7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • Q:
    Bijdrager
    Tom. V

Hoe hardeschijf indelen?

Ik zit met enkele vragen.

Er komt een macbook pro aan (als vervanging van men oude ibook en imac). Nu zal die gebruikt worden voor volgende taken:

– Als school/internet computer
    – Als on-the-road digitaal dj systeem met Traktor Scratch Pro
    – Licht photoshop werk

Nu wil ik alles zo logisch mogelijk indelen. Ik dacht dus aan het volgende; alle songs die ik gebruik om te draaien op een externe hardeschijf.

Nu is mijn vraag: is dit mogelijk? Is zo’n hardeschijf snel genoeg (wordt gebruikt in clubomgeving dus mag zéker geen lag ondervinden). Hoe doe ik dit dan het best? Moet ik in traktor aangeven dat de map waarin hij liedjes moet verzamelen op die bepaalde externe hardeschijf staat? Of moet ik traktor OOK installeren op die harde schijf?

Alvast bedankt

Geblokkeerd
    Breuf

Passen je songs niet op de interne HD dan? Dat is toch altijd het makkelijkste. Hoef je je externe HD niet mee te slepen naar je gig.

Ja kan ze op een externe HD zetten. Dat gaat prima met Traktor. Traktor wel gewoon op de interne HD installeren.

Uit mijn hoofd: je importeert de tracks in Traktor en dan analyseert Traktor de tracks (BPM, volume e.d.). In Traktor kan je aangeven waar de tracks “naar toe geimporteerd moeten worden”. Daar geef je dan de externe HD aan.

Oh ja: dat logische indelen van je bestanden, daar is OS X erg goed in. Zelfs beter dan de gemiddelde gebruiker.

Bijdrager
    Tom. V

Ze passen er absoluut op, maar ik dacht dat er op de duur issues konden voorkomen wanneer de harddisk vol met verschillende bestanden staat.. (photoshop/school/dj…).

Maar misschien is het inderdaad beter te starten met alles op de interne schijf en als ik problemen merk gewoon eentje bijkopen nu ik weet dat het kan.;)

merci

Bijdrager
    Oppie
    ”Tom.

Z…maar ik dacht dat er op de duur issues konden voorkomen wanneer de harddisk vol met verschillende bestanden staat.. (photoshop/school/dj…).

Wie heeft jou dat nu wijsgemaakt?!

Bijdrager
    tarun

Gebruik een externe vHD voor backup. Die moet dus minstens zo groot zijn als de interne.

Bijdrager
    fatboysmart

Mocht de harddisk op den duur te klein worden, dan kun je altijd nog je gehele bibliotheek naar een externe HD verplaatsen. Tot die tijd zou ik alles lekker intern houden, en een externe harddisk gebruiken als Time Machine schijf voor backups.

Bijdrager
    The_J

Alles intern houden.

Mocht je ooit ruimte te kort hebben, dan kan je een externe FireWire 800 schijf nemen, die zijn snel genoeg.

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.