9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    computer space

Hoe "in gebruik" bestand verwijderen uit Prullenmand

Ik heb laatst een map gewist met een oude Systeem 9 image, en daaruit wil het bestand “Disinfectant INIT” niet verwijderd worden.
    Normaal gesproken is zo’n “in gebruik” bestand na een herstart in de prullenbak vaak niet meer in gebruik, en lukt het alsnog, maar in dit geval niet.
    Is er een sudotje: sudo kill trash of zo, die zich van in gebruik niks aantrekt? Andere oplossing?

Bijdrager
    fred44nl

je kunt in Terminal naar de .Trash manouvreren.
    en dan doe je sudo -R *
    je moet wel zeker weten dat je in de .Trash zelf staat, anders gebeuren er rare dingen.
    er is overigens ook nog .Trashes, maar dat wist je wel, denk ik:)

Bijdrager
    JoopJoopJoop

command/shift/leeg prullenmand werkt doorgaans ook…

Bijdrager
    computer space

Niks werkt.
    Ik heb net de schijf proberen te unmounten, gaat ook niet.
    In Root wil het ook niet

Als ik lsof doe zie ik dit:

<br />
    cspaces-computer:~ cspace$ lsof | grep Dis1<br />
    Finder    325 cspace   18r     REG      14,9     7847    187867 /Volumes/Bart/Dis1/..namedfork/rsrc<br />
    Finder    325 cspace   20r     REG      14,9     7847    187867 /Volumes/Bart/Dis1/..namedfork/rsrc<br />
    Finder    325 cspace   21r     REG      14,9     7847    187867 /Volumes/Bart/Dis1/..namedfork/rsrc<br />
    Finder    325 cspace   22r     REG      14,9     7847    187867 /Volumes/Bart/Dis1/..namedfork/rsrc<br />

Dis1 is de oude disinfectant INIT, maar die heb ik gerenamed omdat anders die terminal commando’s zo onhandig zijn.
    Het lijkt hier dus ineens een map! Pakketinhoud werkt echter niet.

Bijdrager
    TheoKl

Ik heb vaak hetzelfde probleem gehad en heb de (voor mij) ideale oplossing gevonden: download SuperEmptyTrash en je bent van al je problemen af. Gewoon in de map Programma’s en aanklikken i.p.v. Leeg Prullenmand.
    Succes!

Bijdrager
    fred44nl

het Terminal commando wat ik hierboven heb gegeven, is niet goed:(
    dat moet zijn sudo rm -R *
    kun je eens een ls -al doen als je in .Trash staat ??

Bijdrager
    TheoKl

O ja vergeet ik te vermelden: SuperEmptyTrash is te downloaden bij MacUpdate

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    fred44nl op 30 augustus 2012

het Terminal commando wat ik hierboven heb gegeven, is niet goed:(

dat moet zijn sudo rm -R *En de sudo ervoor zal meestal niet nodig zijn. Probeer eerst gewoon

rm -R *

en pas als dat klaagt dat bestanden niet verwijderd kunnen worden, kun is het misschien een idee om er sudo voor te zetten.

En: wees er zeker van dat je wel degelijk in de map .Trash zit voordat je deze opdrachten uitvoert! Doe je ze in je thuismap dan ben je álles kwijt!

Bijdrager
    computer space

Geweldig. SuperEmptyTrash is het gelukt! Bedankt.

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.