23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)
  • Q:
    Bijdrager
    kevinhoppa

Hoe het beste macbook mee naar school?

Hallo allemaal,

Zijn er mensen onder jullie die zijn/haar macbook pro meeneemt naar school?

Zoja, hoe beschermen jullie hem dan?

Ik ben van plan om de laptop mee te nemen in een standaard eastpack tas.

Is het goed genoeg, om hem zo in de tas te doen, of is het verstandig om er nog een sleeve omheen te doen alvorens hij in de eastpak gaat.?

Bijdrager
    Thoomas

Persoonlijk zou ik er nog wel een sleeve omheen doen ja. Ligt eraan hoeveel waarde je aan je laptop hecht. Ik heb een Macbook Air die ik mee naar school ga nemen, daar heb ik ook een leren sleeve voor gekocht.

Bijdrager
    HuibP

Ik heb er zelf nog een sleeve omheen zitten, dit omdat er ook andere spullen in de (laptop)tas zitten.
    Ik raad het wel aan.

Inactief
    Anoniem

Ik draag mijn macbook pro al meer dan 6 jaar mee in een tas, altijd gewoon een sleeve gebruikt en er is nooit is kapot aan gegaan.
    Gewoon een beetje voorzichtig zijn als je jouw tas neerzet

Bijdrager
    chronos

Ik had mijn macbook pro vroeger in een sleeve. Helaas op een dag wat teveel boeken in mijn tas gedaan wat teveel druk op het scherm gaf, waardoor er een soort van groenige vlek in is gekomen. Resultaat was dat er een nieuw scherm moest komen.

Een sleeve biedt natuurlijk bescherming, maar naar mijn mening voornamelijk tegen krassen. Wat ik je in ieder geval wil aanraden is een sleeve met traagschuim daarin te nemen, zodat de sleeve ook wat drukkrachten kan weerstaan. Nog beter, heb ik ook gedaan, is om een je macbook pro te beschermen in een stevige case. Wordt het geheel wel dikker van helaas.

Bijdrager
    Afroman

Ik heb een sleeve, douw hem in mijn tas en ik ga. Mensen die tegen mijn tas duwen in de trein krijgen te horen waarom ik niet blij van ze word. Maar goed, 9 van de 10 keer is het per ongeluk en vind ik het niet erg. Mocht iemand egoïstisch zijn ben ik minder lief.

Bijdrager
    kevinhoppa

oke, een sleeve zal er dus moeten komen, dan zal het ook eentje met traagschuim worden, want naast een macbook zullen er ook boeken mee moeten… thansk voor de tip!

Bijdrager
    Bart01

Zelfde probleem. Nog voorstellen voor mooie (normaal geprijsde) sleeves? Ben benieuwd:)

Bijdrager
    HuibP

Ikzelf heb deze, maar dan in het 15″ formaat, voor mijn MBP.

Bijdrager
    Bart01
    HuibP op 14 augustus 2011

Mooie sleeve, waar heb je de 15″ versie vandaan als ik vragen mag?

Bijdrager
    Thoomas

@Bart01, mocht je de prijs vooral belangrijk vinden, kijk dan eens rond op Dealextreme.com (met zoekterm laptop sleeve of laptop bag). Een voorbeeld van een stevige sleeve voor nog geen 7 euro incl. verzendkosten:
    Voor 13″ Macbook Pro: http://www.dealextreme.com/p/90923
    Voor 15″ Macbook Pro: http://www.dealextreme.com/p/59853

Bijdrager
    bartdingen

Ik neem al ongeveer 3 jaar mijn MacBook mee naar school, stevig verpakt in een ‘Second Skin’ sleeve (gekocht bij YouMac in Eindhoven) en een velletje van het verpakkingsmateriaal van de MacBook tussen het scherm en de toetsen als hij dichtgeklapt is. Dit velletje voorkomt onnodige krasjes op het scherm doordat er misschien druk wordt uitgeoefend op de laptop.

De sleeve met laptop gaat in een apart laptop vak in mijn rugzak (die ook al drie jaar dienst doet).

Bijdrager
    HuibP
    Bart01 op 14 augustus 2011
    HuibP op 14 augustus 2011

Mooie sleeve, waar heb je de 15″ versie vandaan als ik vragen mag?

Die heb ik in de fysieke winkel van iCentre gekocht. In de webstore heb ik hem niet kunnen vinden.

Bijdrager
    kevinhoppa
    Bijdrager
    CedricH

Sleeve inderdaad. Ik stop mijn MacBook ook nooit tussen mijn rug boeken, heb de topcase ervan daardoor eens gescheurd :angry: Met een nieuwere MacBook (Pro/Air) zul je daar geen problemen mee hebben.

Bijdrager
    guide506

Die .e sleeve uit de link twee berichten hierboven is top! Ik gebruik ‘m al jaren. En zoals de beschrijving duidelijk maakt: Voorkom krassen en onbedoelde beschadiging;)

Bijdrager
    larreh

Je kunt ook kijken naar sleeves van incase.. ik geloof dat die een dubbele voering hebben, waardoor het onmogelijk is dat je rits krassen op je MBP maakt.. En als je wap aparters wilt kun je eens kijken naar sleeves van ALKR..
    dat vind ik persoonlijk toffe sleeves!

Bijdrager
    kevinhoppa

nice, die ALKR sleeves zien er echt wel vet uit. En voor die 5 euro meer heb je toch wel wat bijzonders..:P

Bijdrager
    TommekeBommeke

@Kevin

Ik heb die sleeve waarnaar je linkt en ben er heel tevreden mee! Nog geen krassen om mijn macbook gekregen en de “mousse” van de sleeve blijft stevig en wordt niet plat zoals ik bij kameraden al gezien heb.

Bijdrager
    kevinhoppa

Dankje, TommekeBommeke, blij dat ik er goede verhalen over hoor !

Bijdrager
    Ricardo95

Ik neem hem niet mee naar school, maar wel naar klantjes, en naar andere locaties.
    Gaat dan in me sleeve, en dan in me eastpack (in het laptopvak) nog geen problemen mee gehad! niet aankomend schooljaar, maar dat jaar erop gaat hij ook mee naar school!

Bijdrager
    kevinhoppa

over eastpak tassen gesproken. Ik heb dit soort tast

http://www.eastpak.com/shop/nl/control/product?category_id=ROOT_BAGS&subcategory_id=COLLEC_AUTHENTIC&product_id=EK620008_00_999&breadcrumb=yes

Dit kan toch wel? Eerst in de sleeve, en dan in de tas.

Als ik thuiskom zal ik even proberen of het wil, aangezien deze geen apart laptopvak heeft.

Bijdrager
    HuibP

@Kevinhoppa,

Ik weet niet of dat past hoor.
    15″ MBP + Sleeve past bij mij in ieder geval niet in zo’n Eastpak schoudertas.

23 berichten aan het bekijken - 1 tot 23 (van in totaal 23)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.