9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:

Bijdrager
    Walkingfingers

hoe iedere nieuwe mail standaard naar kopie-adres

Van iedere nieuwe email wil ik standaard een kopie sturen naar een vooraf ingesteld mailadres? Dus zonder het iedere keer in te moeten kloppen/aan te geven.
    In mail krijg ik dat niet voor elkaar. Iemand idee hoe dat zou kunnen?[/img]

Bijdrager
    drscsi

Misschien kun je bij de voorkeuren van Mail een Rule/regel aanmaken hiervoor. Iets in de zin van:
    [als account = jouw account]
    dan
    [stuur bericht door naar ander mailadres]

Bijdrager
    Walkingfingers

Dat kan inderdaad echter alleen bij inkomende mail, niet bij een nieuw te verzenden bericht. Moet toch iets op te vinden zijn?

Moderator
    Lucas Raggers

Nadeel: mail komt aan als een forward.

Bijdrager
    Walkingfingers

dit zal ik meteen proberen. als forward vind ik niet erg. hoop dat dit werkt. bedankt vast.

Bijdrager
    Walkingfingers

werkt prima. dit wilde ik hebben. achteraf stom dat ik er zelf niet opgekomen ben, vast en zeker onderdeel van mijn blinde vlek.

adioz

Bijdrager
    verbeek.h
    ”lucasraggers”

Nadeel: mail komt aan als een forward.

Er zit overigens ook nog een optie: “Stuur door als origineel” onder die forward. Heb het even niet getest, maar dan zou het toch als origineel en niet als forward door moeten gaan.

Bijdrager
    Walkingfingers

maakt in wezen niets uit, als het bericht maar naar die box gaat.
    Het is natuurlijk wel iets ‘zuiverder’.

Bedankt

Bijdrager
    Walkingfingers

er doet zich wel iets vreemd voor:

– als beheerder doet deze instelling het prima, met name bij het maken/verzenden van een nieuw bericht

– als die instelling bij een van de ‘gebruikers’ (er zijn 4 accounts aangemaakt incl. mijzelf als beheerder) gebruikt wordt dan gaat een nieuw bericht niet als kopie door naar opgegeven adres

enig idee hoe dit op te lossen is?

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.