16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    Walkingfingers

Hoe Indesign 2.x document openen in Quark 6.5?

Wat zijn de juiste stappen om bovenstaande te realiseren?

Bijdrager
    Ferdinand

ik denk (helaas) de tekst kopieren en in Xpress helemaal opnieuw beginnen…..

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”Ferdinand”

ik denk (helaas) de tekst kopieren en in Xpress helemaal opnieuw beginnen…..

en dat is nou net wat we niet willen, andersom kan wel, is Quark dan echt zo ………

Bijdrager
    error

Oplossing 1
    Bewaar je XPress 6.5 document als een XPress 5.0 document, open het vervolgens in XPress 5.0 en bewaar het als een XPress 4.0 document. XPress 4.0 documenten zijn te openen met InDesign.

Hier kan Adobe niets aan doen… om het openen van 5.x/6.x en 7.x documenten mogelijk te maken hebben ze code nodig van Quark en die is gekke Henkie niet.

Oplossing 2
    Koop http://www.markzware.com/q2id

Bijdrager
    Walkingfingers
    ”error”

1. Bewaar je XPress 6.5 document als een XPress 5.0 document, open het vervolgens in XPress 5.0 en bewaar het als een XPress 4.0 document. XPress 4.0 documenten zijn te openen met InDesign.

Hier kan Adobe niets aan doen… om het openen van 5.x/6.x en 7.x documenten mogelijk te maken hebben ze code nodig van Quark en die is gekke Henkie niet.

2. Koop http://www.markzware.com/q2id

Maar de gestelde vraag is anders! Het openen/importeren van een ID-bestand met/in Quark!

Bijdrager
    error

O sorry – ik kan niet lezen:

Oplossing 1
    Koop http://www.markzware.com/id2q
    • Supports Mac QuarkXPress v4.1 to v5.0
    • Converts Mac InDesign v1.x to v2.0
    XPress 5.0 documenten zijn toch gewoon te openen met 6.5?

Oplossing 2
    Doe het niet! Gooi XPress in de prullenmand!

Bijdrager
    dennie

Ja hoor dat is mogelijk je kan indesign open in quark zonder problemen

voor meer info moet je maar eens kijke op de site van quark

of bij markzware

Bijdrager
    dennie
    ”error”

Oplossing 2
    Doe het niet! Gooi XPress in de prullenmand!

Lekker hulp zeg gooi xpress in de prullenmand pfffff als ik dat doe zie ik hier echt heel wat klanten vertrekken.

90% wordt hier nog steeds in Quark Xpress aangeleverd

Bijdrager
    nookie

Zo zonde, 90%!!
    Tuurlijk, het is een investering, maar je verdient het dubbel en dwars terug qua urenbesparing als er gewerkt wordt in Indesign. Ik ben blij dat we hier al nu zo’n twee tot 3 jaar werken met Indesign en zero in Quark. Heel soms een advertentie aangeleverd krijgen in Quark, maar die zetten we dan om, omdat de opmaak nou eenmaal in Indesign gebeurt.
    In het begin is het een grote make-over en snap je werkelijk niks van Indesign, oude orders omzetten naar Indesign als ze voor herhaling weer gebruikt worden, maar het is het allemaal meer dan waard geweest.

Bijdrager
    dennie
    ”nookie”

Zo zonde, 90%!!
    Tuurlijk, het is een investering, maar je verdient het dubbel en dwars terug qua urenbesparing als er gewerkt wordt in Indesign. Ik ben blij dat we hier al nu zo’n twee tot 3 jaar werken met Indesign en zero in Quark. Heel soms een advertentie aangeleverd krijgen in Quark, maar die zetten we dan om, omdat de opmaak nou eenmaal in Indesign gebeurt.
    In het begin is het een grote make-over en snap je werkelijk niks van Indesign, oude orders omzetten naar Indesign als ze voor herhaling weer gebruikt worden, maar het is het allemaal meer dan waard geweest.

Vertel mij wat ik ben er zelf ook niet echt blij mee ik moet hier ook steeds alles nieuw en dubbel kopen :cry:
    Ik kan nu ook al quark 7 aan gaan schaven de eerste documenten zijn al weer binnen
    Maar goed de klant is koning en daar doe je niks aan

En omzetten is geen optie ik krijg hier soms catalogussen waar ik in moet werken en die zijn al in quark 7 gemaakt soms moet je gewoon mee gaan met de klant

Bijdrager
    error
    ”dennie”

Lekker hulp zeg gooi xpress in de prullenmand pfffff als ik dat doe zie ik hier echt heel wat klanten vertrekken.

Daarom gaf ik ook eerst oplossing 1 (die Markzware plug-in).

Ik ben voor 100% over op InDesign sinds versie 2. Maar goed, ik ben aanbieder en geen ontvanger.

Bijdrager
    dennie
    ”error”

Daarom gaf ik ook eerst oplossing 1 (die Markzware plug-in).

Ik ben voor 100% over op InDesign sinds versie 2. Maar goed, ik ben aanbieder en geen ontvanger.

Sorry had je link niet gezien

Bijdrager
    rvanheukelum

JONGENS JONGENS JONGENS!

Die xtention van Markzware geldt voor Indesign 1.5 en 2! Werk je met CS, dan is het einde oefening. Het is vanuit CS niet mogelijk documenten naar pre-CS te bewaren of exporteren.
    Ga in hemelsnaam toch over op het superieure InDesign … zelfs QXP7 zuigt grote tijd.

Bijdrager
    error

van_Heukelum van_Heukelum van_Heukelum!

De vraag is Hoe Indesign 2.x document openen in Quark 6.5?

(ja ja, ik heb ditmaal wel goed gelezen…)

Plus: is een InDesign CS bestand niet via een ‘InDesign Interchange’ export binnen InDesign 2 te importeren?

Inactief
    Anoniem

Het lijkt me vrij lastig over te gaan op InDesign als veel klanten als QXP aanleveren, als je vervolgens zegt “ik heb geen Quark meer” raak je denk ik een hoop klanten kwijt.
    Oja, en ik ben ook fan van Quark, sorry jongens :innocent:

Bijdrager
    rvanheukelum
    ”error”

Plus: is een InDesign CS bestand niet via een ‘InDesign Interchange’ export binnen InDesign 2 te importeren?

Nee. Echt niet.
    En het exporteren via InDesign Interchange is bedoelt voor CS2 naar CS1 (en die moet je dan nog geupdate hebben naar v.3.0.1 anders doet ‘ie het niet eens).

PS – Mijn leesfout ik ‘zag’ meteen CS2 terijl er toch gewoon InDesign2 stond, ik verwachtte niet dat iemand met pre-CS werkte. Zo zie je maar … assumption is the mother of alll fuckups. Excuus

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.