16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)
  • Q:
    Bijdrager
    lekiam97

Hoe heet de Harde Schijf op de Mac?

Hallo,

Ik heb een vraagje:

Als je een Mac (iMac, MBP of MBA) voor het eerst opstart, hoe heet het icoontje met de Harde Schijf dan op je bureaublad?

Ik heb Engelse reviews bekeken en daar was het Macintosh HD, is dat in Nederland hetzelfde?

Alvast bedankt!

Bijdrager
    KarelWillem

Ja.

Dat is het voordeel van de benaming van een harddisk.
    Die heet overal hetzelfde.

Behalve wellicht in Duitsland of zo.:lol:

Bijdrager
    lekiam97

In het Nederlands is het toch gewoon Harde Schijf? (dat is ook HD als afkorting trouwens)
    Dus er staat gewoon Macintosh HD?

In Duitsland heet de HD inderdaad die Festplatte, toevallig pas moeten leren voor een Duits proefwerk

Bijdrager
    KarelWillem

Oh ja, ze noemen het hier een harde schijf.
    Je hebt gelijk.

Bijdrager
    SunKeeper

HD = Hard Disk. Wat je dus weer kan vertalen naar harde schijf.

Volgens mij heet de HD op alle Macs ‘Macintosh HD’, omdat je iedere Mac ook in een heleboel talen kan instellen. Dan verandert de naam van de harde schijf dus niet.

Bijdrager
    Haike

Zo heet-ie; Macintosh HD maar je kunt hem zo noemen als je zelf wilt. Ga met je muis op de letters staan, klik 2x en je kunt hem elke naam geven die je maar wilt, zonder dat dat verdere gevolgen heeft.

Bijdrager
    lekiam97

Weet ik, maar ik wil graag de HD de originele naam geven.

Moderator
    Pete.Z

Macintosh HD is de originele naam, in elke taal.

Moderator
    unSOUND

Aangezien er software is die niet goed werkt als de harde schijf een spatie in de naam heeft, hernoem ik altijd gelijk de harde schijf van elke Mac die ik installeer naar een naam bestaande uit 1 woord, zonder bijzondere tekens.

Bijdrager
    lekiam97

Over welke software heb he het dan?

Moderator
    unSOUND

Forty Two, ffmpegX, geen idee welk nog meer. Maar ze bestaan, wat voor mij genoeg reden is om preventief in te grijpen. Zelfde geldt voor (Thuis)mappen met diacratische tekens ( éïø, dergelijke ). Soms gaat het goed, soms niet. En ALS het dan fout gaat, zoek je je dagen een ongeluk naar de oorzaak, dus geldt ook daar: Voorkomen is beter dan genezen.

Bijdrager
    k-the-ripper

Virtual Acorn (RISC OS emulatie voor Mac OS) is in ieder geval 1 van die programma’s.
    (heeft me 4 maanden gekost met een programma maken onder RISC OS eer ik er achter kwam waarom het lezen van native OSX schijven problemen gaven):)

Bijdrager
    Haike

Merkwaardig dat 1 losse spatie (en genoemde aanverwante) zo’n invloed kan hebben op het geheel wat op de schijf staat. Zou Steve dat nooit geweten hebben? Zoiets moet bij hem toch als een doorn in z’n oog gewerkt hebben…:razz:

Bijdrager
    McJohn

Ik kan me nog voor de dag halen dat spaties in een bestandsnaam voor problemen kon zorgen. Als ik files opsnor van meer dan 15 jaar geleden, dan had ik altijd de gewoonte blijkbaar om mijn files in de trend van “NAAM_TEKST” te plaatsen. Het kan inderdaad nog altijd fout gaan als je bv: ë of iets dergelijks in je bestandsnamen plaatst.

Toen was ik nog Windows gebruiker in die tijd, en dan was één van de nieuwe features in Windows 95 (ai ai toch) dat je spaties en dergelijke in je bestandsnamen kon tikken haaa… the nineties!:cool:

Bijdrager
    lekiam97

Bedankt iedereen!

Bijdrager
    alli232343

je kan ook op je hardeschijf icoontje 1x klikken en dan op enter dan kan je hem ook veranderen!

16 berichten aan het bekijken - 1 tot 16 (van in totaal 16)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.