5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Q:
    Bijdrager
    roloff

Hoe in logic Express midi piano oktaaf lager zetten?

Hallo,

Hoe kan ik in Logic Express mijn midi piano een oktaaf lager laten klinken?
    En hoe kan ik de toonsoort wijzigen?
    Alvast erg bedankt!

Bijdrager
    Double_UK

Ik heb een oudere versie van Logic, dus misschien werkt het iets anders in Express.

Maar wat ik me herinner is dat je aan het begin van je channeltracks bepaalde zaken kan instellen.
    Zoals real-time quantizen e.d.
    En daar kan je geloof ik ook het instrument van een heel midi-kanaal een octaaf lager of hoger (= 12 halve tonen) laten spelen.
    Misschien moet je op ctrl drukken om meer opties te zien.

Succes

Bijdrager
    TGV
    ”Double_UK”

En daar kan je geloof ik ook het instrument van een heel midi-kanaal een octaaf lager of hoger (= 12 halve tonen) laten spelen.

Twijfel niet, je hebt gelijk. Het ding heet tegenwoordig de track inspector, maar daar kun je onder de midi-parameters alles transponeren. Je kunt ook de noten-editor openen, select all doen en dan alles een octaaf omhoog of omlaag slepen…

Bijdrager
    sanius

Zit er geen knop op je midi keyboard waarmee je dit kan wijzigen? Als deze niet is ingesteld dan kun je hem even ‘mappen’ (al weet ik niet precies hoe je dit doet in Logic, werk voornamelijk met Ableton Live)

Bijdrager
    roloff

heel erg bedankt. Het staat links van mijn scherm, transposition…..soms ben ik een beetje kippig.

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.