9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Q:
    Bijdrager
    riji

Hoe het automatisch starten van een app bij inloggen verhinderen?

Hallo,
    Ik heb een eigenaardig probleem.
    Ik wil mijn mac mini htpc (Yos) laten opstarten met KODI in fullscreen.
    Dit wordt echter verhinderd door XtraFinder.
    Deze applicatie voegt zichzelf toe als laatste van de automatisch te starten applicaties en zo start ik met Finder en KODI op mijn scherm.
    Het gewoon verwijderen of her-rangschikken van XtraFinder helpt niet. (Systeemvoorkeuren – Gebruikers&Groepen – Inloggen)
    Weet iemand hoe je een applicatie kunt beletten om (als laatste) op te starten bij het inloggen.

Bijdrager
    Shmoo

Niet meer… ?

Vroeger kon je in dat lijstje Gebruikers & Groepen > Inloggen de apps in een bepaalde volgorde slepen en dan was dat de volgorde van automatisch starten.
    Op die manier had ik vroeger altijd mooi de controle over hoe mijn menubalk. Zo wil ik altijd dat 1Password helemaal links staat en Dropbox helemaal rechts maar over dit gedeelte heb je helemaal geen controle meer. Als ik nu de computer opnieuw opstart is de kans groot dat deze volgorde helemaal anders is.

Vroeger kon je ook snelkoppelingen maken op het Finder venster zodat je snel een app kon starten. Is ook niet meer om welke reden dan ook.

Het wordt er allemaal niet gebruiksvriendelijkere op. Wat je eens kunt proberen is beide apps verwijderen en dan de app die je als laatste wilt laten starten ook als laatste installeren. Tussen beide installaties die je dan wel een herstart van de computer.
    Hopelijk werkt dat.

Bijdrager
    tarun

@Shmoo: Je kan nog steeds programma’s tussen de iconen van een Finder-venster zetten. Je moet nu wel slepen met de cmd-toets ingedrukt.

Bijdrager
    KarelWillem

Het varieert inderdaad zo ongeveer per opstart.
    Als één van de apps net een fractie langer over inloggen doet, dan komt die later in de lijst.

Reuze irritant.

Bijdrager
    Shmoo

@tarun held!

?? #kiss

Bijdrager
    riji

Dank voor de reacties.
    Ik heb dit gevonden, zou het misschien een oplossing kunnen zijn?
    Hoe doe ik wat voorgesteld wordt?

Try this applescript – set to launch at login

Code:
    delay 2
    tell application “Kodi”
    activate
    reopen
    end tell
    tell application “System Events” to set frontmost of process “XBMC” to true

If fullscreen is set then it will open fullscreen

Bijdrager
    TheBigZ

De door jou gevonden oplossing doet inderdaad wat je zoekt. Het is een script waarmee het programma wordt opgestart. Het script begint met twee seconden wachten (totdat andere startup-items zijn opgestart). Je kunt die wachttijd eventueel nog tweaken.

MAC TIPS: How to run AppleScripts at Login

Bijdrager
    riji

@TheBigZ
    veel dank, je verwijzing was precies wat ik nodig had
    heb mijn allereerste apple script gemaakt
    bewaard als KodiFullScreenStartup.app en in Programma’s folder gezet
    en in Systeemvoorkeuren-Gebruikers&Groepen-Inloggen bijgevoegd om automatisch te starten.
    XtraFinder zet zich altijd als laatste op te starten app, maar de vertraging door het Apple script vangt dit op en zo krijg ik nu toch kodi in fullscreen.

Bijdrager
    TheBigZ

(y)

9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.