodig voor mijn studie, maar ik kan nergens op internet iets vinden over hoe de nieuwe Boot Camp werkt zonder USB stick.. Hopelijk kan iemand mij helpen!

Vriendelijke groet,
    Hannah

Bijdrager
    Schrijnie

Waarom wil je werken zonder USb stick ? Je hebt altijd een medium nodig waar Bootcamp bestanden op wegschrijft die tijdens de installatie worden gedownload en waar je ISO van Windows op komt te staan. Dit kan een USB stick, externe HD of writable DVD zijn.

Hier kun je info vinden ;

https://support.apple.com/nl-nl/HT204990

Bijdrager
    penseel

Ga voor een goedkope Windows notebook heb je ook geen gezeur meer.

Bijdrager
    computer space

Probeer eerst virtualisatie. Bootcamp is zo onhandig…. steeds dat herstarten, twee partities, gedoe met lezen macbestanden onder Windows…. getver!. Virtualisatie is zelfs op gebied van 3D support heel volwassen. Probeer het gratis Virtual Box hiervoor.

Bijdrager
    Hannah

Schrijnie:

Hoi, ik wil niet per se werken zonder usb stick, alleen wanneer ik Boot Camp opstart is er geen USB nodig. Ik kan meteen de gedownloade ISO aan klikken, vervolgens kiezen hoeveel gb ik de windows parttime wil geven en dan kan ik al op installeren klikken.

De info van apple snap ik daarom ook niet, toch bedankt.

computer space:
    Ik heb windows maar voor 1 programma nodig, en ik vind het opzich wel fijn dat Boot Camp verder gewoon van apple is.

Bijdrager
    Maurits

Je vraagt hoe de Bootcamp installatie procedure werkt zonder usb stick.
    Op nieuwe mac’s maakt de bootcamp assistant een tijdelijke partitie van 8 GB aan op de interne SSD, en verwijderd die weer als het klaar is.
    Wel heb je een Windows .iso nodig (die wordt naar die tijdelijke partitie gekopieerd, samen met de Apple Drivers)

Voor de rest ben ik het eens met computerspace; Virtueel heeft mijn voorkeur omdat je snel even bij kan opstarten, en niet hoeft te herstarten.

Bijdrager
    Hannah

mjsanders

Ahaaa oke. Moet ik nog wel iets speciaals aangeven wanneer ik dan in het windows installatie proces kan kiezen waar ik het moet installeren? Of dat niet?, want daar ging het de vorige keer fout…

Ja, lijkt mij ook handiger, maar zo vaak ben ik niet van plan windows te gebruiken, en Boot Camp is fijn omdat het er al op zit en verder gratis is dus.

Bedankt!

Bijdrager
    Joid

VirtualBox is ook gratis.

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.