9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    bijker

Hoe instaleer je OSX minimaal instal

Hallo beste Macers,

Hoe instaleer je minimaal OSX, want zag tijdens het instaleren ook andere talen voorbij komen?
    Is het mogelijk om alleen nederlands en engels te instaleren of kan ik nu nog bepaalde talen weg doen???

Groeten van een 50++er Ilja:wink: :lol: :innocent:

Bijdrager
    michelvdb

Je klikt op de knop Opties in een van de eerste installatievensters. In het volgende venster kan je een vinkje zetten of wegnemen om bestanden al of niet te installeren.

Succes

Bijdrager
    Shadia

michelvdb zit er vrij aardig in de buurt.

met de knop ‘Opties’, kun je bij ‘doelvolume’ kiezen of de HD moet worden gewist en ander mogelijkheden.

Je moet iest verder zitten, bij ‘Istallatietype’ daar heb je de knop ‘Speciaal’ zitten, daar moet je zijn.

o.a. extra programma’s (als je 10.2 hebt), extra talen, extra printerdrivers.

Bijdrager
    michelvdb

:) ’t is ook heel lang geleden dat ik die installatie CD nodig had. Lekker stabiel OS.:D

Bijdrager
    Shadia

Ik had voor de aardigheid een CD in een iMac geduwd. het is zeker aan te raden om alle talen die je niet gebruikt om die van je Mac te laten. Ik zelf heb alleen Engels erop.

Bijdrager
    bijker

Oke beste mensen bedankt voor de reacties!!!!!

Groeten Ilja

8) :innocent:

Moderator
    Lucas Raggers

Je kunt een systeem ook achteraf laten afslanken met het programma’tje delocalizer (zie versiontracker). Hiermee kun je alle overbodige talen wissen. Scheelde mij meer dan 400 Mb .

Bijdrager
    Stof
    ”lucasraggers”

Je kunt een systeem ook achteraf laten afslanken met het programma’tje delocalizer (zie versiontracker). Hiermee kun je alle overbodige talen wissen. Scheelde mij meer dan 400 Mb .

Monolingual is er nog zo een.

Bijdrager
    michelvdb

Youpi Optimizer kan die klus ook klaren.

Het is verstandiger om de taalkeuze bij installatie te doen.
    Wanneer je later andere programma’s of updates gaat installeren krijg je meestal wel meerdere taalbestanden meegeleverd. De onnodige kan je dan met een van bovengenoemde programma’s verwijderen.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.