10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Q:
    Bijdrager
    attilax

Hoe groot is een bestand?

Kan iemand mij vertellen hoe en waar ik kan zien op mijn Mac hoe groot een bestand is, ik bedoel bijvoorbeeld hoeveel Gb ik aan muziek heb staan in iTunes? Waar ik ik dit vinden?

Alvast bedankt voor de antwoorden.

Bijdrager
    inawt

De grootte van je iTunesbibliotheek kan je onderaan je iTunesscherm zien. In de Finder kan je informatie over een bestand of map oproepen met Command + I. Dan staat rechtboven de grootte van de map of het bestand.

Bijdrager
    Vaio

Het aantal GB kan je onderaan in iTunes zien. Bibliotheek ==> Muziek en onderaan in het balkje zie je het aantal nummers, hoeveel tijd en het aantal GB.

Wil je echter zien hoe groot een bestandje is. Rechtermuisknop op bestand ==> Toon info.
    EDIT: inawt was me voor, dat klopt inderdaad ook!:-)

Geblokkeerd
    Anoniem

WTF Justin Bieber!

Bijdrager
    attilax

Super bedankt !!!!!

Geblokkeerd
    Anoniem

Ik zeg: —> <— zo groot is een bestand

Voor een snel overzicht gebruik je tools als Daisy Disk.

Bijdrager
    KarelWillem

Klik je überhaupt wel eens een bestandje aan in de Finder?

Dan is het per bestand ook in één oogopslag te zien.

Geblokkeerd
    Anoniem

Wel als je die ene view gebruikt, een view waar ik zelf van gruwel:)

Moderator
    unSOUND

In die andere view kun je ook de groottes zien…

( overigens vind ik de kolom weergave juist hemels… Maar dat blijft persoonlijk )

Bijdrager
    1984

Wat ook makkelijk is…WhatSize
    [size=2]WhatSize is a simple tool that allows to quickly measure the size in bytes of a given folder and all subfolders and files within it. You would be surprised at how many useless files might be laying around on your hard disks. The files and folders are automatically sorted by size, with the biggest sizes first.[/size]

10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.