9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    ronald

hoe in diagram tekst kolom op 2 regels te krijgen zodat past

Na nodige speurwerk kan ik het niet vinden

ik maak diagrammen
    in gegevenseditor kan je de namen van de kolom opgeven die dan in het betreffende deel kunnen worden getoond

bijv een cirkeldiagram met 4 delen
    elk deel heeft eigen benaming

nu, de tekst die ik in kolomheading tik is te lang en past dan niet in het cirkeldeel
    ik wil de tekst in kolomheading over 2 kolomregels zodat het wel goed wordt afgebeeld
    maar dat lukt niet, je kan blijkbaar in de gegevenseditor niet in kolomheading meerdere regels maken (zoals wel in spreadsheet numbers)

tekst verkleinen is ook niet van toepassing daar de hele tekstregel als zodanig te lang is.

gevolg, ik kan nu niet de labels tonen en moet handmatig de teksten tikken en in de betreffende diagramcirkel groeperen

dat zou toch handiger moeten kunnen?

Of kan dat niet ?
    alvast bedankt voor antwoord

Bijdrager
    Ian83

Misschien kan je beter Numbers of Keynote gebruiken?

Bijdrager
    ronald

Ik gebruik juist keynotes en dan het onderdeel grafieken

en daar dus probleem

Bijdrager
    Ian83

Misschien is het handig dat je voortaan gelijk erbij zet wat je gebruikt en welke versie.

Bijdrager
    Ian83

Ik zou tekstvlakken toevoegen en zo de tekst op locatie zetten waar je ze wilt hebben.

Bijdrager
    Jakko Westerbeke

Je bedoelt de tekst in de grafiek als je in het Infovenster “Toon reeksnamen” aanzet?

Je kunt inderdaad niet zomaar een regeleinde invoegen, want door op b.v. Enter te drukken beëindig je het aanpassen van de koptekst. Maar er is een trucje: maak een tekstvak en typ daarin een regeleinde door Enter in te drukken. Selecteer het regeleinde en kopieer het, zodat je het dan in de koptekst van je grafiek kunt plakken.

Bijdrager
    ronald

Bedankt Jakko

ik zal dat eens proberen

wel onhandig dat het niet gewoon kan, blijkbaar over het hoofd gezien door de Apple ontwikkelaars

ps Iwork9 gebruik ik en dus app Keynote

Bijdrager
    Jakko Westerbeke
    ”ronald”

wel onhandig dat het niet gewoon kan, blijkbaar over het hoofd gezien door de Apple ontwikkelaars

Niet over het hoofd gezien, denk ik — het invoerveld voor de koptekst heeft maar één regel, en daarbij is het normaal dat er actie ondernomen wordt zodra op de Enter-toets gedrukt wordt. In dit geval is die actie dus om ervan uit te gaan dat je klaar bent met de tekst en nu de koptekst van de volgende kolom aan wilt passen. Een tekstvak dat je op de dia zet heeft echter meer dan één regel, en dan kun je wel op Enter drukken om een regeleinde in te voegen.

Bijdrager
    ronald

Dag Jakko

in Numbers kan je dus in de kolomkop wel 2 of meer regels als kop hebben

je vinkt tekstomloop in cel aan en klaar

die optie zou ook in de kolomkop moeten zitten bij grafieken

gr

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.