3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Q:
    Bijdrager
    Worsteman

Hoe installeer ik dit programma op mijn Macintosh via Windows

Hallo allen,

Ik wil het programma Newton Connection Utilities op mijn Macintosh LC II installeren. De bestanden die ik gebruik staan hier: http://www.unna.org/unnasearch/entry.php?pkey=507.

Ik gebruik windows 7 om bestanden op 1.44mb floppy diskettes te schrijven. De .img bestanden willen helaas niet openen op mijn mac. Weet iemand hoe ik dit programma via windows op mijn macintosh kan installeren (met welke bestanden van die site, het converteren van pc naar mac)?

Alvast bedankt.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je moet de IMG-bestanden niet als bestand op de diskette zetten, maar een programma gebruiken dat de schijfkopie die “in” het bestand zit, op een diskette wegschrijft (dus ook niet de bestanden uit de schijfkopie halen en op een diskette zetten :)). Ik kan je alleen geen programma aanraden dat dit onder Windows doet, omdat ik er eenvoudigweg niet bekend mee ben. Op bijvoorbeeld een Mac of een Linux-computer kun je het met het commando dd in de terminal doen, maar dat vereist wel dat je je verdiept in hoe precies voor de schijfkopieën die jij hier hebt.

Bijdrager
    Worsteman

Oh ja natuurlijk *slaat zichzelf voor de kop*, ik heb het programma Rawrite maar gebruikt

Danku

3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.