14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
  • Q:
    Bijdrager
    Viva

Hoe gratis e-mail dienst te herkennen?

Ik wil graag weten hoe ik erachter kom dat iemand een gratis e-mail dienst gebruikt. Het gaat om aanmeldingen die ik via e-mail ontvang, ik wil aan de afzender kunnen zien dat zij zich aanmelden via het e-mailadres van hun ISP.

Uiteraard zijn gmail, hotmail en diensten die reclame meesturen duidelijk te herkennen. Maar er zijn ook een aantal service providers waarbij iemand een e-mail adres heeft en alleen betaald per telefoontik. Die wil ik dus ook kunnen uitsluiten.

Belangrijk is wel dat ik het zeker weet. Iemand een idee?

Bijdrager
    computer space

Heerlijk die vragen die 12 jarigen zichzelf kunnen stellen 8) door hun gezonde portie naiviteit!
    Ik zou creditcardgegevens vragen, dat is bijna niet te faken!

Bijdrager
    Viva

:-)

Ben al een tijdje geen 12 meer, maar ik hoop toch met nog wel de leergierigheid van een 12-jarige…

;-)

Het gaat er mij dus om dat er een aantal aanbieders zijn met zowel een “vast” abonnement als zgn. gratis inbelabonnementen. Ik wil graag weten of ik dat kan nakijken. Creditcardgegevens vragen is geen alternatief.

Bijdrager
    Granny Smith

Waarom zou je dat willen weten?

Voor zover ik kan begrijpen wil je iets dat wanneer het technisch mogelijk is, nog steeds niet praktisch is.

Wat met mensen die gmail ofzo gebruiken en ook een inbelverbinding hebben? Je bent niet verplicht om de mailbox van je ISP te gebruiken.

Wil je zo spam filteren ofwat?

Bijdrager
    Viva

Ik wil weten wie bij mij een aanvraag voor een inlogcode doet per e-mail. Als ze hun ISP adres gebruiken en ondertekenen heb ik voldoende inzicht.

Met andere woorden: ik weet dat er geen waterdicht systeem is, maar ik wil het mensen wel zo lastig mogelijk maken om onder een valse naam een aanvraag in te dienen, zonder dat ze ervoor moeten betalen (dan heb ik uiteraard meer duidelijkheid v.w.b. hun identiteit).

Bijdrager
    mvdenberg

Je kan toch gewoon de site bekijken van de afzender?
    Voorbeeld: je krijgt een mailtje van [email protected] Je kan dan zelf kijken op http://www.haai.nl en dan zie je vanzelf wel wat het is: je kan zo zien of het een gratis account is, of een eigen domein etc, etc.

Bijdrager
    Viva

Het gaat om bv. Wanadoo adressen. Wanadoo heeft naast adsl ook “gratis” e-mail adressen wanneer je inbelt. Wanneer iemand zich aanmeldt kan ik niet of nauwelijks herleiden of die persoon een abonnement heeft bij Wanadoo.

Het lijkt vergezocht van me, helaas heb ik redenen om aan te nemen dat een aantal personen speciaal zo’n gratis e-mail adres gebruiken met een valse naam. En die personen wil ik weren van mijn (afgeschermde) site.

Bijdrager
    Granny Smith

ik vrees dat dat onmogelijk is… je gaat dan ook ‘eerlijke’ mensen uitsluiten die een gratis mailaccount hebben

Bijdrager
    tijn22

Hier is een mogelijkheid: begin zelf een betaalde mail service, en laat dan in de site waarvoor je de aanmeldingen nodig bent alleen email adressen toe van binnen je eigen domein! Klaar, opgelost. Iedereen betaald, jij blij.

Bijdrager
    mvdenberg
    ”Viva”

Het gaat om bv. Wanadoo adressen. Wanadoo heeft naast adsl ook “gratis” e-mail adressen wanneer je inbelt. Wanneer iemand zich aanmeldt kan ik niet of nauwelijks herleiden of die persoon een abonnement heeft bij Wanadoo.

Hier kom jij nooit achter: dit weten ze alleen bij Wanadoo zelf.
    Want wanneer jij zo’n gratis inbel account aanmaakt, kan je immers zelf je e-mailadres aanmaken. Je kunt op deze manier niet achterhalen doordat er geen systeem inzit.

Bijdrager
    Viva

> Granny Smith

Ja, dat is zo. Dat is het lastige eraan.

> tijn22

Goed idee;-)

> mvdenberg

Ik nam Wanadoo als voorbeeld, W stuurt volgens mij reclame mee onderaan de gratis e-mail. Die is dus wel enigzins te herkennen.

In ieder geval dank allen voor het meedenken. Ik vermoed dat de enige manier een betaalde dienst is waarbij men betaalt om in te kunnen loggen op mijn website. Daarmee heb ik meer inzicht wie er achter de naam en het e-mail adres schuilt.

Bijdrager
    mvdenberg
    ”Viva”

> mvdenberg

Ik nam Wanadoo als voorbeeld, W stuurt volgens mij reclame mee onderaan de gratis e-mail. Die is dus wel enigzins te herkennen.

In ieder geval dank allen voor het meedenken. Ik vermoed dat de enige manier een betaalde dienst is waarbij men betaalt om in te kunnen loggen op mijn website. Daarmee heb ik meer inzicht wie er achter de naam en het e-mail adres schuilt.

Denk ook aan het volgende:
    Wanneer ik vanuit Mail een mailtje stuur, vanuit mijn eigendomein, staat er geen reclame onderaan mijn mail.
    Wanneer ik vanaf mijn eigen domein een mailtje stuur via webmail, staat er wel reclame in.
    Het is niet ondenkbaar dat wanneer een Wanadoo gebruiker mail verstuurd via zijn webmailpagina i.p.v. zijn mailclient, dat er dan ook reclame onderaan wordt gezet. In dit geval zegt die reclame dus ook niets of het een betalende user is of een gratis inbel user.

En ik kan, als betalende chello gebruiker, meerdere aliassen aanmaken op mijn chello supportpagina. Dus hier kan ik ook willekeurige adressen aanmaken alsof ze gratis zouden zijn.

Bijdrager
    computer space

Daar komt nog eens bij dat wanneer ik in Mail een niet bestaande mailbox maak, ik de niet bestaande afzender kan kiezen en dus ‘nepmail’ kan sturen.
    Ben je ook op de hoogte van services als http://www.mailinator.com ?

Bijdrager
    Viva

Dank mensen. Het is me duidelijk dat het niet mogelijk is een afzender via z’n email adres te herleiden als “gratis” of betaalde provider.

Dat is jammer, maar het zij zo.

14 berichten aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.