15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Marcel1965

Hoe harde schijf veranderen+configureren voor macbook13″

Dag
    Heb een grotere HD( 500gb ipv 80gb) maar nu vraag ik jullie hoe moet ik te werk gaan om al mijn osx+andere erop te zetten zonder iets te verwijderen of verliezen?
    Timemachine of gewoon van nul beginnen?
    Het is bedoeld voor als snowleopard uitkomt dus er is geen haast bij!
    Maar zou niet weer alles willen verliezen zoals ik in Thailand voor gehad heb:evil: was me dat balen!

Bijdrager
    sypie

Die 80GB in een externe behuizing plaatsen. OS X installeren op de interne schijf en dan met MigratieAssistent de boel overzetten.

Enige wat MigratieAssistent doet is lezen van extern en schrijven op interne schijf.

Bijdrager
    Mac Erger Je Niet

Als je al een externe schijf hebt, kun je daarop een TimeMachine backup maken, en die terugzetten nadat je OsX hebt geinstalleerd op je nieuwe HD

Bijdrager
    Nietzman

Nice, OsX98.

Bijdrager
    TheM4inframe

Alles kopiëren naar de nieuwe harde schijf via USB/Firewire (duurt lang) met Superduber (programma) en dan harde schijf vervangen door de nieuwe.

Bijdrager
    Marcel1965

Bedankt voor jullie hulp
    op mijn thuis pc heb ik nog “win7RC” wel ik moet zeggen dat de effecten er wel mogen wezen maar Macosx.10.6 zal me zeker ook verbluffen (door prijs:P )
    Spijtig kan ik hem niet testen en veel commentaar lees ik er niet over, dus afwachten.

Bijdrager
    Marcel1965

Heb ik weer effe pech, wil de HD veranderen; vijsjes los de HD80 eruit en de HD500GB erin= herkent hem helemaal niet! NOCHTANS” SEAGATE MOMENTUS 7200.4 SATA 16MO interne” Niks dan steek ik er maar de HD80 terug in,bardaf het lipje dat scheurt dus moet ik ermee naar de istore om een nieuw huls-met-plastic-lipje te kopen en als ze de 500HD erin willen doen en eventueel configureren! :mrgreen:
    Zo een dingen gebeuren ook altijd aan mij, ik PRUTS NOOIT IN EEN PC(LAPTOP) en voor een keer zit ik met al dat geknoei!
    Maar waar ik me het meest aan erger is dat de SEAGATE model ST9500420AS mij wel degelijk verkocht geweest is om in de macbook 13″ te werken, en dat doet hij bij mij althans niet, hebben er nog mensen hiermee problemen???

Bijdrager
    Soulshaker

Heb je die nieuwe HD wel geformateerd?

Dat doe je door de installatiedisc in je mac te steken , dan opstarten
    Taal kiezen , en verder gaan , tot je op een moment je bovenaan in je menubalk kunt komen
    Daar schijfhulpprogramma starten en je HD formateren
    Daarna OSX installeren , voila , dat is alles

Bijdrager
    Marcel1965

DAT BEGRIJP IK HEB DE DVD ERIN GESTOKEN DE TALENKEUZE DE OPSTART MOGELIJKHEDEN BLEVEN LEEG GEWOON OMDAT HIJ DE SAEGETE NIET VOND! OOK HEB IK GEPROBEERT VIA SCHIJFHULPMIDELEN OF ZOIETS MAAR STAAT ER GEWOON NIET BIJ!
    DAARNA WOU IK GEWOON DE ORIGINELE HD80GB ERIN DUWEN EN DAAR BREEKTE DAT PLASTIKLIPJE VANAF DIE BEHULZING DUS MOET IK NAAR EEN ISTORE OM EEN NIEUWE BEHULZING MAAR DAT HIJ DE SAEGETE NIET ERKEND DAT VERSTA IK NIET!!!!
    TERWIJL DIE AANGESCHREVEN STAAT VOOR MET MACBOOK13″ TE WERKEN!!!

Moderator
    unSOUND

Schreeuwen helpt niet hoor…. Als een schijf hoort te werken, maar dat niet doet, is hij gewoon defect. Kan gebeuren.

Bijdrager
    Marcel1965

Zou voor minder, neen ben wel kwaad want in plaats van een grotere HD in mijn macbook13″ te hebben, heb ik er GEEN meer:roll:
    Stel dat de HD defect is, wat volgens mijn bescheiden mening niet zo is, had vroeger een acer waar ik wel een kapotte HD in had en die hem toch herkende,
    Dat is wat mij verbaast, ik vindt hem gewoon niet terug terwijl hij erin zit, en heb het meerdere malen geprobeerd! Zoveel keer dat het plasticfolie-lipje zich heeft afgescheurd, waardoor ikde originele HD80 er niet meer in durf te steken, en unSOUND het was vandaag mijn verjaardagsfeest en die Saegete was er onderdeel van zo zie je maar waarom voor minder …..maar ik schreeuw niet hoor ik ween:mrgreen:

Moderator
    unSOUND

Als de schijf ook niet in het schijfhulpprogramma verschijnt, is hij gewoon defect. Waarom zou dat niet kunnen ? Dat heet gewoon een DOA. Ik hem laatst ook een 500 GB schijf ( “toevallig” ook een Seagate ) terug kunnen sturen. Vers uit de verpakking, maar toch al overleden.

Bijdrager
    Marcel1965

Beste unSOUND ik twijfel niet aan jou uitleg en zal hem morgen laten testen in de istore hoewel ik hem in THAILAND heb gekocht zou het me te kostelijk zijn hem weer te sturen :innocent: Moest het zo zijn dat hij defect is koop ik er dan een nieuwe maar laat ik die dan wel plaatsen in de istore en als ze dan zo vriendelijk willen zijn hem terug te initialiseren en ook nog is alle foto’s /dos/tabulators ext te klonen, wel ben ik de koning te rijk :apple:
    Ga nu nog effe mijn dochter onder de wol steken want bijna 21uur en hou je zeker op de hoogte morgen na mijn werk .
    Goedeavond nog

Bijdrager
    Cyris

Ik bevind mijzelf in dezelfde situatie als de TS. Vandaag wil ik namelijk mijn interne HDD vervangen door een WD 500GB. Nu heb ik gisteravond met SuperDuper een volledige backup (all files) laten maken, en 8 uur later was de backup klaar. Toen ik vanmorgen onderkwam heb ik naar mijn weten alleen op “eject image” geklikt. Het probleem is dat ik mijn backup van ongeveer 80GB niet meer kan vinden. De externe HDD geeft aan dat er nog 10GB vrij is, wat betekent dat het image ergens op de disk moet staan, alleen is de vraag waar precies. Ik heb al geprobeerd te zoeken naar de image naam, maar die komt niet terug in de zoekresultaten. What to do?

n00b vraagje: hoe kun je zoeken naar bestandgroottes op externe schijven? Via cmd+F kan ik alleen kiezen tussen Deze Mac en Macintosh HD.

Bijdrager
    Marcel1965

ziehier het eind van dit gebeuren : het was inderdaad een DOA!
    Wel mag ik de HD bij Seagate omruilen en nog wel hier in BRUSSEL:mrgreen:
    Dus voor mij is de zaak gesloten en opgelost en dankzij jullie site waar het juiste probleem genoemd werd!
    Bedankt unSound :innocent:

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.