-
Q:
Hoe het beste macbook mee naar school?
Hallo allemaal,
Zijn er mensen onder jullie die zijn/haar macbook pro meeneemt naar school?
Zoja, hoe beschermen jullie hem dan?
Ik ben van plan om de laptop mee te nemen in een standaard eastpack tas.
Is het goed genoeg, om hem zo in de tas te doen, of is het verstandig om er nog een sleeve omheen te doen alvorens hij in de eastpak gaat.?
InactiefAnoniem14 augustus 2011 om 13:23Ik draag mijn macbook pro al meer dan 6 jaar mee in een tas, altijd gewoon een sleeve gebruikt en er is nooit is kapot aan gegaan.
Gewoon een beetje voorzichtig zijn als je jouw tas neerzetIk had mijn macbook pro vroeger in een sleeve. Helaas op een dag wat teveel boeken in mijn tas gedaan wat teveel druk op het scherm gaf, waardoor er een soort van groenige vlek in is gekomen. Resultaat was dat er een nieuw scherm moest komen.
Een sleeve biedt natuurlijk bescherming, maar naar mijn mening voornamelijk tegen krassen. Wat ik je in ieder geval wil aanraden is een sleeve met traagschuim daarin te nemen, zodat de sleeve ook wat drukkrachten kan weerstaan. Nog beter, heb ik ook gedaan, is om een je macbook pro te beschermen in een stevige case. Wordt het geheel wel dikker van helaas.
Ik heb een sleeve, douw hem in mijn tas en ik ga. Mensen die tegen mijn tas duwen in de trein krijgen te horen waarom ik niet blij van ze word. Maar goed, 9 van de 10 keer is het per ongeluk en vind ik het niet erg. Mocht iemand egoïstisch zijn ben ik minder lief.
Ikzelf heb deze, maar dan in het 15″ formaat, voor mijn MBP.
@Bart01, mocht je de prijs vooral belangrijk vinden, kijk dan eens rond op Dealextreme.com (met zoekterm laptop sleeve of laptop bag). Een voorbeeld van een stevige sleeve voor nog geen 7 euro incl. verzendkosten:
Voor 13″ Macbook Pro: http://www.dealextreme.com/p/90923
Voor 15″ Macbook Pro: http://www.dealextreme.com/p/59853Ik neem al ongeveer 3 jaar mijn MacBook mee naar school, stevig verpakt in een ‘Second Skin’ sleeve (gekocht bij YouMac in Eindhoven) en een velletje van het verpakkingsmateriaal van de MacBook tussen het scherm en de toetsen als hij dichtgeklapt is. Dit velletje voorkomt onnodige krasjes op het scherm doordat er misschien druk wordt uitgeoefend op de laptop.
De sleeve met laptop gaat in een apart laptop vak in mijn rugzak (die ook al drie jaar dienst doet).
Ik had mijn oog ook al op deze laten vallen.
http://store.apple.com/nl/product/TN806ZM/A?fnode=MTY1NDA2Ng&mco=MTE1NDY4OTI&s=topSellers
Je kunt ook kijken naar sleeves van incase.. ik geloof dat die een dubbele voering hebben, waardoor het onmogelijk is dat je rits krassen op je MBP maakt.. En als je wap aparters wilt kun je eens kijken naar sleeves van ALKR..
dat vind ik persoonlijk toffe sleeves!Ik heb die sleeve waarnaar je linkt en ben er heel tevreden mee! Nog geen krassen om mijn macbook gekregen en de “mousse” van de sleeve blijft stevig en wordt niet plat zoals ik bij kameraden al gezien heb.
over eastpak tassen gesproken. Ik heb dit soort tast
Dit kan toch wel? Eerst in de sleeve, en dan in de tas.
Als ik thuiskom zal ik even proberen of het wil, aangezien deze geen apart laptopvak heeft.
Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.