7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Bruce27

hoe in pages in kolommen typen die zelfst. blijven?

Ik heb 2 kolommen nodig; de linker met tekst, de rechter met notities voor in die linker. Lengte A4 en doorlopend naar volgende pagina’s. NIET naar/in de andere kolom verspringen!! ze dienen onafhankelijk van elkaar te blijven. zo uitzonderlijk is dat toch niet? Maar ik krijg het niet voor elkaar.
    pagina-eind/sectie-eind, wat een stom gedoe. en bij tussentijdse correcties klopt ook daar geen zak meer van.
    De help zegt niet kolommen maar tabel te gebruiken maar dat werkt ook van geen meter. Het zal wel heel simpel zijn maar wel triest hoor dat dit zo moeilijk is te vinden; al van alles geprobeerd. Ben het nu spuugzat met pages.
    Wie ?
    bvd!!

Bijdrager
    iquik

Twee opties.

a) Of inderdaad het gebruik van een tabel. Je blijft dan gewoon in een rij. Dus geen 2e rij beginnen.

b) Je verkleint de document marge (rechts of links) zodat je de gewenste breedte hebt van je eerste kolom. De notities die voeg je dan toe als Tekst-vlakken. Die kun je dan makkelijk verplaatsen naar de locatie waar je maar wilt.

Succes:-)

Bijdrager
    Bruce27

inderdaad werkt het zo en loopt de tekst in de l.kolom door op volg bladz.
    maar het lijkt me met die tekstvakken rechts een noodoplossing, als je op die manier nu eens een twee kolommen tekst voor een tijdschrift wil typen is dat toch ontzettend geklooi want een tekstvak loopt (bij mij) NIET door op de volgende pagina.
    Maar ik kan er mee werken want het gaat om kleine stukjes aanwijzing in een toneelscript.

Hoop nog wel een normale manier te lezen maar in elk geval, bedankt!

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Ik wilde zeggen: „Tekstvakken zijn de beste oplossing. Je kunt ze aan elkaar koppelen zodat de tekst van het ene in het andere doorloopt.” — maar ik kom er nu net achter dat dat in de huidige versie van Pages niet kan:( In Pages ’09 werkt het perfect:

In Pages 5.x ontbreken de vakjes met blauwe pijltjes, waarop je kunt klikken om tekstvakken aan elkaar te koppelen. Weer een reden om het bij de oude versie te houden als je niet absoluut de (niet-eens-meer-zo-)nieuwe nodig hebt, als je het mij vraagt.

Bijdrager
    Bruce27

ik gaat er vanuit dat een update een verbetering is en het goede niet wordt verlaten. (zoals magix met zijn video-progr. gedaan heeft of nog doet)
    ik vind pages een mager en vooral onduidelijk gedoe, net zoals iTune sen iPhoto wat nu weer foto is. Apple is aan behoorlijk het klooien de laatste tijd.
    enige vorm van consistentie zie ik niet meer of het moet dát zijn.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Na Pages ’09 volgde Pages 5.x, en dat is in een aantal opzichten een stap terug omdat Apple de versies van Pages voor OS X en iOS gelijker aan elkaar wilde maken qua functionaliteit. In plaats van de iOS-versie uit te breiden tot het niveau van Pages ’09 is het echter andersom gedaan, waardoor ik ’09 nog altijd ben blijven gebruiken.

Bijdrager
    Bruce27

stom beleid dus.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.