15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Q:
    Bijdrager
    Alwin

Hoe goed is een cinema display?

Binnenkort mag ik spulletjes gaan vervangen. Nu zit ik te twijfelen tussen een cinema display 23 inch en een Samsung 244T als extern scherm aan een Mac Book Pro. Heeft iemand ervaring hoe Apple schermen zich verhouden tov de concurrentie? Ik doel dan met name op zaken als kleurechtheid, lichtverdeling naar de hoeken etc.

Bijdrager
    .Arne

Feit is dat de ACD’s van erg goede kwaliteit zijn. Ongetwijfeld nog een stukje beter dan die Samsung display. Je moet gewoon voor jezelf uitmaken of die (lichtelijk) betere kwaliteit, de veel duurdere prijs rechtvaardigt.

Bijdrager
    Alwin

Probleem is alleen dat er geen winkels zijn waar ze naast elkaar staan. Moeilijk dus om ze rechtstreeks met elkaar te vergelijken.

Bijdrager
    KingAchille

Als ik in een Apple Store kom, vind ik toch steeds dat de schermen van Apple er veruit boven uit komen. Zowel qua design als helderheid en scherpte. Maar het valt me wel op dat de medewerkers in hun administratie (als ze op een extern beeldscherm werken) meestal op een niet-Apple scherm werken…
    Ondanks ze vlak bij de bron zitten…
    Mvg,

Bijdrager
    Gijs Raggers

Met een samsung is natuurlijk helemaal niks mis. Kijk maar naar de telefoon van je vriendin. Je gaat natuurlijk niet voor je lol dagelijks achter een samsung zitten turen. Koopt allen Apple, gewoon mooi spul.

Bijdrager
    Doulos

Ik heb een Macbook en een extern scherm spreekt me wel aan. Kun je zomaar elk formaat aansluiten (19, 20, 24 inch) en regelt de Macbook de verhoudingen dan zelf?

BTW: ik was vorige week bij Machouse in A’dam en daar hadden ze een prachtig beeldscherm van Benq met een witte kast/lijst. Erg fraai.

Bijdrager
    Xigh

Ik zou voorstellen om Google eens te raadplegen. Hoge bomen vangen veel wind, en Apple lijkt mij wel in de catagorie “hoge boom” te vallen. Genoeg reviews die de ADC’s dus naast een ander, vergelijkbaar scherm zetten. Zelf vind ik het prachtige schermen met een hele goeie kwaliteit, maar ze zijn aardig richting onbetaalbaar. Er zijn genoeg leuke schermen die ook goed zijn voor een wat betaalbaardere prijs (in ruil daarvoor krijg je dan vaak een plastic, niet uitziende, behuizing)

Bijdrager
    Alwin
    ”Doulos”

Ik heb een Macbook en een extern scherm spreekt me wel aan. Kun je zomaar elk formaat aansluiten (19, 20, 24 inch) en regelt de Macbook de verhoudingen dan zelf?

BTW: ik was vorige week bij Machouse in A’dam en daar hadden ze een prachtig beeldscherm van Benq met een witte kast/lijst. Erg fraai.

Het is mogelijk om tot ongeveer 24 inch een extern scherm aan je MB te hangen. Een Pro zelfs t/m 30 inch. Ik heb nu een 21 inch Apple CRT aan mijn iBook hangen. En dat werkt prima (met screenspanning hack). De resoluties worden inderdaad geregeld door je MB. Je kan kiezen tussen uitbreiding van je desktop of een synchrone weergave.

Bijdrager
    Alwin
    ”Xigh”

Ik zou voorstellen om Google eens te raadplegen. Hoge bomen vangen veel wind, en Apple lijkt mij wel in de catagorie “hoge boom” te vallen. Genoeg reviews die de ADC’s dus naast een ander, vergelijkbaar scherm zetten. Zelf vind ik het prachtige schermen met een hele goeie kwaliteit, maar ze zijn aardig richting onbetaalbaar. Er zijn genoeg leuke schermen die ook goed zijn voor een wat betaalbaardere prijs (in ruil daarvoor krijg je dan vaak een plastic, niet uitziende, behuizing)

Het aantal reviews van ADC’s valt tegen. En helemaal in een rechtstreeks duel met een ander scherm. Vandaar dit verzoek om concrete gebruikerservaringen.

Bijdrager
    marceljanssen

@Doulos, goede tip. ik zal ook eens bij MacHouse gaan kijken. volgens de site hebben ze keuze genoeg.

Ik ben ook op een punt beland om mijn huidige configuratie te vervangen (G5 en LaCie 22 CRT) maar begin met het beeldscherm.
    Ik heb via een google actie al de nodige tegenvallende reviews (ghost problemen) gezien over de cinema display 23 inch. Daarnaast zoek ik een goede grafische LCD met een grotere pitch afstand want het valt mij op dat de weergave op veel LCDs tegenwoordig zo klein weergegeven wordt. Ik heb na wat vergelijkingen mijn oog laten vallen op de Eizo CE210W met 1680×1050 pixels. Ik heb deze nog niet in het echt kunnen beoordelen. Heeft iemand ervaringen met dat scherm?

Grtn, (M)

Moderator
    unSOUND

Apple’s Cinema Displays gebruiken een andere techniek, die kwalitatief beter is, maar ook duurder. En daar komt bij dat het een techniek is die eigenlijk alleen voor de grafische sector bedoeld is, de gemiddelde thuisgebruiker heeft er niks aan. Dus enerzijds is de Cinema Display duurder, aan de andere kant is hij qua inhoud zijn prijs ook wel waard. Maar heb je het ook nodig ? Dat een hele andere vraag.

Dat is hetzelfde als met een fornuis. STEL: je gebruikt thuis maximaal 3 gaspitten, en je gaat kijken naar een ander fornis… Je ziet er 2, en de tweede is 2 maal zo duur, maar heeft ook 8 pitten tegen de 4 die de andere heeft. Dan kun je zeggen dat die tweede veel te duur is omdat jij ook aan die andere genoeg hebt, maar echt reëel is dat niet… die tweede is immers duurder omdat hij meer kan.

Bijdrager
    Alwin
    ”unSOUND”

Apple’s Cinema Displays gebruiken een andere techniek, die kwalitatief beter is, maar ook duurder. En daar komt bij dat het een techniek is die eigenlijk alleen voor de grafische sector bedoeld is, de gemiddelde thuisgebruiker heeft er niks aan. Dus enerzijds is de Cinema Display duurder, aan de andere kant is hij qua inhoud zijn prijs ook wel waard. Maar heb je het ook nodig ? Dat een hele andere vraag.

Dat is hetzelfde als met een fornuis. STEL: je gebruikt thuis maximaal 3 gaspitten, en je gaat kijken naar een ander fornis… Je ziet er 2, en de tweede is 2 maal zo duur, maar heeft ook 8 pitten tegen de 4 die de andere heeft. Dan kun je zeggen dat die tweede veel te duur is omdat jij ook aan die andere genoeg hebt, maar echt reëel is dat niet… die tweede is immers duurder omdat hij meer kan.

Een eventuele aanschaf zou voor mij een combi zijn van goede kwaliteit en uiterlijk. Tot nu toe ben ik nog geen mooiere schermen tegen gekomen. Bij gelijke kwaliteit vind ik de meerprijs op zich wel aanvaardbaar.

Bijdrager
    Doulos

Ik zou graag ook zo’n glossy glas scherm willen zoals een Macbook. Hoe heet zoietes?

Moderator
    unSOUND

glossy

Bijdrager
    Koalabeer

Als je het geld hebt, gewoon de Apple Cinema Display kopen.

15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.