7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:

Bijdrager
    Macosx

Hoe heet het script van dit Forum eigelijk.

Ik zou graag de info willen, waar dit Forum (script) vandaan komt versie, maker etc.

Bijdrager
    pietertje

zie onderaan elke pagina: http://www.phpbb.com/

Bijdrager
    Macosx

ah, ok.

Thanks

Bijdrager
    Sad

Maar het is wel heavy aangepast door Adriaan zodat we allemaal mooie features hebben!

Bijdrager
    WebJ

Inderdaad (hier werken we overigens nog met 2.0.6, terwijl 2.0.7 al een tijdje uit is). Het nadeel van phpBB vind ik de veiligheid. Als je kijkt op de website van phpBB zie je dat er toch regelmatig veiligheidsfouten boven water komen drijven (het lijkt bijna wel zo lek als Windows, sorry dat ik het zeg..).
    Ook als je in dit bericht kijkt zie je dat je wordt aangeraden ASAP up te daten naar de recenste versie. Maar dat heb ik niet in de hand.

Dus Macosx (leuke gebruikersnaam!), als je niet te vaak kan of geen zin hebt om te vaak te updaten kun je denk ik beter voor een veiliger forum gaan. Maar aan de andere kant denk ik dat je op de website van phpBB niet tekort zal komen aan de hoeveelheid handleidingen. Er zijn zelfs mooie Flash-handleidingen geschreven over hoe je het allemaal moet installeren en hoe het allemaal werkt (weliswaar Engels, maar toch..)

Bijdrager
    Macosx

Bedankt voor de uitleg webj :)

:finderoud:

Moderator
    Adriaan Mol

Weet niet of je gelijk hebt qua veiligheid. Het feit dat er security updates komen betekend niet dat de forum-software onveilig is, dat betekend dat er lekker worden gevonden. Bij forum-software waar niet frequent updates voor zijn kan het dus betekenen dat het vol lekker zit.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.